Aanschaf digitrax

Gestart door ger deguelle, februari 25, 2014, 13:40:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hi Ger,

Koop geen zephyr, inversteer meteen in een goede besturing met trottle erbij
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op februari 26, 2014, 03:07:22
Hi Ger,

Koop geen zephyr, inversteer meteen in een goede besturing met trottle erbij

heb gister naar een paar filmpjes gekeken van de zephyr en mij beviel dat wel en zijn te koop voor 200 euro vond ik redelijk in prijs dus ik wilde eigenkijk wel hier voor gaan  ::)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Janbouli op februari 25, 2014, 23:35:12
Als je voor Digitrax gaat zul je op jou baan niet  draadloos hoeven , wel zul je of je nou draadloos gaat of niet een stuk of 3 ontvangers moeten hebben  ( ik noem ze maar even ontvangers ook al is de UP5 dat niet ) tenzij je voor radio draadloos gaat dan heb je maar 1 ontvanger nodig .

Digitrax Super Chief Duplex CE set ben je meteen klaar, is wel meteen zo'n ? 450,- , de Bachmann die je hebt kun je zeker voor zo'n 70 euro verkopen op Ebay of Marktplaats.

wouw dat is inderdaad veel nu op het moment maar dan maar sparen nu  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: johnlostcreek op februari 26, 2014, 03:07:22
Hi Ger,

Koop geen zephyr, inversteer meteen in een goede besturing met trottle erbij

Zonder dit topic een andere wending te geven maar wat is er mis met de  Zephyr Xtra?

JohnT

Heb je enig idee wat 8 Ampere doet met een N-locje als er iets fout gaat? C:-)
Die zit gelijk aan de rails vast gelast denk ik... ;)

Ik zou voor een DCS51 (Zephyr) gaan als ik jou was, dat ik voor 4 loc's mooie genoeg. Bij mij op de baan staan wel bijna 20 locs en ik werk nog met een Zephyr. Als die Zephyr het onverhoopt niet helemaal redt, kun je er later altijd nog een booster achter hangen voor de helft van je baan...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Citaat van: JohnT op februari 26, 2014, 08:37:49
Citaat van: johnlostcreek op februari 26, 2014, 03:07:22
Hi Ger,

Koop geen zephyr, inversteer meteen in een goede besturing met trottle erbij

Zonder dit topic een andere wending te geven maar wat is er mis met de  Zephyr Xtra?

JohnT


Op zich niets natuurlijk, maar met een zephyr met trottle ben je meer geld kwijt dan een complete set. Of heb ik dat fout
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Zephyr werkt als stand alone, maar met een 402 throttle en een paaneeltje kun je er in mijn ogen net zo goed een paar knaken bij doen en de super chief 5A kopen...

Waar het mij nu om gaat dat ik beter kan rijden na nu wand ik word ziek van dat ding wat ik nu heb ,en jan weet precies wat ik bedoel wand hij heeft er ook mee zitten knoeien toen die eens bij me op bezoek was .

Ik wil dus nu eigenlijk een zephyr kopen en deze met en met uitbreiden 200 ? red ik nog wel maar niet het 400 ? 500 euro helaas .

En wat ik gezien heb op youtube spreekt mij die zephyr gewoon goed aan , en wat ik begreep kun je deze nog altijd uitbreiden .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


De Zephyr Xtra kan 5 Ampere piek leveren, zat voor mijn baan en het is tevens een regelaar. Combineer je deze met de PR3 interface dan gaat er een wereld voor je open . Voor beurzen en zo is een losse handregelaar makkelijker zeker. Maar voor de thuis situatie vind ik persoonlijke en in mijn geval de Zephyr prima. Zoals eerder gezegd.

Met de investering in de Zephyr Xtra en de PR3 kan ik zoveel treinen gelijk laten rijden als ik als mens (twee op mijn baan) en de Zephyr als controller (plus minus zes) aan kunnen. En met de interface als de PR3 kan ik ook kosteloos draadloos rijden met mijn smartphone.

JohnT

De vorm van Ger zijn baan is imho niet geschikt voor de \zephyr tenzij hij er een losse throttle bij koopt en in dat geval is hij dus ook 400 euro kwijt , daarom geen zephyr.  Ger met de Zephyr sta je nog met je rug naar bepaalde gedeeltes van je baan toe, en een 402 throttle kost bijna net zoveel als de Zephyr. Dan kun je beter de Bachmann Dynamis houden tot je wel genoeg hebt voor de Super Chief.

Gerard , ook als er iets mis gaat met 3A gaat het mis , maar wat zou er mis moeten gaan,  bovendien is de Super Chief normaal 5A en dat is meer dan genoeg voor Ger zijn baan. Komt ook nog eens bij dat Ger nu al meer dan 4 locs heeft dus in de toekomst zeer zeker. Het gaat er niet om hoeveel er rijden het gaat erom hoeveel er op de baan staan toch.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op februari 27, 2014, 02:46:11
De vorm van Ger zijn baan is imho niet geschikt voor de \zephyr tenzij hij er een losse throttle bij koopt en in dat geval is hij dus ook 400 euro kwijt , daarom geen zephyr.  Ger met de Zephyr sta je nog met je rug naar bepaalde gedeeltes van je baan toe, en een 402 throttle kost bijna net zoveel als de Zephyr. Dan kun je beter de Bachmann Dynamis houden tot je wel genoeg hebt voor de Super Chief.

De fun van het US rijden is dat je met je trein mee loopt. We transporteren goederen of mensenvan A naar B right? Dat is in elk geval wat mij naar US rijden heeft getrokken. Dan zet ik dei Zephyr bij een yard of zo, kun je die daar gebruiken, en een handheld voor de rest van de baan. Dan sta je nooit met je rug naar het werk toe.


Citaat van: Janbouli op februari 27, 2014, 02:46:11
Gerard , ook als er iets mis gaat met 3A gaat het mis , maar wat zou er mis moeten gaan,  bovendien is de Super Chief normaal 5A en dat is meer dan genoeg voor Ger zijn baan. Komt ook nog eens bij dat Ger nu al meer dan 4 locs heeft dus in de toekomst zeer zeker. Het gaat er niet om hoeveel er rijden het gaat erom hoeveel er op de baan staan toch.

Je promoot de Super Chief nogal, mag van mij hoor, maar het argument begrijp ik niet goed. Het gaat er om hoeveel treinen er tegelijkertijd door de centrale moeten worden aangestuurd, en naar Ger zijn eigen woorden zijn dat er twee. Laten het er zes worden, dan kan een zephyr dat alsnog makkelijk aan. En al staan er dan veertig locs stil op de baan, dat maakt niks uit, zolang je de loc's maar netjes vrijgeeft (dispatcht) als je er klaar mee bent, voordat je een andere oppakt.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Als je met 5 amp genoeg hebt kan je ook kiezen voor de SEBX Super Empire Builder Xtra
http://www.digitrax.com/products/starter-sets/sebx/

Omdat je toch mee gaat lopen met de baan en met wat extra UP5 paneeltjes erbij heb je volgend mij genoeg
en de prijs is ook goed , toch.

Ik zie het nut van een Zephyr niet in als je toch met je treinen gaat meelopen.
En is in combinatie met de trottle er los bij kopen veeeel duurder.

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ja ik bouw maar eens een beetje aan de baan en dan zien we wel weer verder , zijn belangrijke dingen wat ik nu ff voor op moet zetten .
Maar ik weet nu wat me te wachten staat en waar ik naar moet kijken
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf