Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Het is een mooi gezicht als een lok op de draaischijf staat, maar waarom zou je hem eigenlijk willen draaien. Je hebt zo te zien een rond lopende baan?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op januari 24, 2013, 09:31:35
Het is een mooi gezicht als een lok op de draaischijf staat, maar waarom zou je hem eigenlijk willen draaien. Je hebt zo te zien een rond lopende baan?

Om ze de andere kant op te kunnen laten lopen.......
Ik wil zo min mogelijk optillen.
En zo'n draaischijf hoort er eigenlijk wel bij , maar helaas geen plek aanwezig.
Ton
Erare humanum est

Rechtsboven heb je een groen rondlopen spoor als uithaal spoor. Als je deze door trekt naar links kun je die als basis voor je keer driehoek gebruiken. Je moet dan wel je "omloop"  sporen laten kruisen met de doorlopende bogen die je daar hebt liggen. Dat wordt zelf kruisingen maken.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

januari 24, 2013, 12:50:11 #213 Last Edit: januari 24, 2013, 12:54:05 by dutchbuilder
Even aan het kleuren geweest, dat maakt het misschien wat duidelijker.
wit is 0, licht groen is -3, oranje is -5 of lager.
Dat bruine gedeelte is een vrij steile 4% helling.
de groene een licht gele vlakken zijn heuvels en een berg.
Ton
Erare humanum est

En als ik nou zeg , de deur eruit halen en eventueel andersom , dus naar buiten de kamer draaiend er weer in zetten, zeg ik dan iets geks. Bij mij zelf gaan beide deuren van de kamers er permanent uit. Misschien dat ik ze vervang met naar de gang toe draaiende deuren of schuifdeuren of van die harmonica deuren.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dat vinden ze van de woningbouw corporatie denk ik niet zo'n goed idee.
Maar ik vind het wel een goeie.
Ik zou wel de hele deurpost moeten omdraaien en dan gaat de deur naar de voordeur open.....hmmmmmm
Schuifdeur is misschien ook een optie.
Idee!!!!!!!
Ton
Erare humanum est

Zolang je er blijft wonen is er niets aan de hand toch? Alleen als je vertrekt moet het huis in originele staat zijn..... Dat moet toch mogelijkheid geven met die deur.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ton, deurtje uit de hengsels en goed opbergen. Ik heb dan wel een koophuis maar jaren geleden van het kleinste kamertje dit ook zo gedaan toen ik daar naartoe verhuisde. Deze zomer moest het weer tot kinderkamer omgebouwd worden voor mijn inwonende (pleeg)kleindochter en ik kon de deur zo weer terug hangen, de pennen had ik netjes erbij bewaard. Idee? ;)

Citaat van: usronald op januari 24, 2013, 22:58:35
Ton, deurtje uit de hengsels en goed opbergen. Ik heb dan wel een koophuis maar jaren geleden van het kleinste kamertje dit ook zo gedaan toen ik daar naartoe verhuisde. Deze zomer moest het weer tot kinderkamer omgebouwd worden voor mijn inwonende (pleeg)kleindochter en ik kon de deur zo weer terug hangen, de pennen had ik netjes erbij bewaard. Idee? ;)

Yep zo heb ik het ook gedaan, ik hoef die deuren ook niet af te kunnen sluiten , maar dat gaat gemakkelijk met zo'n harmonica geval, die zet je zo in het kozijn .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik moet die kamer kunnen afsluiten vanwege de poesjes.
Die nieuwe heeft een paar dagen geleden aardig wat schade aangericht!
Ik hoop dat hij na de gratis vlieglessen nu van de baan af blijft!
Die andere twee hebben het al aardig door.

Ton
Erare humanum est

Wilde ik ook maar is er niet van gekomen.... heb nu de achterkamer, daar hebben we van de draai- een schuifdeur gemaakt ivm een vaste trap naar zolder die er in gekomen is. Zo zie je, wie wat bewaart heeft wat :) ;)

Naar aanleiding van Ronalds ombouw verhaaltje van een 4-4-0 heb ik een poging gedaan om een cowcatcher te maken.
Ton


Erare humanum est

Ziet er mooi uit  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ton, Cumbres (op de lijn Chama - Antonito) had vroeger een draaischijf om de helpers te kunnen keren. De draaischijf was zelfs overdekt om in de winter de loks, vrij van sneeuw, te kunnen draaien (op de pas lag vroeger regelmatig 20 tot zelfs 30 voet sneeuw - 6 to 9 meter).


Oude foto van de overdekte draaischijf (rechts) en de een flanger.

Als ik naar de baan kijk dan heb zie ik daarvoor ruimte in de rechter bovenhoek in de binnenkant van je boog. Het doodlopende spoor kun je doortrekken en je main laten kruisen. Je zal de draaischijf wel zelf moeten bouwen. Als extra zou je dan een kolenbunker en watertoren kunnen maken langs (wat nu) het doodlopende spoor onder het raam.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ja , ik zat pas een narrow gauge and shortline gazette te lezen en toen kwam ik een Amerikaan tegen die dat gebouw had gemaakt.
Of het gaat passen betwijfel ik.
Even een paar shots gemaakt van het bewuste stuk onroerend goed.
Ton
Erare humanum est