Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: milocomarty op augustus 22, 2013, 12:00:58
Heb je d'r nog genoeg  ;)

Ik heb er nog zo veel dat het restant een erfstuk word! ;D

Ton
Erare humanum est

Mooi spoor, moet mijn ON30 toch ook is van stal halen zeker nu de verbouwde loc ook weer terug is. De modules staan nu op zijn kan op zolder.

JohnT

En? hoe vind je hem nu in levende lijve John?
Kan je er wat mee?

Ton
Erare humanum est

Ja hoor zit nog wel er aan te denken om de achterwand (originele) er uit te halen en de deuren te gebruiken voor een all weather cab.

JohnT

Ja kan je doen.
Ik kreeg de cab er niet af en ik had geen zin om de boel te slopen.
Met dat achterstuk eraan valt het toch niet zo op.

Ton
Erare humanum est

overlijdensbericht....snik!
Het motortje van mijn eerste 2-4-4-2 is vandaag overleden! :'(
Ik had al een tijdje trekkrachtverlies en vandaag gaf het motortje echt de geest.
Niks spectaculairs, geen rookwolken, vlammen, vreselijke luchten..... it just died!
Ik had de lok in januari bij TFS gekocht.
Ik ben benieuwd wat Mr.B. ervan gaat zeggen.
Ik heb ze gelijk een mailtje gestuurd.
Valt nog steeds onder de garantie , maar je weet het maar nooit met die Yanken.
:'( :'( :'(

Ton
Erare humanum est



Mooie gebouw Ton.
Uh, houtjes van de Wibra misschien?
Hans, liefhebber On30 + H0

Huh?! ik ben je ff kwijt! Hans.
Ik geloof niet dat deze tekst iets met het in memoriam van mijn articulated te maken heeft. 8)

BTW het lijk!

Ton
Erare humanum est


Het is wel een inimini motortje met twee assen.
En krijg die messing wormwielen er maar eens af.
Want die heb je dan wel nodig.

Breekt er een drijfstangetje af!@$#%@%$^#%$#^%$#%!!!!
Het klinknageltje aan bonken......
Heb het kunnen repareren met een stukje messingdraad.
Wat erg met dikke vingers!!
Ton
Erare humanum est

Hi Ton,


De tandwielen kan je eraf krijgen door een metalen plaatje te maken met een sleufje ter dikte van de as erin te zagen.
Het metalen plaatje moet zo dik zijn dat hij tussen tandwiel en motor geschoven kan worden.
Leg het stalen plaatje op de bankschroef. opengedraaide bekken zodat de motor ertussen kan
Schuif nu as in het sleufje (motor onder en tandwiel boven) en tik nu met een stalen asje (iets minder dik dan de as) de as van het tandwiel los.
Bij een overleden motor kan je ook de as er afzagen. Dan plaatje maken met een gaatje iets groter dan de as.
\Leg het plaatje op een iets geopende bankschroef en tik nu het asje eruit.

Bij dit soort bezigheden is de NWSL  Puller ook een uitkomst. Heel handig voor dit soort klusjes.
Er zijn er 2. Een lage en een hoge. Ik heb ze allebij aangeschaft.
Ik heb ze toen gekocht bij H&H in Gouda.
http://www.henhmodelbouw.nl/  Je kan Huub altijd even bellen of hij ze heeft.
Vergeet dan ook niet het verloop setje erbij te nemen voor  verschillende asdiktes.

Een beetje goede passende motor zou een machima kunnen worden Piet Peetoom bij GM&S
http://www.gmens.nl/
Zijn in ieder geval stukken beter dan die baggerman motoren.


Gr John LC


groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: dutchbuilder op augustus 29, 2013, 00:40:30
Het klinknageltje aan bonken......
Heb het kunnen repareren met een stukje messingdraad.
Wat erg met dikke vingers!!

RESPECT!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

 ;)

Waarom trappen we er met z'n allen eigenlijk telkens weer in met het kopen van die baggerman sh*t?

8)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop