Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

augustus 09, 2013, 10:18:14 #705 Last Edit: augustus 14, 2013, 14:32:24 by dutchbuilder
Dat is ook mijn idee John.
Je kan veel zelf maken maar soms is het niet mogelijk om het zelf te maken of je krijgt niet de details die je wil hebben.
In het geval van de lok op de vorige pagina is het meer een samenloop van omstandigheden.
Het ter ziele gaan van de vorige versie en de toch wel miskoop van Backwoods.
Niets mis mee hoor, Backwoods, maar ik verdom het om een nieuwe lok aan stukken te zagen voor een conversiekitje.
Ik kan dat veel fraaier oplossen met een holle tank.
Dan blijft het origineel in takt.

Ton
Erare humanum est

augustus 13, 2013, 22:01:19 #706 Last Edit: augustus 13, 2013, 22:17:38 by dutchbuilder
Project kruising!
Al tijdje niet meer gereden met de eerste laag die ik gemaakt heb.
Dat kwam omdat ik met de onderbaan bezig was en geen zin had om elke keer onder de bruggen door te kruipen.
Dus de bruggen waren out of order.
De Rozeburg & Waterway ligt er al weer een paar jaartjes en inzichten en technieken schreiden voort.
Dus die baan ziet er een beetje verouderd uit.
Ik kreeg het idee om de binnen en buiten baan aan elkaar te koppelen met een kruising.
Tekeningetje gemaakt en dat ging met een PECO H0 kruising.
Slopen die baan!!!!
kruising erin, railzen aanpassen, dat ging aardig vlot en toen rijden........
En gij geleuft het.
De 2-8-2-t bleef hangen op de kruising en de 2-8-0 ontspoorde op een hellingovergang.
De brug had ook spannings problemen en niet te vergeten de ten wheeler die ineens bedacht dat een bocht te krap was!
Ok kan gebeuren als je al een tijdje niet heb gereden.
Tot vandaag al die problemen aangepakt.
De brug anders aangesloten en zo gemaakt dat ik de boel niet kraak als ik hem er voor de zoveelste keer er uitloop.
De helling overgang opnieuw gelegd, maakt geen ruk uit!
En de te krappe bocht bij de kruising verlegd.
Dan denk je dat je klaar ben en R&W is weer operationeel.........FOUT!
Gaat die kruising vet in de kortsluiting doordat de wielen van die 0n30 jongens breder zijn als H0 wieltjes....
Ja en daar kan je dus niets aan doen, dus na een week ploeteren is de baan weer zoals hij een week geleden was.....zonder kruising....
%##^%$#&&%#%$&#%$#%$#@&^%#!!!!!!!!

Ton
Erare humanum est


Yep, kun je toch die schakelende frogs inzetten...  ;)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

nee , recht toe recht aan...maar geeft niet, hij ligt al in de kliko!

Ton
Erare humanum est

Ton de problemen die je schets kunnen ook heel goed met warmte te maken hebben, je zit onder een plat dak dus best warm. Je hebt behoorlijk wat lengte aan rails liggen dat zet uit en veroorzaakt de problemen denk ik.

Vroeger op de club ook is gehad. De rails was over een lengte van 100 cm compleet van de bielsen gesprongen. Wij hebben dit opgelost met die stukjes flexibele rails van Fleismann dit zijn stukjes rails (lijken op spoorwegovergang) die in de lengte kunnen in en uitschuiven. De uiteinden solderen wij vast aan de vaste rails het schuivende gedeelte ving de uitzet/krimp op.

Ik weet niet of die rails nog in de handel is maar anders is op beurzen kijken. Of iets fabriceren met messing strips?

JohnT

John , ik heb er net twee van het brugdeel afgerukt!
Die waren dus de oorzaak dat ik alles aan bonken trok als ik de brug eruit liep.....
Maar ik hou altijd rekening met uitzetting door op verschillende plaatsen een ruimte van een paar milimeter te laten tussen de rails.

Ton
Erare humanum est

Hi Ton,
Dat is balen!
Ik vind het al heel erg als ik 'n stukje moet afbreken als de Loco daar niet goed door heen loopt.
Al het werk voor niets geweest plus het materiaal nog.
Wat nu?
Hans, liefhebber On30 + H0

augustus 14, 2013, 12:44:01 #713 Last Edit: augustus 14, 2013, 14:27:34 by dutchbuilder
Nou dat materiaal valt wel mee.
Ik had nog genoeg stukjes liggen.
Ja de kruising heeft het niet overleeft maar misschien kan ik hem nog gebruiken om eens een paar stub wissels van te maken.
Hier zijn wat plaatjes van de oude en de nieuwe situatie.

Ton
Erare humanum est

Wat foto'tjes van de gerestaureerde sectie.
Ik heb gelijk het spoor naar de loods afgemaakt.
word zo te zien niet veel gebruikt.

Ton
Erare humanum est

Mooi gedaan Ton!
Knap werk.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

niet te vergeten dat dit alles mogelijk is door de polletjes en grasmatten van Martin.
ziet er gelijk een stuk realistischer uit.
Is ook relaxend , een uurtje pollen plakken! ;D

Ton
Erare humanum est


Het ziet er goed uit. Je kunt duidelijk zien dat men geen round-up kan betalen  ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooi!! En zeker ook door Martin's polletjes!
Jeroen