LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

"OEUGH! UGH!, he George, wat een stof hier ..."

Ik zat er over te denken, maar een "ff voorstellen" draadje aan te maken. Kent men mij nog?  >:D Door persoonlijke omstandigheden heb ik nu bijna een jaar lang geen tijd gehad aan LDC West te werken. Eergisteren heb ik de draad weer opgepakt. Eens kijken hoe lang ik het deze keer vol houd.

De grote loods gaat als eerste aangepakt worden. Net als de kleine loods heb ik eerst een ontwerp in SketchUp gemaakt. Inmiddels is er 40m hout op weg zodat ik hopelijk snel aan de slag kan. Daarnaast heb ik ook NWSL tandwielen voor de Shay aangeschaft. Die gaan er binnenkort ook op.

Groet,
Paul

PS: Dan ga ik nu lekker teruglezen, zo te zien is er heel wat interessants voorbij gekomen.  ^-^

(mijn image-host doet niet meer wat ik wil, afbeelding dus tijdelijk als bijlage bijgevoegd)



Mooie loods. De tekening ziet er uit alsof je hem 1 op 1 gaat bouwen :-)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Doen we voor het gemak er ook even bij: voorstudie.  ;D


Nou Paul, je kunt weer vooruit met 40m hout!
Dat gaat 'n gigantisch mooie en gaafe loods worden.
Hans, liefhebber On30 + H0

Welkom terug Paul, wel toevallig dat ik me gisteren afvroeg waar je was gebleven. Hoop dat alle problemen opgelost zijn.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Daar gaan we dan weer  :)



De eerste muurtjes liggen al klaar.

Groet,
Paul

Het betere timmermans werk  ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Er gaat veel pas en meetwerk in zo'n gedrocht zitten. Hij is nog steeds niet af, maar inmiddels wel 3D. Hieronder de vorderingen. Momenteel ben ik de pannenlatter erop aan het zetten en daarna ga ik eens kijken naar het kleine bij-schuurtje aan de zijkant. Deze gaat de motor van de draaischijf afschermen en wil ik dus wel gemakkelijk afneembaar houden.


Spanten fabricage


Eerste assemblage


Verdere entourage

Groet,
Paul





Mooie en goed doordachte constructie zo. Net echt.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

zeer fraaie constructie , alleen vind ik het altijd zo jammer dat als de latten dadelijk er op gaan je er niet zo veel meer van ziet.

Ton
Erare humanum est

Mooi gemaakt. Is echt leuk om te doen  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Heel mooi
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooie constructie zo Paul, lekker productie werk.
Ik neem aan dat je de kap er later gewoon af kunt halen, dus los zit.
Dan kun je aan de mensen laten zien hoe het een en ander gemaakt is, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

Ziet er goed uit Paul, je zou het ook een gebouw in aanbouw kunnen maken dan zie je een gedeelte van het frame nog.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N