Collorado river N scale

Gestart door ger deguelle, november 26, 2017, 11:35:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dank jullie  ;)

Ik ben aan het testen met hekwerken in N schaal heb er 3 gemaakt zonder een maal zo uit de hand maar dat werkt niet dus nu een mal gemaakt en dit is een stuk handiger  8)

N scale fence.
height 1.5 cm
strip = 1.0 x 3.2 mm evergreen 146/10
strip = 0.25 x 0.50mm evergreen 100/10
Half Round = 1,0mm evergreen 240/5
T = 1.0 mm evergreen 761/4



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

zo vanmiddag heb de railbeding neer gelegd dat ik deze week verder kan gaan met de rails en als dat klaar is weet ik niet verder  ::)

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

vandaag eens verder gegaan met het hekwerk was niet echt tevreden met het eerste probeersel dus nu een met tuille stuuken beter en zo ga ik ze doen .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Netjes!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heel mooi en netjes gewerkt Ger.
Hoeveel meter (in schaal) moet je doen?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op maart 06, 2018, 18:27:12
Heel mooi en netjes gewerkt Ger.
Hoeveel meter (in schaal) moet je doen?

Een paar honderd meter
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb een vraag over mijn loc dat geluid wat die maakt ik heb hem al gesmeerd en er zit niks tussen de tandwielen maar hij blijft dat doen vanaf dag 1 dat ik hem kocht , ik heb ook alleen maar deze loc .

https://youtu.be/o5TKgK4rUgM
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dat is de as van de motor die in zijn lagers ligt te klapperen.
Olie of een beetje kogellager vet zou moeten helpen.
Hoe langer je met dit gepiep blijft rondrijden des te rottiger het is om weg te krijgen.
Dan kan je een nieuwe motor kopen.... :'(

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 07, 2018, 16:00:07
Dat is de as van de motor die in zijn lagers ligt te klapperen.
Olie of een beetje kogellager vet zou moeten helpen.
Hoe langer je met dit gepiep blijft rondrijden des te rottiger het is om weg te krijgen.
Dan kan je een nieuwe motor kopen.... :'(

Ton

olie heb ik er al op gedaan .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als dat zo is en de motor blijft piepen dan zijn de glijlagers van het motortje zo uitgelubbert dat het tijd word om naar een nieuwe motor te gaan zoeken, helaas.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 07, 2018, 21:03:53
Als dat zo is en de motor blijft piepen dan zijn de glijlagers van het motortje zo uitgelubbert dat het tijd word om naar een nieuwe motor te gaan zoeken, helaas.

Ton

Ik hoop het niet maar ga morgen wat vet hallen dan probeer ik dat nog
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik kon het geluid niet zo goed horen maar weet dat oude Fleishmann motortjes hier ook nog al is last van hebben. Een druppeltje haaimachineolie op het motorasje werkt dan prima. De olie met draaiende motor aanbrengen zodat het goed tussen as en lagerbusje kan lopen.

JohnT

Ik heb hem vandaag uitelkaar gehad en alle gesmeerd maar helaas de loc blijft het geluid houden ik doe er niets meer aan omdat ik maar een loc heb .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Omdat ik nu vast zit hoe verder te gaan ben ik maar eens alles bij elkaar aan het zoeken hoe ik de baan verder kan maken zonder geld , heb nog wat huisjes van Ronald  hier liggen wat ik van hem gekregen heb en oude van mij .
Dus eens wat in de hoek gezet daar bij denk ik aan een rails om te laten buigen naar een graan opslag zo heb ik ook niet dat de rails meteen weg is tegen de muur .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooie oplossing Ger.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N