Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: Janbouli op januari 21, 2013, 00:34:32
Ton ik heb 4 slaapkamers en nog geen gereserveerd voor loges, er zijn genoeg hotels in de buurt  ;)

Daar gaat de gastvrijheid van de Limburgers!
Maar eigenlijk heb je wel een beetje gelijk.
Daar en tegen kan ik die ruimte wel volbouwen maar waar moet ik dan staan?
Als ik die tweede verdieping te ver uitbouw dat stoot ik mijn kop elke keer als ik bij de eerste laag moet zijn.
Als dit  een eigen huis was geweest dan had die trein door het hele huis gelopen.
Maar helaas vind de wonigbouw corporatie dat niet zo'n fijn plan.
Ton
Erare humanum est

Hihi , daarom ben ik ook Brabander, en ja zelfs al kon je daar bouwen , het zou hooguit een schiereilandje kunnen zijn, alhoewel een plaat boven het bed van zo'n 75 cm breed natuurlijk wel ruimte zou geven voor een draaitafel of wat opstelsporen.

Die ene keer dat je een loge hebt , kan die toch onder de baan slapen of het bed naar het midden schuiven.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat
Waar John?
Als ik de ruimte had gehad dan had er ook al een draaischijf in gezeten.
De schijnbare ruimte in het midden is wat het is........out of bounds.
Ik moet de kamer ook als logeerkamer kunnen gebruiken en dan is er ook nog de R&W laag eronder.
De onderstaande mogelijkheid zou net nog kunnen en is wat spannender als de vorige.

Ton

Ik dacht in de hoek rechtsboven, de bocht maakt dan deel uit van het onderste spoor van de driehoek. Het bovenste spoor in de punt gaat de hoek in.

JohnT

Maak eens een schetsje John , ik kan je niet helemaal volgen.
Hou er wel rekening mee dat de lege stukken aan de buitenkant van de baan gewoon vol liggen met rails ( zie de eerste en tweede tekening).
Door de 50 stuks restrictie van Anyrail heb ik rails moeten weglaten.
Bij de tweede tekening ben ik aan het knippen en plakken geweest met een teken programma.
Ton
Erare humanum est

Bij deze, ik heb eerst een boog overgetrokken om ongeveer de juiste straal te krijgen. Hiermee ben ik aan het schuiven gegaan, mogelijk kan het net. Het wissel zal wel zelfbouw worden.
JohnT

januari 21, 2013, 15:07:55 #200 Last Edit: januari 21, 2013, 15:12:24 by dutchbuilder
Ja, ok, duidelijk.........dat gaat dus niet.
Afgezien van het feit dat ik dan het habitat van mijn bigfoot moet egaliseren (heuvel op die plek) heb ik dan geen plek om een lok neer te zetten.
Ik heb minimaal 35cm nodig om een K27 te kunnen parkeren.
HELAAS!!!!
Ton
Erare humanum est


januari 21, 2013, 21:01:22 #202 Last Edit: augustus 05, 2018, 17:40:32 by dutchbuilder
deze heuvel in de andere hoek en aan de andere kant van de baan een watertoren.
En bij de deur word ook problematisch..........
Het leven van een modelrailroader gaat niet over rozen.

Ton
Erare humanum est

Ziet er wel mooi uit die hoekjes van je   ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

januari 23, 2013, 11:45:46 #204 Last Edit: januari 23, 2013, 12:00:01 by dutchbuilder
Dit zijn de minimale maten voor een keerdriehoek met PECO 0-16,5 rails.
Ton
Erare humanum est


Kun je dat niet naar de binnen kant van de baan dan maken ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Uh.......nee, Ger dat gaat niet.
De eerste versie is te lang en de tweede versie kan alleen maar buiten een bocht.
En aangezien ik dan binnenin een bocht zou moeten bouwen , krijg je een nog grotere versie als nr.1.......dus..............
Wat misschien niet duidelijk  is in de tekeningen is dat deze baan op 1M55 hoogte is gebouwd.
Als ik het middengedeelte zou volbouwen kan ik amper nog bij de eerste laag die op 1M15 hoogte is gebouwd.
Ton
Erare humanum est

Toch maar naar een draaischijffie denk ik, heb op een stuk van m'n baan de wye er ook uitgejankt en vervangen door een schijf, levert legio mogelijkheden op..

Citaat van: milocomarty op januari 23, 2013, 23:20:59
Toch maar naar een draaischijffie denk ik, heb op een stuk van m'n baan de wye er ook uitgejankt en vervangen door een schijf, levert legio mogelijkheden op..

Was het maar zo.......gaat dus ook niet.
Ik heb een joekel van een draaischijf nodig voor de K27's.
Min. 35 cm
Die van PECO is te klein!
Ton
Erare humanum est