Collorado river N scale

Gestart door ger deguelle, november 26, 2017, 11:35:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Zo we zijn weer een week verder en ik heb genoeg ideeën kunnen op doen op werk waar er behoorlijk wat mensen zijn die bij me langs komen en wat heb je gedaan dit weekend en vooral de Amerikaanse collega's  , maar hier een paar foto's wat ik nu gedaan en geloof me ik sta er van te genieten hoe de landschap kamer langzamer hand groeit .







M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

En, wij genieten met jou mee Ger.
Heel, heel mooi gedaan.
Hans, liefhebber On30 + H0

weer een klein stapje verder met de aankleding om de berg heen nu eens kijken hoe verder te gaan het water en zo .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

minder is idd meer
met minder bomen komen je rotsen ook veel beter uit, ik vind het erg mooi geworden

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


het eerste laagje water in de revier volgende week gaan we daar mee verder denk ik .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ook mooi, wil je verklappen hoe je dit gedaan hebt?


Geld ook voor de rest trouwens, bijvoorbeeld welke wash je hebt gebruikt en hoe je ermee omgaat. Dit is mooie informatie voor bezoekers.



JohnT

Dat wil ik zeker eens doen ja de bergen heb ik al eens uitgelegd in dit draadje de bergen zij  gewoon  met mallen gemaakt en op kleur gebracht met pigment van woodland scenics,  het water is met 2 com resin en ingekleurd met inkt .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

april 02, 2022, 11:11:10 #849 Last Edit: april 02, 2022, 15:48:21 by ger deguelle
Hoi allemaal.

ff niks kunnen doen aan mijn baan omdat ik al een meer dan een week aan het vechten ben met mijn helix er weel geen trein 100 % rijden er door ben nu aan een punt gekomen om de helix er tussen uit te hallen en twee mooie losse bannen te maken .
Maar voordat ik daar de zaag in zet wil ik alles goed over denken van hoe en wat de oude kamer word dan een landschap gedeelte en de tweede kamer een stad en de boven baan een mooi redelijk dorp , maar vandag ga ik verder met het water bij mount ruchmore .

Heb nog eens goed mijn plannen bedacht zo makelijk gaat het niet om de helix er tussen uit te hallen dan moet ik teveel aanpassen ten kosten van de rest en dat wil ik niet dus in overleg hier heb ik besloten de helix te her bouwen .
ik heb de bovenste gedeelte er af gehaald en nu zie ik pas goed wat er fout is allemaal ,knikken op diversen plaatsen zwarte rails en noem maar op dus de 9 ringen afbouwen en stap voor stap weer omhoog en met de goede soldeer tin verder en vooral met veel meer ervaring dan jaren terug .






M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger het helpt om de railverbinders ten opzichte van elkaar te laten verspringen. Zoals het nu op de foto lijkt zitten ze tegenover elkaar. Verder heb je mogelijk te maken met temperatuurschommelingen? Hiermee krimpt de rails ne zet weer uit bij hogere temperaturen. Ik heb dit meegemaakt met H0-rails, omdat deze toch ergens heen moest door uitzetting is de rail over een afstand van één meter van de bielsen gesprongen. Ik heb dit toe opgelost met compensatierail van Fleishmann. Deze rail kan schuiven, langer en korter als je de uiteinden soldeert aan een vast stuk rail..


JohnT

Zo ff weer wat tijd om wat te posten hier de helix is afgebroken en kan weer op de nieuwe kamer opgebouwd worden in een hoek , nu heb ik ook eens gemeten wat de twee lengtes zijn van een cirkel de binnen baan heeft een lengte van 3 meter 36 en de buiten baan 3 meter 52.
Maar ik wil niet op de 3 % gaan zitten per meter maar iets er onder dat is beter voor de treinen om te klimmen ,en door de helix in de andere kamer in de hoek te plaatsen krijg ik nog een een 6 meter meer rij plezier er bij en onder langs bij de helix maak ik ook nog een keerlus dan kan ik kiezen om de trein onder te laten rijden of naar de bovenste baan .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


zo de start weer gemaakt om de helix weer te herbouwen op de andere kamer mooi in de hoek en ook belangrijk plek in het midden om goed er aan te kunnen werken .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf