LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het is nu 6 weken geleden dat ik op RD-hobby.de mijn rails heb besteld. Deze hadden ze niet in voorraad en moest dus worden nabesteld. Op de site verwachten ze een levertijd van ca 3 weken. Na het bestellen kreeg ik een mail dat ze een paypal bericht zouden sturen als de rails was aangekomen daar in duitsland. Dit is dus nog niet gebeurd. Hebben jullie ervaring met de site? Is dit normaal? Heb ik iets verkeerd begrepen? (mijn duits is niet zo goed.) ;)

Ik heb trouwens geen problemen met de 6 (of meer) weken wachten, dat was me al medegedeeld bij het instappen van de amerikaanse treinenhobby, het is het verschil met de verwachte tijd dat me verontrust.

Groet,
Paul

Ik heb er eind nov iets besteld een mine gebouw maar dat was ook niet op voorraad bij rd en in Amerika ook niet nu zou ik het ergens midden Jan eind Jan krijgen .
Maar je moet eerst wachten met betalen tot je weer een mail ontvangt van rd dat ze het op de zaak hebben ,dan krijg je ook een mail waar je het heen moet over maken .

Zo heb ik het in mijn mail staan .

Gr. Ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als je iets moet bestellen, kun je net zo goed verder zoeken op Ebay  en Amerikaanse sites , heb je het net zo snel of sneller en meestal goedkoper . RD Hobby is sowieso duur, kun je beter in Engeland rondneuzen, bij Model Junction en als je Peco rails moet hebben , dat komt uit Engeland.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 08, 2013, 21:40:46
Als je iets moet bestellen, kun je net zo goed verder zoeken op Ebay  en Amerikaanse sites , heb je het net zo snel of sneller en meestal goedkoper . RD Hobby is sowieso duur, kun je beter in Engeland rondneuzen, bij Model Junction en als je Peco rails moet hebben , dat komt uit Engeland.

Ja Jan dat klopt is voor mij inderdaad de laatste X daar dat ik wat zo besteld heb
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

De keus is op het spul van Atlas gevallen. Deze zijn niet allemaal op ebay e.d. te krijgen. Dit was de goedkoopste die ik kon vinden.
Ik heb mijn lesje geleerd, volgende keer beter, en nu maar afwachten...

Groet,
Paul

Tip voor Walthers spullen of dealers die via Walthers bestellen (en ik geloof dat RD daar ook besteld): eerst het nummer even op de site van Walthers ingeven en kijken of het op voorraad is. Zo niet en er staat unknown bij heeft het geen enkele zin je bestelling te plaatsen want je gaat het nooit krijgen. Waarom? Omdat de winkelier het ook niet kan krijgen en meestal omdat het uit produktie is. Veel fabrikanten in de States leveren batch-wijze dus een hele tijd is iets in het assortiment en zo is het weer een hele tijd in back-order.

Google levert vaak interessante hits op. Ook ben ik net als Jan veel meer nog gecharmeerd van Engeland. Ik ben er goedkoper uit en ik hoef geen extra kosten te betalen voor invoer! :) Dus de laatste 4 a 5 bestellingen zijn daar gedaan, ook vanwege het thema maar ook vanwege de lekker lage verzendkosten ;)

Bedankt ronald, zie nu inderdaad dat geen van de bestelde producten in voorraad is bij walthers. En nu? Kan ik mijn bestelling nog annuleren? Of zit ik er nu aan vast?

Groet,
Paul

Ik zou ff mailen met RD gewoon in het Nederlands doe ik ook en krijg altijd mail terug
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Precies, annuleren die hap... je hebt nog niet betaald. Zet er gerust bij dat het niet geleverd kan worden omdat Walthers het niet op voorraad heeft. Mits er een levertijd bij staat. Die stond er niet achter?

januari 09, 2013, 15:08:52 #39 Last Edit: januari 09, 2013, 15:10:58 by Janbouli
Atlas Rails , zowel HO als N zouden in Februari weer beschikbaar moeten zijn.  Heb geen idee wat je nodig hebt en of de prijzen van H0 maar kijk hier eens http://www.gaugemaster.com/search_results.asp?searchstring=american%20atlas%20%ACamerican%AC%20scale~~%ACho%AC~~scale%20category~~1262~~category, zijn wat duurder in Alas N-schaal dus zal dat ook wel voor H0 zijn , maar ik vergelijk dan met Amerika.

Bij Model Junction hebben ze geen Atlas.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Als ik die prijzen zo bekijk scheelt het geen hol met Peco, da's in ieder geval eenvoudiger in GB te bestellen...

Atlas is sterk hetzelfde als RocoLine code 83.... kijk maar eens goed (Atlas en Roco hadden/hebben samenwerkingsverbanden, zie S1/S2 in H0, die hebben een zgn Roco-drive).  Ik persoonlijk zou ook voor Peco kiezen en dan het US spul code 83. Goed te krijgen, ook in Nederland. Al eerder aangehaald, locdepot.nl heeft e.e.a. op voorraad.

De levertijd was Unknown. Ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik nog kan annuleren.
Peco heeft geen no.4 wissels in het progamma die ik nodig had voor mijn plan. Ik denk dat ik toch maar voor peco ga en het plan wat aanpas.

Groet,
Paul

Of bij RocoLine maar daar ken ik niet alle wissels van ;)

Citaat van: milocomarty op januari 09, 2013, 15:16:01
Als ik die prijzen zo bekijk scheelt het geen hol met Peco, da's in ieder geval eenvoudiger in GB te bestellen...

Ik heb ook geen idee of er een groot verschil is tussen Atlas en Peco H0 rails, in N-schaal is er zeer duidelijk een verschil wat betreft code 55 , dat van Atlas ziet er veel beter uit en is meer prototypieel, en meer keuze in wissels  ( als ze weer voorradig zijn ).
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N