LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ik vind je Anna ombouw locje nog steeds erg gaaf geworden! En een mooie kleurstelling voor je mat.

Ben benieuwd naar de baan bouw!

november 26, 2012, 07:59:13 #16 Last Edit: november 26, 2012, 08:09:09 by CSX 6400
@Gerard
De Anna heeft Nem flenzen terwijl het draaistel RP25 gevallen eronder heeft zitten. Hierdoor hangt het draaistel als het niet op de rails staat schuin. Ik heb ze afgesteld dat ze op de rails mooi recht staan. De koppeling zit dan ook goed.

@Ivo
Bedankt, ik had gisteren nog even moeite met het financieren van het geheel dus DE  ;) rails en de draaischijf bestellen zal nog even moeten wachten. (ergens deze week komt er waarschijnlijk weer geld binnen  :D)

Groet,
Paul

H? Bill, heb je gehoord wat de maatschappij nu weer van plan is?
Nee George, wat is er aan de hand?
Het schijnt dat ze een nieuwe onderhoudsplek willen bouwen voor de loggingline van de LDC&NW, blijkbaar willen ze niet dat de bonken roest tussen hun paradepaartjes worden onderhouden.
En waar zouden de loks en wagens dan moeten worden onderhouden?
Ze willen die nieuwe onderhoudsplaats hier. In LDC West.
Ik voel hem al aankomen, Johnson heeft ?ns zeker gevraagd mee te helpen hiermee.
Je begint het al te begrijpen ... zegt George
Johnson heeft ons gevraagd te assisteren met de aanvoer van de materialen.
Welke loks hebben we hiervoor toegewezen?
De Heisler en de Anna staan al een tijd zonder werk, dus die kunnen we gebruiken.
Jammer, zucht Bill, ik zou weleens met een fatsoenlijke lok willen rijden.
H? niks tegen de No.1 en 2! Het zijn misschien niet de beste loks maar we moeten roeien met de riemen die we hebben.


Groet,
Paul



hoe verzin ke het  ;D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo die staat, puft Bill
Dat was nog een heel karwei anders, eigenlijk is het wel een enorm ding voor zo'n klein depot.
Ja en oud dat hij is! Ik geloof dat hij nog in mexico is gefabriceerd.
Het belangrijkste is dat de watertank staat, Bill.
Dat is waar. Nu nog de vulinstalatie
Daar zullen we even mee moeten wachten. We hebben niet de juiste boor.
H?, daar heb je Johnson. Hoe is het? Je kijkt zo beteuterd.
Ik ben bang dat jullie het alleen met de Heisler moeten doen.
Hoezo? Wat is er met de Anna gebeurd.
Ik en Stanley hadden hem gebruikt voor een klein vrachtje naar Swamp city.
Oei, dat is over de lijn van de Pennsylvania toch? Aanrijding?
Nee, gelukkig niet. We reden net weg, breekt plotseling de tender af!
Dat is inderdaad geen goed nieuws zucht Bill
Inderdaad, en daar komt nog bij dat hij een stuk het moeras in zonk. Hij zal in ieder geval een schoonmaak en verfbeurt nodig hebben.
Wanneer is de Anna weer beschikbaar?
Waarschijnlijk pas over een week ofzo.
Dat kunnen we wel doen met alleen de Heisler. zegt George. De rails voor het depot is toch nog niet aangekomen.


Omdat ik een kadootje zocht voor mijn neefje was ik sinds lange tijd weer eens in een modelspoorwinkel. Normaal verkopen ze daar geen amerikaans spul, maar nu viel mijn oog op een gegeven moment op deze spaanse kit.

Aangezien ik me verveelde, de rails nog steeds niet was aangekomen en de kit maar 18 euro koste heb ik hem maar gekocht.
De inhoud van de kit: Een hoop latjes en wat metalen onderdelen. Dat is wat anders dan een Fallertje!

Meteen maar aan de slag gegaan. Het valt allemaal reuze mee. Binnen 3 dagen heb ik de basis in elkaar gezet. Voor de drie katrollen die dit model kent moesten er drie kleine stukjes hout aan drie oogjes worden geknoopt. De binoculair van mijn vader bood uitkomst. Een van de katrollen is al gemonteerd maar ik ben niet tevreden met de manier waarop. Ik zal dus eerst moeten wachten tot ik wat kleinere boortjes heb gekocht. Hier het eindresultaat. Op de doos staat dat de kit 1:87 is. Volgens mij is dat eerder 1:76. Sommige dingen als de kraan en de trappen zal ik dus zelf gaan maken om het er beter uit te laten zien. Als ik de trappen had gemaakt volgens de instructies was deze op schaal 1m en 13cm breed geweest. Dat kan natuurlijk niet.


De anna gebruikte ik als matenvergelijker. Helaas wou het noodlot dat bij het opzij zetten van de lok, de tender precies in een bakje verdunde houtlijm viel. Grom! Snel naar beneden rennen en het onder de kraan houden. In de verdunde lijm had ik ook wat verf gedaan dus de tender zal opnieuw geverfd moeten worden.

Groet,
Paul


Nee, het kon nog erger. Inmiddels is de tender van een nieuw likje verf voorzien.

Groet,
Paul

Mooi kitje Paul , Spaans nog wel, en zoiets geeft toch heel wat meer voldoening als zo'n plastic fallertje.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Thx, is inderdaad veel leuker om te doen. ;)

Groet,
Paul

Vulbuis gemaakt van een pijpje messing en een krimpkous. Daarnaast het kraanwiel geschilderd. Ik heb de keuze tussen het originele wiel van de kit (70cm) of een iets minder mooi stuurwiel van Jordan H.M. (40cm) Wat is een realistische diameter? Nu is alles wat ik tot nu toe kan doen aan de watertoren af. Daarom ben ik maar begonnen aan de windmolen. Helaas is de sneldrogende houtlijm op en moest ik verder gaan met gewone houtlijm. In de tussen/droogtijd ben ik maar wat andere dingetjes gaan doen zoals de Anna weer van zijn opschriften voorzien. We hebben een nieuwe printer en deze print veel zwarter, dus ik heb de Heisler en de caboose ook maar meteen onder handen genomen.


                                                                                                      De voorlopige windmolen

Groet,
Paul

Paul, tipje:

Citaat van: CSX 6400 op januari 01, 2013, 11:20:46
Helaas is de sneldrogende houtlijm op en moest ik verder gaan met gewone houtlijm.

Dikke superlijm (gel). Kost per 2 tubes net geen 5 euro en een dot is genoeg om snel en strak te kunnen lijmen. Ik gebruik alleen nog houtlijm voor bv de planken van het dek van een flatcar.

januari 01, 2013, 11:27:21 #27 Last Edit: januari 01, 2013, 11:30:33 by CSX 6400
Goede tip, die lijm heb hier ook liggen maar nooit aan gedacht het voor hout te gebruiken. Gebruikte het eigenlijk alleen voor metaal-metaal en hout-metaal verbindingen. Bedankt.

Groet,
Paul

Mijn vrouw lijmt zelfs bijna alles met de normale dunne variant..... ik niet want de dikkere zorgt ervoor dat je eigenlijk vrijwel direct een vaste verbinding hebt. En dat is een voordeel tijdens het bouwen.
Met de houtlijm ben ik ook altijd bang dat de verf als een soort barri?re werkt voor de verbinding, dus dat de verbinding slechter wordt.

Intussen mogen we ons bijna expert noemen inzake lijmen van hout ;D ;)

Citaat van: usronald op januari 01, 2013, 12:54:21

Met de houtlijm ben ik ook altijd bang dat de verf als een soort barri?re werkt voor de verbinding, dus dat de verbinding slechter wordt.

Intussen mogen we ons bijna expert noemen inzake lijmen van hout ;D ;)

Dit heb je ook met C.A lijm. De verf zit tussen de lijm en het geen je wilt lijmen dus bepaald de verf de trekkracht van de verbinding. Beter is het om de te lijmen delen (plekjes) eerst blank te laten.

JohnT