De Fabriek

Gestart door BvDoorn, januari 29, 2019, 08:45:06

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

CitaatHeren, merci voor de complimenten, gisteren 63 geworden en dan kun je er gewoonweg niet genoeg van krijgen
Gefeliciteerd, ook met de vorderingen van de baan.

JohnT

Gefeliciteerd Bart.
Je bent nog kei-jong joh.
Charlie is erg mooi zo, die kleur.
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: dutchbuilder op maart 20, 2019, 17:22:42
Nog gefeliciteerd.
Ik ben in oktober aan de beurt.

Ton

Het doet geen zeer dus ..... maak er iets moois van!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Gefeliciteerd Bart. Vorderingen zien er ook goed uit!  :cool:
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Gefeliciteerd Bart
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Merci voor de felicitaties. Zeer vereerd!

Copy van publicatie op 0 spoor forum.
Wat is het meest storend als je een straat spoor aanlegt. Juist, als je er van bovenaf in kijkt zie je de bielzen liggen (behalve als je een klein fortuin uit trekt voor speciaal gemaakt tram rails).

Op mijn Amerikaanse baan (33 Street) heb ik dat ook, zie onderstaande foto. Ik weet het, meeste mensen zien het niet edoch, het valt mij altijd op.



Als je opvulsel gaat gebruiken tussen de bielsen heb je 2 problemen. Het baan lichaam wordt redelijk zwaar en nagenoeg alle materialen (die ik heb geprobeerd) zijn hydro gevoelig, oftewel ze barsten makkelijk als je een hete zomer hebt.

Voor dit project ben ik bezig met het ontwikkelen van een straat motief wat tussen de sporen gelegd kan worden, de bielsen aan het oog onttrekt en het gevoel geeft van een straatspoor. Op onderstaande foto's is mijn 3d geprinte oplossing te zien.

Ik gebruik korte stukjes zodat het ook, met het betere schuur en vijl werk, ook in bochten gelegd kan worden al kan het natuurlijk ook ontwikkeld worden voor standaard bochten.





Het past in Roco 0 spoor rails zowel als Atlas code 145. Gezien de hoogte zou het zelfs kunnen passen in de Peco code 124 maar durf daar mijn hand niet in het vuur voor te steken.

Groeten uit Zeeuws Vlaanderen
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat is mooi.
Heel goed gedaan Bart.
Hans, liefhebber On30 + H0


netjes zo
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden



De tegels met straatstenen tussen de rails gelijmd. Dit is tegel versie 2. Als je goed kijkt zit er nu ook een strijkrails naast de eerste klinker rij naast de rails. Hierdoor smoelt het al meer als een straat / tram rails. Ik ga ervan uit dat als het eenmaal van kleur is voorzien dat de naden tussen de tegels niet of nauwelijks zullen opvallen.





Nadeel; de 3d printer loopt wat langzaam. Voor 4 maal tussenliggende klinker tegel en 4 maal naastliggende klinkerrij kost het toch gouw een 8 uur printen. Ik hoef er in ieder geval niet naast te zitten ........
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

ziet er goed uit
is het een idee om een pen/gat verbinding te maken tussen 2 platen?
om zo hoogte verschil te beperken tussen 2 platen?
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik begrijp wat je bedoeld en zal eens kijken wat ik eraan kan doen doch is hoogte verschil in werkelijkheid minimaal en zal straks niet meer opvallen denk ik als het spul een kleurtje heeft gekregen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Leuk systeempje zo.
Om die aansluitlijn minder opvallend te maken zou je de stenen aan de uiteinden kunnen laten verspringen.
Dat breekt enorm.

Ton
Erare humanum est

dit zou nu ook mooi te reproduceren zijn met gips
i.p.v. 8 uur voor een plaatje 8 in een uur  :wink:
en op de kopse kanten de stenen laten verspringen dat ze in elkaar haken is ook een goed idee
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden