Vraagje

Gestart door Joop_L, januari 05, 2015, 18:38:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weer een poosje zitten stoeien met Wintrack. Het grote WWW afgespeurd voor wat ideetjes en de tip minder sporen er ook in verwerkt.
Het is een allergaartje van diverse, hele leuke voorbeelden.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Komt me idd niet onbekend over.
Kan je, bij gebrek aan beter, toch nog een beetje heen en weer schuiven met je treinen.

Ton

Erare humanum est

Precies Ton. Beetje klooien totdat er meer ruimte komt  ;) (lees = Als 1 van m'n koters opgehoepeld is  ;D)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Tell me all about it!
Waar denk je dat mijn treinen nu rijden? >:D
Was de kamer van zoonlief......
En daarvoor was het mijn slaapkamer.
Maar aangezien ik geen waarde aan een slaapkamer hecht is dat de treinenkamer geworden.
Een slaapkamer is naar mijn bescheiden mening een plek om je ogen dicht te doen en eigenlijk zonde van de ruimte.

Ton


Erare humanum est

Vandaar jouw hoogslaper Ton!
Hans, liefhebber On30 + H0

snappiehem. ;D

Ton
Erare humanum est

januari 26, 2015, 15:19:21 #51 Last Edit: januari 26, 2015, 15:28:13 by Joop_L
Eerste werkzaamheden gemaakt. Een haventje, waarvoor ik nog even steigermateriaal moet halen en achterin komt een hoekpandje. Komt alleen een gevel, zoals bij bijna alle pandjes die tegen de achterwand aan komen.

Voor de steiger zat ik te denken aan ?8 of ?10 palen. Zo even kijken wat de g*mma heeft liggen. 


Note: de getoonde items heeft nog niet de hoge standaard zoals hier in andere topics getoond zijn. Maar ik blijf gewoon oefenen, komt het vanzelf wel goed ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

januari 26, 2015, 15:44:32 #52 Last Edit: januari 26, 2015, 15:46:34 by American
Lekker bezig Joop.
De kade muur 'houtjes' lekker vies en bruin maken scheelt al ?n heel stuk.
Eventueel ?n waterlijn, i.v.m. eventuele eb en vloed, zal het ook leuker maken.
Jouw standaard gaat ook zeker omhoog!
Maar het is meer te doen om hoe jij je hobby ervaart
Hans, liefhebber On30 + H0

Neem meestal rond 6, oogt wat beter..is nog een 30cm op schaal..

Dankjewel Hans.

Dat over de  waterlijn had ik geprobeerd, maar is niet goed te zien op de foto. 
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Komt wel een trein op te rijden Martin. Is ?6 dan wel voldoende? (ook op schaal)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Hen m'n 1.85 meter werf op 6mm palen staan met een spacing van 4,5cm..

Ok?. Dan ga ik die ook gebruiken. Voor dat korte stukkie van mij (20 cm) moet dat wel aardig ogen ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Het begin is er Joop.
Hoe ga je die planken verouderen?
Ik propageer de azijn/staalwol methode.
Dan krijg je heel snel en zonder verf, oud hout.

Ton
Erare humanum est

Dat geklieder met staalwol/azijn goedje spreekt mij wel aan Ton! Wat ik er zo van gezien heb, mooi resultaat.

Inmiddels een beginnetje gemaakt met de steiger. Onder het genot van een bakkie koffie, gezellig beneden wat zitten plakken en freubelen. ;) En daarna even gepast op de baan. Binnenkort maar eens shoppen voor m'n rails. Maar eerst even wat andere zaken bekostigen ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.