Aanschaf digitrax

Gestart door ger deguelle, februari 25, 2014, 13:40:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerard , als je met de trein mee wilt lopen en toch dus een throttle nodig hebt , dan is de Super Chief toch veel meer voor de hand liggend dan de Zephyr, die Zephyr moet je dus een throttle bij kopen en dan is dat net zo duur als de Super Chief.

Ik promoot de Super Chief misschien wel omdat ik deze zelf naar volle tevredenheid gebruik.

John , de Empire heeft geen Feedback, en ik dacht nog een nadeel , weet niet zo snel wat. Word ook bijna niet verkocht vanwege die nadelen.

Ger , zodra ik tijd heb neem ik de Super Chief van mij mee naar jou baan sluiten we die aan en kijken we of de Super Chief bied wat jij voor ogen hebt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Is goed jan ik zie je wel langs komen  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Janbouli op februari 27, 2014, 16:19:28
John , de Empire heeft geen Feedback, en ik dacht nog een nadeel , weet niet zo snel wat. Word ook bijna niet verkocht vanwege die nadelen.

De DB150 (empire) is een centrale eenheid waar je regelaars aan kunt hangen en uitsluitend bedoeld om mee te rijden.
Geeft max. 5Amp en je kunt er niet mee programmeren.

De DB150 heb ik in gebruik op de gezamenlijke smalspoorbaan en tot volle tevredenheid.
omdat men ook met de DT402R rijdt hoef ik niet bang te zijn per abuis locomotieven om te programmeren.
Maar allee, da's voor Ger niet van toepassing.

Succes met uitproberen met Jan's equipement.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Citaat van: easthouselumber op februari 27, 2014, 16:44:31
Citaat van: Janbouli op februari 27, 2014, 16:19:28
John , de Empire heeft geen Feedback, en ik dacht nog een nadeel , weet niet zo snel wat. Word ook bijna niet verkocht vanwege die nadelen.

De DB150 (empire) is een centrale eenheid waar je regelaars aan kunt hangen en uitsluitend bedoeld om mee te rijden.
Geeft max. 5Amp en je kunt er niet mee programmeren.

De DB150 heb ik in gebruik op de gezamenlijke smalspoorbaan en tot volle tevredenheid.
omdat men ook met de DT402R rijdt hoef ik niet bang te zijn per abuis locomotieven om te programmeren.
Maar allee, da's voor Ger niet van toepassing.

Succes met uitproberen met Jan's equipement.

Jaap


Vreemd ik heb er altijd eentje gehad en daar kom je wel mee programmeren.
alleen de hele hoge cv `s niet.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ahum, toegegeven, je hebt gelijk John.
Voor programmeren gebruik ik de andere mogelijkheden en de DB150 alleen voor het rijden.
Bij de DCS heb je een aparte uitgang voor programmeerspoor en daarom bij de DB over het hoofd gezien.
Stom van mij, maar ja, dat krijg je als je nooit de gebruiksaanwijzingen doorneemt en alleen op ervaringen werkt. :-)

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Ik heb nog een vraagje hier over de  Bachmann Dynamis wat ik nu gebruik en als ik een van die dingen koop wat jullie zeggen leveren die ook meer stroom naar de rails toe ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Nee de Zephyr is ook 3A net zoals de Bachmann, maar zoals ik al zei Ger de Zephyr is niks voor de vorm van jou baan, als je de trein wilt volgen moet je er dan toch een hand throttle bij kopen en dan ben je net zoveel geld kwijt als dat je meteen een Super Chief koopt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

maart 05, 2014, 10:50:21 #37 Last Edit: maart 05, 2014, 10:55:07 by JohnT
Sorry jan dat is niet waar ik heb het hier al vaker gezegd, als je de Zypher Xtra hebt kan deze tot 5 amper leveren. In combinatie met de PR3 beschik je over een compleet systeem net rond de driehonderd euro en kun je rijden ook draadloos dus met je trein meelopen.

Doordat je met dit systeem je smartphone kunt gebruiken heb je geen losse handregelaars nodig! Je hebt ook geen infrarood of dure radiografische apparatuur nodig.

http://youtu.be/zIe8IN-DwGk

JohnT

Citaat van: JohnT op maart 05, 2014, 10:50:21

Doordat je met dit systeem je smartphone kunt gebruiken heb je geen losse handregelaars nodig! Je hebt ook geen infrarood of dure radiografische apparatuur nodig.


Waarbij wel vermeld moet worden dat de meeste smartphones met een continu draaiende app voor die besturing plus een beeldscherm dat dan continu moet werken een niet erg lange accuduur heeft..... vandaar dat ikzelf nog steeds (op shows) met bekabelde handregelaars werk :)

Hier op kan ik nog aanvullen dat je ook een tablet kunt gebruiken of als je deze dingen niet hebt je webbrowser. Wat ik hier voorstel zal best met andere systemen ook mogelijk zijn maar gezien het prijskaartje lijkt mij dit een ideale combinatie voor Ger.

Overigens hebben wij het hier over een thuis situatie, op een beurs is het een ander verhaal natuurlijk.

JohnT

Deze had ik inderdaad ook al eens gezien met de telefoon maar dan moet je wel een goede WiFi verbinding hebben en op de kamer van mij is die niet goed .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dan houd het op, jammer voor je.

Overigens die 5 amp die ik noem was de piekspanning in de handleiding. Standaard is het dus wel 3 amp dus je had wel gelijk Jan.

JohnT

Nou ik heb net eens goed naar het filmpje gekeken de WiFi van deze man staat op geen streepjes ,nu heb ik eens goed getest  met de iPad en mijn telefoon .
Nu de iPad heeft een tot twee streepjes mijn telefoon heeft iets beter verbinding , nu heb ik hier wel een oude laptop liggen die het eerst deed en nu niet meer sinds ik heb geprobeerd heb hem helemaal leeg te maken en heb iets verkeerd gedaan zins dien staart hij niet meer goed op .
Deze deze optie heeft een licht punt met de telefoon te doen en kijken dat die laptop aan de gang krijg dan ben ik weer een stukje verder .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op maart 05, 2014, 11:12:18
Deze had ik inderdaad ook al eens gezien met de telefoon maar dan moet je wel een goede WiFi verbinding hebben en op de kamer van mij is die niet goed .

Ho ho ho... wifi van centrale, niet van je huis...... je centrale moet met een router verbonden zijn via een interface. Hoe dat bij DT zit weet ik niet maar dat is het principe.

Vraag me af waar je de 5A vandaan haalt John, de specs van digitrax geven toch echt 3,5A en je gaat er van uit dat ook iedereen maar een smartfoooon bezit...Jan heeft in principe gelijk een zephyr met DT402 en een UP5 kosten samen net zoveel als een super chief.....