Vraagje

Gestart door Joop_L, januari 05, 2015, 18:38:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inderdaad een beetje veel rails. Als je logging wilt doen kun je kiezen uit het kamp. In het bos dicht bij waar de bomen gekapt worden. Vaak een enkel spoor met soms en of 2 aftakkingen voor het wegzetten van wagons met cabines en keuken. Lekker simpel.

Een dumpsite aan een rivier waar de stammen dan in vlotten werden samengesteld om de rivier af te zakken. Of als laatste de houtzagerij. Die hadden ook vaak een poel waar stammen in gedumpt werden voordat ze de zagerij in gingen.

De keus zal ook je sporenplan bepalen lijkt mij.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik moet dus eigenlijk andersom denken. Eerst beginnen met landscape enz en daarin een railplan cre?ren met beduidend minder rails dus ;)

Dank voor zover.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Joop_L op januari 08, 2015, 18:34:50
Ik moet dus eigenlijk andersom denken. Eerst beginnen met landscape enz en daarin een railplan cre?ren met beduidend minder rails dus ;)

Dank voor zover.

Dat gaat als modelbouwer niet echt lukken maar houd die gedachte wel in het achterhoofd.

ton
Erare humanum est

Citaat van: Joop_L op januari 08, 2015, 18:34:50
Ik moet dus eigenlijk andersom denken. Eerst beginnen met landscape enz en daarin een railplan cre?ren met beduidend minder rails dus ;)

Dank voor zover.

Eigenlijk dus zoals het ook in het echt ging.  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik zag op de vorige pagina dat de layout bestaat uit kant en klare stukken rail.
Ik zou zoveel mogelijk flex track gebruiken.
En mocht je kiezen voor PECO 0n16.5 dan moet je wel want die hebben alleen flex.

Ton
Erare humanum est

PECO code 100 wilde ik gaan gebruiken. De layout zoals getekend is met Flm modelspoor gedaan om een idee te krijgen.
Gaat hem alleen niet worden zoals getekend. Ga het een stuk eenvoudiger maken. Paar wissels, hier en daar een aftakking en links onderin een soort van service punt annex locloods met 2 sporen. Rechts een soort van dok/kadespoor met 2 sporen. 

Maar eerste de hobbykamer verbouwen en nieuwe tafel maken.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

januari 13, 2015, 14:37:45 #21 Last Edit: januari 13, 2015, 14:40:08 by dutchbuilder
Als je Gewone H0 rails ga gebruiken dan kloppen de bielzen niet.
Maar onze Martin doet het er ook mee.....is een keuze.
ik ben gelijk met PECO 0n 16.5 begonnen.

Ik gebruik dit programma.
https://www.anyrail.com/index_nl.html
Is tot 50 railstukken gratis.

Ton
Erare humanum est

Flink in de ballast en je ziet het bijna niet ;) Het is idd een keuze.

Ik heb Wintrack 11. Kan tekenen wat ik wil, heeft qua railaantallen geen limiet. Even een print screen maken en opslaan, uitprinten of opslaan kan niet in de demo versie.

Groeten Joop, machinist Lelystad.

Die bielzen kloppen ook niet Ton, die zijn veel te lomp...voor mijn prototype klopte de bielsmaat van H0. Wil je het echt kloppend hebben dan zul je met de hand moeten spijkeren..

Vergelijk die van Micro Engineering maar eens met Peco..

micro engineering heeft ook rails voor On30
vind ik persoonlijk ook iets mooier dan Peco
http://ngtrains.com/Pages/Track/track.htm#ME0n30
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dat is idd ook een mooie rail, Cor. Is dat ook gewoon in Nederland te verkrijgen, of is het alleen te bestellen in GB?
Groeten Joop, machinist Lelystad.

komt meen ik van orgine uit de USA
NG trains heeft het maar ik denk dat er hier op het forum mensen zijn die goedkopere adresjes weten
ik weet niet of er zo winkels het in NL verkopen.
ik meen dat de wissels wel langer zijn dan die van Peco, kan voor een klein baantje handig zijn als je wat kortere wissels hebt
voor een klein baantje kan zelf spijkeren ook een optie zijn, dan kan je zelf bepalen hoe je wissels worden.

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Zelf spijkeren is een stapje te hoog voor me. Dat moet ik eerst eens gezien hebben hoe dat moet/gaat.

Ik zal, als ik vrij ben in het weekend, eens in Houten gaan kijken voor ME of PECO.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Joop, ga toch maar eens proberen, het zelf spijkeren.
Veel mensen kijken er tegen op, maar het valt reuze mee.
Je legt er gewoon 'n kant en klare wissel naast, en dan bouw je de wissel na.
Rustig kijken en onderdeel voor onderdeel namaken, het is te doen.
Hans, liefhebber On30 + H0