De Fabriek

Gestart door BvDoorn, januari 29, 2019, 08:45:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het is diesel elektrisch, zodra er vaart in zit en je maar weinig vermogen nodig hebt om de gang erin te houden dan gaat de diesel generator een tandje minder lopen, dus valt in toeren terug. Daar is nu eenmaal niets aan te doen. Zie ook filmpje

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


je heb helemaal gelijk Bart

Ton
Erare humanum est

Mooi geluid in de Loc. Past er echt goed bij
groeten John LC

www.lostcreek.nl

De laatste paar weken de staging module gemaakt (module 4 en voorlopig de laatste hiervoor). Een lade met 3 sporen. Dit keer geen rails gebruikt. Ik had al een aantal jaren 5 strips messing liggen van 2 mm en een meter lang. Daar nog een paar bij gekocht en voila.





2 Opstel sporen en een terugloop spoor voor de lok. Net genoeg ruimte om een trein van 4 korte wagons of 3 grotere wagons samen te stellen.

De bediening is hand mechanisch en de borging is heel simpel, op de beide trek/duw handels met een boutje in een gat in de basis plaat. Het werkt voor mij en dat is het voornaamste.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Simpel maar effectief.....KISS

Ton
Erare humanum est


Wat is een fabriek zonder kantoor. Eigenlijk net zo iets als een stad zonder stadhuis. Meestal is het kantoor bij de fabriek een redelijk markant gebouw. Tenslotte het moet de directie huizen en dat moet, zeer zeker in de eerste helft van de vorige eeuw, toch redelijk op stand gebeuren.

Voor mijn module baan dus op zoek naar zo'n type gebouw. Ik kwam onderstaande schets tegen van een architecten bureau (helaas ben ik de link en dus ook de naam kwijt). De sfeer die het gebouw uitstraalde was best wel hetgeen wat ik zocht.



Op basis van die ene schets wat zitten prutsen in een 3d ontwerp programma en stukje bij beetje de segmenten ontwikkeld. Ik moet nog 1 hoek segment en 2 front segmenten uitprinten en dan staat de buiten gevel.



Voor de beeld vorming: Er zijn segmenten voor de begane grond. 1 hoekstuk met enkele beglazing en een hoekstuk met dubbele beglazing, recht stuk met dubbele beglazing, hoofdingang en zij ingang plus een half segment met een nis.
2e en 3e verdieping zijn samen in één segment geplaatst. Ook hier een hoek met enkele beglazing en een hoek met dubbele beglazing, recht stuk met dubbele beglazing en een smal stuk met een enkele beglazing.

Het pand kan ook als stads bebouwing gebruikt worden. Dimensies zijn eigenlijk 1:44 (ik kon niet kiezen tussen 1:45 of 7 mm schaal) maar dat zal in werkelijkheid niemand opvallen.

Het kantoor komt op onderstaande module te staan, vlak bij de hoofd poort.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

WOW!

Ton
Erare humanum est

ziet er goed uit, en dat even met een 3d printer
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Netjes gedaan
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: moonlicht op juli 09, 2019, 17:01:55
ziet er goed uit, en dat even met een 3d printer
Cor

Hhhmmm heeft wel een stijle leer curve, maar als je het eenmaal onder de knie hebt kun je er inderdaad hele leuke dingen mee doen. Na dit project een pantry crank met aandrijving. Ik weet ik kan hem ook in Duitsland kopen maar wil het zelf doen (itte self toen  :azn:).
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Super gedaan bart.
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: BvDoorn op juli 09, 2019, 18:18:51
Citaat van: moonlicht op juli 09, 2019, 17:01:55
ziet er goed uit, en dat even met een 3d printer
Cor

Hhhmmm heeft wel een stijle leer curve, maar als je het eenmaal onder de knie hebt kun je er inderdaad hele leuke dingen mee doen. Na dit project een pantry crank met aandrijving. Ik weet ik kan hem ook in Duitsland kopen maar wil het zelf doen (itte self toen  :azn:).

Soms, de auto spelling...... Zelfs als ik hem uit zet blijft het bezig. Volgende project is een Gantry Crane, werkend. Deze komt dan op de meest linker module.

Ik denk dat ik de streef datum van november 2019, zoals ik mij had voorgenomen, voor dit jaar niet ga halen, we zullen zien. Te veel details die ik er in wil gaan brengen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ziet er geweldig uit Bart
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N