Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

februari 08, 2021, 21:10:01 #2130 Last Edit: februari 10, 2021, 14:14:27 by dutchbuilder
Citaat van: Frits op februari 08, 2021, 15:05:06
Ja, lachen. :laugh:
Maar Ton, batterijen zijn gemene krengen en als ze gaan lekken kunnen ze je elektronica flink verzieken. Een controle op zijn tijd (max. 2-3 jaar) kan veel schade voorkomen. Ook goed voor je conditie. :grin:

Dat die batterijen gaan lekken is in dit geval niet zo'n ramp behalve dat het los solderen wat lastiger is.
Ze hangen gewoon onder de baan te bungelen en de hele schakeling bevat minimale elektronica , een Reed contact.
Daarnet nog ff een poging gewaagd maar het lijf wil niet echt.
Ik denk dat ik de hele bedrading voor een deel bovenop ga maken kan ik er in ieder geval bij.

Ton
Erare humanum est

Heb je weer iets te doen.
Ook leuk om nieuwe bedrading aan te leggen.
En beter doen als de vorige.
Dus ook minder storingen!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Is niet leuk als je lijf niet meewerkt.

Ton
Erare humanum est

Heel vaak kwam het niet voor. Tegenwoordig heb je van die mooie slanke kabelgoten. Kun je daar niks mee?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: dutchbuilder op februari 08, 2021, 23:58:46
Is niet leuk als je lijf niet meewerkt.

Ton
Weet er alles van daarom heb ik van begin af aan de bedrading naar de voorkant van de baan getrokken en opgehangen in schroefogen. De bedoeling is om dit t.z.t af te dekken met een lat voorzien van magneten o.i.d.
De plaat op mijn baan is styrodur, prik er zo een gat in met een pijpje messing en druk de bedrading er doorheen. Waarna het pijpje messing weer wordt verwijderd. Dan de bedrading naar de voorkant van de baan.

JohnT

februari 09, 2021, 10:30:45 #2135 Last Edit: februari 09, 2021, 10:33:24 by dutchbuilder
Citaat van: Frits op februari 09, 2021, 06:43:10
Heel vaak kwam het niet voor. Tegenwoordig heb je van die mooie slanke kabelgoten. Kun je daar niks mee?

Nee de bekabeling is het probleem niet maar meer een combinatie van waar het zich nu bevind en de slechte conditie van de operator.
Maar, we zullen doorgaan tot we aan het gaatje zijn....
Eerst maar eens even een goede belichting maken want nu zie ik ook nog eens geen moer als ik onder de baan lig.
En dan zien we wel verder, letterlijk en figuurlijk.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op februari 09, 2021, 10:30:45

Eerst maar eens even een goede belichting maken want nu zie ik ook nog eens geen moer als ik onder de baan lig.
En dan zien we wel verder, letterlijk en figuurlijk.

Nog meer gemartel onder je baan? 

Dat doe je verkeerd Ton. Dat moet je een ander laten doen.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Ja daar heb ook al aan gedacht maar die heeft het ook in zijn rug , hè Geer?

Ton
Erare humanum est