Merci voor de felicitaties. Zeer vereerd!
Copy van publicatie op 0 spoor forum.
Wat is het meest storend als je een straat spoor aanlegt. Juist, als je er van bovenaf in kijkt zie je de bielzen liggen (behalve als je een klein fortuin uit trekt voor speciaal gemaakt tram rails).
Op mijn Amerikaanse baan (33 Street) heb ik dat ook, zie onderstaande foto. Ik weet het, meeste mensen zien het niet edoch, het valt mij altijd op.

Als je opvulsel gaat gebruiken tussen de bielsen heb je 2 problemen. Het baan lichaam wordt redelijk zwaar en nagenoeg alle materialen (die ik heb geprobeerd) zijn hydro gevoelig, oftewel ze barsten makkelijk als je een hete zomer hebt.
Voor dit project ben ik bezig met het ontwikkelen van een straat motief wat tussen de sporen gelegd kan worden, de bielsen aan het oog onttrekt en het gevoel geeft van een straatspoor. Op onderstaande foto's is mijn 3d geprinte oplossing te zien.
Ik gebruik korte stukjes zodat het ook, met het betere schuur en vijl werk, ook in bochten gelegd kan worden al kan het natuurlijk ook ontwikkeld worden voor standaard bochten.

Het past in Roco 0 spoor rails zowel als Atlas code 145. Gezien de hoogte zou het zelfs kunnen passen in de Peco code 124 maar durf daar mijn hand niet in het vuur voor te steken.
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen