LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

september 17, 2012, 09:03:45 Last Edit: november 15, 2012, 16:56:17 by CSX 6400
Hallo allemaal

Ik heb John en Jan gevraagd dit topic voor een gedeelte te verplaatsen. Aangezien dat toch eigenlijk alleen maar plannen was. Bedankt!
Nu ga ik dan echt bouwen  ;)

- Thema: De baan wordt een micro layout met een logging thema. Het beeld het spoorgebeuren in het plaatsje LDC west na. Hier komt de loggingline van LDC&NW samen met de echte LDC&NW lijn. Op de layout komt een kleine onderhoudsplaats voor het onderhoud van de logging loks  :) De grote loks van de LDC&NW worden onderhouden in Lakedam Church.
- Tijdperk: Het hoofd tijdperk wordt tussen 1920 en 1930 maar voor materieel tot het uitbreken van de WOII knijp ik een wel een oogje dicht.
- Besturing: Digitaal
- Schaal: H0
- Afmetingen: 1m bij 0,5m met nog een uitbreiding van 0,6m voor de traverse
- Railsysteem: Weet ik nog niet, iig eentje die no.4 wissels in het progamma heeft. Waarschijnlijk dus Atlas of Walthers.
- Baanplan: het staat op zijn kop  ;)

- Materieel: Alleen kleine stoomloks met de uitzondering voor een vroege railbus af en toe. Voorlopig bestaat het materieel uit de LDC&NW No.1 (Heisler) en No.2 (Anna)


Groet,
Paul

november 07, 2012, 08:42:22 #1 Last Edit: november 09, 2012, 17:30:35 by CSX 6400
Hey Johnson! Hoe staat het met de oplevering van de ore cars?
Johnson weet even niet waar het over gaat.
Wat bedoel je?
Die ore cars die in Coal harbour worden gebouwd.
We hadden toch alleen een flatcar gekocht?
Nee er zaten ook een aantal wagons voor Morrissons quarry bij.
Oh ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Ik was laatst nog bij hun shop in Coal harbour. Er moet alleen nog een laagie verf overeen.
Ok?, ik zie ze wel verschijnen, mij Morrissons begonnen ze ongeduldig te worden dus dacht ik dat jij er meer van wist.
Waarschijnlijk zijn ze overmorgen klaar. Haal jij ze dan samen met de flatcar op met de No. 2
Met die roestbak? De Heisler is dan toch ook niet in gebruik?
Inderdaad maar die moet gerepareerd worden. Wil je soms met een lok zonder motor op pad
Al goed.


Groet,
Paul

november 09, 2012, 17:15:56 #2 Last Edit: november 09, 2012, 17:30:24 by CSX 6400
George Middletown spoed met de LDC&NW No. 2 met caboose 1001 door de uitgraving

Waarom kon die Johnson niet zelf even op en neer rijden? Nee, meneer moest en zal vandaag zijn familie in Coryville opzoeken.
Even later komt hij aan in Coal Harbour en zet de korte trein voor de siding van Tichy's.
Middletown klimt van de machine en loopt de loods binnen.
Hallo, is daar iemand!
Niemand geeft antwoord.
Hallo, ik kom voor de orecars en de flatcar!
Achterin hoort Middletown gerommel en loopt er naartoe. Een man komt onder een flatcar uitgekropen.
Hallo, ik ben George Middletown, ik kom namens de LDC&NW wat wagons ophalen.
Hallo, de naam is Tichy, even denken dat waren twee orecars en een flatcar, right?
Jaha, Mij was verteld dat deze klaar waren.
Sorry we hebben problemen met onze verfleverancier. Morgen komt er pas weer verf binnen. Je kunt ze nu al meenemen maar dan zul je ze in jullie eigen werkplaats van een kleurtje moeten voorzien.
Zucht nu kan ik weer terug, tot morgen dan maar.



Ik wou even een fotootje laten zien van de lok in een meer natuurlijke omgeving. De wagons zijn niet af aangezien ik toch geen tijd had om naar de modelspoorwinkel te fietsen voor de juiste verf. De dichtst bijzijnde winkel zit op anderhalf uur fietsen hiervandaan. Dat is goed te doen maar je moet er wel de tijd voor hebben. Aangezien de Heisler momenteel bij John ligt ga ik dit weekend nadat de wagons klaar zijn, maar proberen deze lok te digitaliseren. Door de uitbouw zit er nu flink wat ruimte om een decoder in kwijt te kunnen. Verder kun je het frame van de lok isoleren van de motor door een schroefje los te draaien. Als het goed is moet ik ook nog een decoder hebben liggen. Deze zal dus niet erg veel moeilijkheden opleveren.

Groet,
Paul

Paul , anderhalf uur fietsen, waarom bestel je het dan niet online?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Ja, inderdaad, erg leuk die verhalen!! Geeft een extra dimensie.  :)
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

@ Jan
Meestal ga ik met de bus hoor  ;D Vanuit school doe ik het wel eens op de fiets dan is het nog maar een uur rijden. Bv als ik twee tussenuren heb.

@ John en NYC
Bedankt, het is niet mijn idee hoor, een stuk of vijftig gaan me al voor op t andere forum. Ik vind het zelf wel leuk om te schrijven, maar daardoor loop je wel het risico dat er onnodige posts ontstaan. Alleen een verhaal bij een nuttige post dus.

George rijdt mopperend weg met de No.2
Net voorbij de uitgraving hoort hij een enorme knal en valt de machine stil.
Snel springt middletown van zijn machine en kijkt wat er aan de hand is.
Rechtsvoor blijkt de "motor" van de lok kapot te zijn gegaan.
Heb ik weer! denkt George
In geen velden of wegen is iemand te bekennen.
George besluit het rechterdrijfwerk maar helemaal te demonteren en met de linker thuis te komen.

Eenmaal aangekomen in LDC west vraagt hij Johnson naar het probleem te kijken.
Deze kijkt er heel even naar, krijgt een enorme rode kop en loopt woedend naar de car shop.
BILL CRUMRINE!
Ja?
KOM EENS MEE!
Wat heb ik dan nu weer gedaan?
Johnson trekt Bill mee naar de No. 2
Zie je dat daar! Dat is TEER! Ik vroeg je om het frame te verven en jij steekt met je domme kop je kwast in een pot TEER!
Oh zegt Bill beduust.
YOU'RE FIRED!


De verfbeurt vond de Anna blijkbaar niet zo leuk. De assen waren helemaal dichtgeslipt en willden maar moeilijk draaien. Ik dacht dat ik wel het een en ander kon wegschrapen zodra ik hem ging digitaliseren. Maar het zit ook op plaatsen waar je met vijl/mes/schuurpapier niets uithaalt. Ik denk dat de beste oplossing wordt een nieuwe anna kopen en deze vervolgens voorzichtiger te verven. Zucht...  :-\ De LDC&NW zit voorlopig dus zonder reserve lok.

Groet,
Paul

Mooi maar droevig verhaal Paul, wat voor verf is het eigenlijk, heb je al geprobeerd met 90% alcohol het er af te weken?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zo erg is het nou ook weer niet, bromt Johnson onder de No. 2
Met wat schuur en schoonmaak werk is het probleem weer grotendeels verholpen.
Als Crumrine zijn baan terug komt vragen zal ik hem weer aannemen.
George rij je mee naar Coal harbour om de wagons op te pikken?
Yes, chef.


En hoe staat het er hier mee, Tichy?
Ah, hallo Johnson. Gisterenmiddag is de verf binnengekomen we hebben de hele avond doorgewerkt om ze af te krijgen.
Waar staan ze?
Ze staan buiten om het hoekje, loop maar even mee.


Johnson ik heb nog een vraagje. Ik heb hier nog het onderstel van de vrachtwagen van mijn zwager uit LDC West staan. Zouden jullie die mee kunnen nemen.
Volgens mij geen probleem. Middletown?
Nee hoor, laad hem maar op de flatcar.
Het onderstel wordt op de nieuwe flatcar geladen en de No. 2 duwt zich langzaam tegen de brandschone trein. Na wat rangeren staat de caboose er ook achter en wordt er begonnen met de rit terug naar LDC west.


Hij rijdt weer best aardig h? George?
Ja, het kan nog steeds beter maar hij rijd inderdaad een stuk beter zonder al die knallen. Ik heb nog wel het idee dat hij af en toe blijft hangen.
Naja dat is dan maar zo, zegt Johnson. Het is al een oud ding waarschijnlijk wordt hij nog maar weinig gebruikt.
Ja dat is waar.
De flatcar trouwens nog niet klaar George.
Wat moet er nog aan gebeuren dan?
In onze werkplaats gaan we er nog gondola sides op zetten.
Ok? laat me raden. IK moet er nog gondola sides op zetten.
Precies! grinnikt Johnson


De verf is van dat revell email spul. De anna rijdt na wat schoonmaken met terpentine weer wat beter. Hij valt niet meer stil, maar hij maakt nog wel een haperend geluid. Ik ga er geen decoder aan vuil maken. Verder zijn de wagons nu af. Ik heb gisteren avond alles in de verf gezet. De gebruikte kleuren zijn Rood-bruin en Geel-bruin.  Ook bleek ik nog een voorraadje te hebben met de juiste knuckle couplers dus heb ik die er ook maar meteen opgezet. Bij de ore cars moeten er nog wel wat dwarsverbindingen op komen. Bij de linker zie je dat er al een is gemonteerd. De tweede heb ik voorlopig weg gelaten omdat ik dacht dat die in de weg zou zitten bij het schilderen. Op de flatcar wil ik nog van die gondola sides zetten. Ik ga proberen deze demonteerbaar te houden maar ik weet nog niet of dit gaat lukken. De sides staan nu in de verf en ik ga vanavond ze er proberen op te zetten.

Oja, een notitie voor mezelf:
Koop een Airbrush!

Groet,
Paul

Mooi om te lezen zo  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Cool man. Mooi treintje zo. Jammer dat je Anna/no2 dichtgeslibt is. Overigens is een Anna vrij simpel te digitaliseren. Je kunt hiervoor zelfs een N-decoder gebruiken. Dat neemt ook lekker weinig ruimte in. Hopelijk vind je snel een 2e.

Groet,
Michel

Bedankt allemaal,
Een nieuwe Anna was niet nodig ik heb hem weer schoon gekregen  8)  Het uiteindelijke probleem was een verfprop in de cilinders waar het eenvoudige drijfwerk achter bleef haken. Deze is verwijderd en de anna rijd weer zo goed als nieuw (nog steeds niet zo goed dus) ;D Digitaliseren is nu dus weer een optie. Ik heb hier een dure 8 polige decoder liggen maar die vind ik zonde om in dit lichtloze geval te plaatsen. Dus nog even wachten op de simpelere decoder ... Om de tijd te doden heb ik me op een projectje gestort wat ik steeds voor me uit heb geschoven namelijk een goedwerkende knuckle coupler op de Anna te zetten. De gewone couplers en houders gaven geen betrouwbaar resultaat omdat je deze met een stuk styreen moest verlengen. Uiteindelijk heb ik het overige draaistel genomen van de combine en daar de zijkanten vanaf gezaagd. Uit het restant heb ik de koppeling gehaald en hem er opzijnkop ingestoken. Waarna het geheel precies op het draaistel van de anna paste en de koppelhoogte klopte. (soms zit het mee in het leven)  :)  Misschien ga ik toch nog een anna kopen om nog zo'n soort lokkie te bouwen. Met het huidige exemplaar heb ik nu in ieder geval erg veel plezier. Volgens mij is het een geslaagde poging om mijn eerste lokje een tweede leven te geven.

De foto's laten trouwens een tijdelijke scene zien. Deze had ik alleen voor de foto opgebouwd in een van mijn diorama's (Nederlands en Engels prototype). Dit is dus niet mijn baan.  ;)

Groet,
Paul

Fotootje van de koppeling op de anna.
Vandaag maar een rails bestellen. De keus is toch gevallen op Atlas code 83 omdat het gewoon veel goedkoper is.


Hi Paul,

Ik hoop dat je ook zo'n buigtang hebt, want zoals hij er nu bij hangt gaat je koppeling denk ik vastlopen op de wissels. Je loc staat op zijn flenzen en de koppeling sleept bijna over de tafel, da's net te laag.

My $0.02

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop