LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

En we zijn weer wat verder, nou ja eigenlijk was dit zondagavond al af maar toen had ik geen tijd om het te posten.
Met lok en caboose,

Zonder lok en caboose


en tenslotte nog een filmpje.  ;D

Testrun Atlas turntable
Hmm baggere filmkwaliteit instellingen van mijn camera staan niet meer goed, dat krijg je als je het ding uitleent.  ;)

Zaken als spantouwen en de nodige bouten moeten nog komen. De komende tijd zal ik het wel te druk hebben dus op de volgende update zullen jullie even moeten wachten.
Citaat van: NS6400 op januari 30, 2013, 20:40:08

-   Motortje stiller maken. Zie bijschrift filmpje
-   Verstevigings (hang)brug maken.( zoiets dus )

-   Ander kleurtje (iets lichtbruins)
-   Overige details (duwbomen etc.)
-   Decoder inbouwen.
-   Verlichting
-   Schijf vloeiend laten draaien (als dat mogelijk is, anders ben ik zo ook tevreden)

Dat was'm weer

Groet,
Paul

Ziet er mooi uit  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je hebt um mooi weten te motoriseren. Met die schokjes (keurig stoppend op de juiste plekken) probeer je de handaandrijving dmv duwstokken na te bootsen?  ::)

Groet,
Michel

Hi Poul,

Ziet er goed uit de draaischijf

Zou het niet slim zijn om de motor op de draaischijf te vervangen.
De motor die er nu op zit zijn echte herrie apparaten.

groeten John LC

www.lostcreek.nl

@Ger

Bedankt,

@Michel

Ja, de draaier heeft dezelfde fysieke eigenschappen als ik. Hij moet steeds even uitrusten.

@John

ik heet trouwens Paul, poul doe ik niet aan  ;D
De basis herrie komt van het motortje maar die is niet eens zo heel hard, volgens mij is het echte probleem dit:

Dit tandwiel loopt aan omdat dit tandwiel wiebelt omdat dit gat te groot is.  

Ik denk dat het de motor niet is omdat de motorunit apart niet veel herrie maakt, maar aangesloten op de schijf wel. Ook de motorunit op een afstandje houden (zodat er geen klankkast is) (maar dat het wormwiel nog wel het tandwiel grijpt) zorgt voor lawaai. Maar ik ga toch eens kijken wat ik er allemaal aan kan doen. Motortje vervangen zal in ieder geval iets helpen.
Overigens is het geluid in het filmpje erg versterkt door de tafel waar hij op staat, met een stukje roofmate ertussen zal het ook al een stuk stiller zijn.

Groet,
Paul

En toen was hij af:




Duwboom

De decoder zit een beetje provisorisch vast, die moet zich nog definitief gaan settelen. Ik weet dat je dit eigenlijk niet mag zeggen maar volgens mij is het motortje stiller geworden door het te digitaliseren.

Bewijs dat hij het doet op de MM (en dat ik een MM heb  ;D). Morgen zal ik bij beter licht nog nog een filmpje schieten.


Citaat van: NS6400 op januari 30, 2013, 20:40:08

-   Motortje stiller maken. Zie bijschrift filmpje
-   Verstevigings (hang)brug maken.( zoiets dus )

-   Ander kleurtje (iets lichtbruins)
-   Overige details (duwbomen etc.)
-   Decoder inbouwen.
-   Verlichting (kan pas als de carshop er is)
-   Schijf vloeiend laten draaien (als dat mogelijk is, anders ben ik zo ook tevreden)

Volgend project wordt maar eens aan de onderbouw te beginnen, een klus die ik iedere keer heb uitgesteld omdat ik er niet zoveel aan vind, maar het moet een keer gebeuren. Morgen maar eens wat hout halen. Wat voor hout raden jullie mij aan MDF, multiplex?

Groet,
Paul

Goe gedaan jochie!!!!!!
mooi hoor.
Ton
Erare humanum est

ziet er goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi geworden de draaischijf. Voor hout gebruik ik dat goedkope multiplex, dus niet de echte de buitenste lagen hebben een grove houtstructuur. Kan ff niet op de naam komen misschien weet Martin het wel.

JohnT

Underlayment? John

Ton
Erare humanum est


Super geworden Paul, ik neem aan dat je het nog wat gaat vervuilen, echt en heel mooi stukkie huisvlijt  :)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

@ Allemaal
Bedankt, ik ben er stiekem zelf ook wel trots op

@ Jan
Eigenlijk is hij al vervuild, blijkbaar valt dat dus niet zo op, ik zal eens kijken wat ik nog meer kan doen.


t'is licht bruin  ;)
Ik ga eens kijken