LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Doordat mijn vader het niet wou rijden voor een nieuwe plaat, aangezien er nog een plaat MDF in de garage stond, is de keus toch gevallen op MDF.  :( Inmiddels het baanplan 1:1 uitgeprint en uitgelegd. Nu maar even wat gaan schuiven met de gebouwen.



Dit is het nieuwe baanplan doordat er No.5 ipv no 4 gebruikt is, is alles iets slanker maar is het baantje ook "gegroeit" met 20cm in de lengte.

Ik zou eerst vragen aan je vader wanneer hij wel kan rijden naar de bouwmarkt. MDF is minder geschikt om bakken mee te maken dan multiplex. Om de bakken stevig te maken heb je dikkere platen MDF nodig dan multiplex. Hierdoor worden je bakken ook zwaarder.

Niet dus,
Hij wil niet rijden aangezien er nog een plaat MDF voorhanden is en ik die net zo goed kan gebruiken. De vorige keer dat ik plaatmateriaal nodig had, had ik namelijk te veel ingeslagen, vandaar dat er nog een plaat MDF over is. Misschien heeft dit er nog iets mee te maken. Een beetje mijn eigen schuld dus. Mijn vader is er geloof ik ook nog steeds niet van overtuigd dat ik inmiddels het rondje rails op een plaat ben ontgroeit en nu wil beginnen met the real deal.
Ach, MDF is zo erg nog niet, er moeten tenslotte toch al wat dwarslatjes onder om de stangen plek te geven.


Citaat van: JohnT op februari 14, 2013, 07:14:15
Verzaag de mdf plaat tot basis voor de gebouwtjes dan heb je een nieuwe plaat nodig voor de module :P

JohnT

Wat is er mis met een kachel of een vuurkorf?  8)
Jeroen


februari 14, 2013, 16:58:18 #96 Last Edit: februari 14, 2013, 17:00:34 by CSX 6400
Haha  ;D
Nee, het was al te laat dit is wat er gisteren is verschenen:


Ik zal moeten roeien met de riemen die ik heb.

Groet,
Paul

Een echte hobbyist, roeien met de riemen die je hebt. Bakkie ziet er toch wel strak uit zo
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat gaat je ook zeker lukken Paul, dat roeien.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Jawel  ;) Alleen jammer dat ik alleen een kajak heb ...  :-\

Afijn, inmiddels het plan uitgetekend.


Ik had nog wat stroken kurk liggen, maar even neer geplempt. Hmm ...


Is het wel zo realistisch een logging spoorbaan die iets hoger ligt dan de omgeving? De LDC&NW RR is er dan wel eentje die ook een normale spoorweg bezit, maar toch.
Ik vind het wel mooi maar dat kan ook mijn Europese microbe zijn die weer eens tevoorschijn komt. Wat vinden jullie?
Overigens komt onder de kurk nog roofmate dus de kurk is niet noodzakelijk voor de geluidswering.

Groet,
Paul

Ik vind het goed uit zien  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb niet de indruk dat de logging spoorwegen veel tijd en aandacht aan het rails bed gaven. Als je de foto's op het internet bekijkt lijkt het alsof men allang blij was als het een beetje vlak lag. Op het emplacement kon je de rails nauwelijks terugvinden trouwens (net als vroeger bij de trams in Nederland).


Voorbeeld foto
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Zolang het geen mainline is een betje overkill, zoals Bart al zegt, plemp mar neer en een beetje zand erover klaar...

@ Ger
Bedankt
@ Bart en Martin
Ok? dat dacht ik al, alleen roofmate dan maar. 8)