Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Even een lantarenpaaltje gemaakt.

Ton
Erare humanum est

Super gedaan Ton, staat mooi zo!
Hans, liefhebber On30 + H0

Heel mooi
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

netjes
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Het is zo te zien twee jaar geleden dat er wat geschreven werd in dit topic.
Er zijn ook twee Rozeburg and Waterway topics.
Een door mij en een door Johnt.
Dat kan verwarrend zijn.
Maar om weer eens wat te laten zien eerst even een herhaling van wat mijn layout inhoud.
Als eerste heb ik een H0 baantje op deze plek gehad.
Daar is in pakhembeetongeveer 2006 een 0n30 baan overheen gemaakt.
Door dat ik een MMI K27 had gekocht die het verdomde om op deze baan te rijden heb ik besloten om een verdieping in zijn geheel aan de D&RGW te wijden.
En een paar jaar later heb ik de derde baan gemaakt met twee keerlussen en scherpe bochten.
Die scherpe bochten (radius 37,5 cm) was een noodzaak omdat anders het geheel niet in de beschikbare ruimte zou passen.
Zo is mijn treinenkamer ontstaan.

Ton
Erare humanum est


heeft dat zin, die van de oude site komt toch niet meer terug.
Van mij mag die jij gemaakt heb gewoon weg.

Ton

Erare humanum est

Dat is toch een indrukwekkend spoorgebeuren. Het zal heel wat uurtjes gekost hebben om het te bouwen.
Is het leuk om meerdere banen boven elkaar te hebben. Ik heb ook al eens met die gedachte gespeeld.
Maar ik had ook eens een idee om de rails te laten liggen, maar de scenery wat aan te passen en er dan met een heel ander pakket treinen op te gaan rijden. Dus een soort wisselbaan tussen bijvoorbeeld Amerikaans materieel en Duitse Altbau locs.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Het oppervlak dat ik tot mijn beschikking heb is beperkt dus dan maar de hoogte in.
Het uitgangspunt voor de eerste baan was om het simpel te houden en hem eens een keer af te maken.
De meeste onder ons beginnen vol enthousiasme aan een layout maar afmaken ho maar.
Veel te gecompliceerd meestal en dan heb je het al vlug gezien....
Na diverse pogingen in H0 en N in de loop der jaren was ik zat.
En toen kwam 0n30 voorbij.......
Vanaf 2006 is er steeds weer wat bij gekomen.
Het laatste dat ik gedaan heb zijn die opstelsporen in de driehoek tussen de banen en de kastenwand.
Die kasten wand is ook een van de beperkingen in die kamer.
En aangezien dit een huurhuis is kan ik niet veel doen.

Ton

Erare humanum est

Ja je moet af en toe eens de ruimte hebben wat de mensen in de US hebben maar helaas moeten we het doen met de ruimte die we hebben ,
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ja en dan heb je nog geluk dat je in Limburg woont want de huizen hier in het westen zijn nog kleiner dan die bij jullie.
Hier gaat nog eens de helft van de kosten van het pand de grond in.

Ton
Erare humanum est

In de korte periode dat wij in Valkenburg a/d Geul hebben gewoond en gewerkt, bezaten we een carré-vorm Limburgse hoeve en op die zolder kreeg ik meteen het lange USA treinen virus. Maar met twee bedrijven heb je daar geen tijd voor helaas.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

februari 08, 2021, 14:33:37 #2127 Last Edit: februari 08, 2021, 14:38:41 by dutchbuilder
Ik heb het net opgezocht in dit topic maar het is pakhembeetongeveer 7 jaar geleden dat ik de keerlussen op de begane grond baan heb voorzien van automatische wissels.
Dat gebeurd met een combinatie van Reed schakelaars, uitgeklede servo's en 1.5V batterijen.
7 Jaar geleden dus, dan mogen die batterijen wel eens leeg zijn onderhand.
Een paar weken geleden was het zover , de wissel deed niets meer en de loc reed vast en maakte kortsluiting.
Bij nadere inspectie hadden de twee batterijen acute last van bloemkool-vorming op de polen.
Nou was ik 7 jaar geleden een stuk leniger als tegenwoordig en ik vrees dat het liggen onder de baan een stuk moeilijker gaat als toen.
Daarnet een poging gewaagd maar dat is op niets uitgelopen.....
Dat er dan ook nog een kater enthousiast mee wil helpen omdat je op de grond ligt helpt ook niet echt.
Moet je eens proberen een soldeerbout vast te houden in een hand en soldeer in de andere met een plumeau-staart onder je neus en een vrolijk pruttelende kat die het geweldig vind dat jij ineens op zijn niveau zit.

Wordt vervolgd.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op februari 08, 2021, 14:33:37

Moet je eens proberen een soldeerbout vast te houden in een hand en soldeer in de andere met een plumeau-staart onder je neus en een vrolijk pruttelende kat die het geweldig vind dat jij ineens op zijn niveau zit.

Wordt vervolgd.

Ton

Hahahahaha, lig krom , zie het zo voor me.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja, lachen. :laugh:
Maar Ton, batterijen zijn gemene krengen en als ze gaan lekken kunnen ze je elektronica flink verzieken. Een controle op zijn tijd (max. 2-3 jaar) kan veel schade voorkomen. Ook goed voor je conditie. :grin:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.