Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dank jullie.

Poul , het hout is eerst met A&I gedaan , daarna met witte primer van de Action 2 x gespoten en daarna weer met A&I. Omdat dit hout de primer echt opzuigt ontstaat er geen echt laagje op het hout maar meer in het hout , daardoor word de 2e A&I behandeling ook opgezogen , met dit ( imho goed gelukte ) resultaat.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

  ??? Wat is A&I Jan? Zou niet weten wat dat is...

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ik vroeg me dat een tijdje terug ook af, maar A&I is een mengel van alcohol en inkt. Wordt gebruikt om nieuw blank hout er vergrijsd oud uit te laten zien.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Yep . alcohol en inkt , 70 of 90% alcohol bij de drogisterij, in een oud Tamiya verfpotje doe ik 2 of 3 druppels inkt , is maar hoe donker dat je het wilt hebben , maar beter licht en vaker opbrengen dan 1 keer te donker.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

maart 01, 2014, 07:05:21 #289 Last Edit: maart 01, 2014, 12:32:05 by Narrowon
Jan en Maarten, bedankt voor de info. Weer wat geleerd. Ga ik ook eens proberen. :)
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Na lange tijd maar weer eens aan de layout begonnen, de temperatuur boven is ook weer aangenaam.

Aan het experimenteren met LED verlichting, kijken hoeveel strips we nodig hebben om de layout fatsoenlijk te verlichten en het liefst ook nog genoeg licht om te fotograferen zonder extra verlichting.






Wat vinden jullie ? Ik zelf denk dat het genoeg is voor layout verlichting maar fotograferen is het iets te weinig.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik vind het licht goed zo niet vel en niet te donker , mooi om weer eens wat van je baan te zien
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zolang je geen lasbril op moet is het goed >:D
Alle gekheid.....is prima zo....misschien nog hier en daar een uitlicht spot voor speciale plekjes.

Ton
Erare humanum est

Is dat koud of warm wit Jan...plak in het midden nog een strippie RGB...

Vind het ook wel genoeg, iets warmer kan wel.

Over foto's de beste krijg je met een statief zonder extra licht eventueel een tijdopname maken.

JohnT

Is koud oftewel zoals de zon is , warm licht is imho te geel. Misschien idd nog een RGB erbij dan kan ik de kleur ook wat aanpassen, probleem is dat ik dan nog eens een rol of 8 RGB erbij moet met regelaars, is een heel stuk duurder dan de witte rollen en voedingen die ik nu heb.

Bedankt voor de input mannen , ik ga nog wat uitproberen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Koud wit is te blauw voor zonlicht, kunt er beter nog 2 strips WW bij naast zetten, de mix heeft een relatief goede kleurbalans. En je kunt altijd nog dimmen..

Het lijkt overigens heel erg blauw omdat de achtergrond blauw is, niet omdat het licht blauw is.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Citaat van: Janbouli op september 12, 2014, 01:32:28
Het lijkt overigens heel erg blauw omdat de achtergrond blauw is, niet omdat het licht blauw is.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens Jan, de meeste techneuten kijken naar cijfertjes en kleurtemperatuur en houden dan ook geen rekening met invloeden van buitenaf. In dit geval zal de achtergrond de kleur beinvloeden door reflecties maar ook in een witte keuken met een zwart blad is koudwit blauwig...