Flat Hill in Sn3

Gestart door usarene, december 21, 2014, 21:07:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo.

Al weer een poosje bezig met een nieuw baantje in Sn3.
Niet zo groot en zwaar meer, gewoon voor de lol.
Daarom gaat het niet zo snel, dat bouwen maar dat maakt niet uit.
Ik zal proberen af en toe een foto te maken en te sturen maar verwacht hier geen wonderen van.
Hier een overzicht en het eerste project, de draaischijf.
De bielzen kunnen nu gelijmd en de rail kan daarna gespijkerd worden en de wissels gebouwd want het moet wel netjes op de draaitafel aansluiten.
Je moet nooit kijken wat je nog moet doen maar naar wat je al gedaan hebt, niet veel dus!

Groeten van Ren

Thema, sporenplan, grootte? ;)

Hoi Ronald.

Het moet een rangeerbaan worden met ook een haven frontje waar een koelhuis komt te staan, aan de rechter zijde van de baan.
Hier wordt in het water, langs de kade, een barg afgemeerd met daarop een standaard spoor reefer die daar dan ook van ijs voorzien wordt.
Een passenger trein stopt bij het station, de lok. keert op de schijf, koppelt weer aan en gaat weer weg.
Ook komt af en toe een trein met boomstammen langs.
Er komen 3 of 4 ,,koffers,, waarin een complete trein kan staan, gelijk een manier om de boel te vervoeren.
Deze ,,koffers,, komen aan ??n zijde aan de baan met een kliksysteem zodat je er in kan rijden, dan de koffer omdraaien en de complete trein is weer gedraaid.
Dit wordt ook stroom technisch beveiligd zodat er niet in een afgrond gereden kan worden.
Dit in plaats van zo,n grote zware draaitafel.
Verder wat industrie zodat er ernstig gerangeerd kan worden,vee, kolen.olie  l.t.c. spul, koeling ect.
Er komen een paar Shay,s ,een C16 en een 2-6-6-2 T lok. te rijden en mijn overige materiaal, ik zoek de mooiste wagons er uit.
De baan wordt 3 meter lang en 60 cm breed, 2 bakken van 65 cm lang en 2 van 70 cm lang.
De achtergrond wordt ongeveer 40 cm hoog, nog even uitmeten.
Er worden wel wat gebouwen hergebruikt en ook de rail, dit is code 70 maar alles opnieuw gelegd.
Ik zal t.z.t. het sporenplan afplakken en fotograferen, dat tekenen, ik weet niet hoe dat moet.
Er moet een mooie flieslijst omheen en ook gordijnen, ook ga ik over op led verlichting.
De naam van de baan staat ook op het station, vandaar dan maar die naam.
Dat is het wel ongeveer en verder zie ik wel wat er gaat gebeuren, wel al wat gebouwen neer gezet, om het idee zeg maar en of de rails past natuurlijk.
Ik twijfel nog over het inbouwen van mijn mooie 3 weg stub wissel, ik weet niet of het verantwoord is om daar een zware ex Uintah 2-6-6-2-T over te laten rijden in werkelijkheid dus!
Dit is nog een open stuk maar is als laatste aan de beurt,in het plan past het beide.
Graag een goed onderbouwde mening over dat wissel van die of gene.
Voorlopig weer wat te doen maar anders haal ik toch maar kattekwaad uit!

Groeten van Ren?.



ik ben zeer benieud hoe het gaat uitzien zeker volgen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Interessant!
Ik ben zeer benieuwd naar je vorderingen Ren?.
Goed werk heeft toch zijn tijd nodig!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hallo.

Niet stil gezeten de afgelopen dagen.
Sporenplan overgenomen op dun zacht triplex.
Er zijn daarop ongeveer 850 bielzen en 125 wisselbielzen gelijmd en bewerkt.
Ik heb besloten om voor een rechts en een y wissel te gaan i.p.v. de drieweg stub, dat is handiger met het bedienen.
Ook een stukje uit de ondergrond gehaald waar het water moet komen en een nep gebouw gemaakt, het toekomstige koelhuis.
Dit is nog maar een ruw model om te kijken hoe .e.e.a. staat en past.
Ook de draaischijf werkt weer, moet alleen nog een verbinding naar de voorkant maken met een slinger zodat ik de schijf op afstand kan draaien , uiteraard met de hand!
Ger, jij had het laatst over schuimplaat in N. met bakstenen voor je loods.
Wat is dat voor spul en wat is de maat van de steentjes ongeveer ?
Ik hoop dat het goed gaat met de foto,s, dan spreekt alles voor zich.
Nu maar aan de gang met de wissels en rails met als afwisseling het water project, dat zal nog niet meevallen maar ik begin er gewoon aan en zie wel weer, alles moet de eerste maal zijn!
Ik heb hier zat mooie dingen voorbij zien komen dus ik hoef niet meer het wiel uit te vinden, alleen opzoeken waar het staat.

Groeten van Ren?.


Hoi.

Ja hoor, weer een foutje, bedankt.
Dubbele foto, hier is de goede.

Groeten van Ren

Mooi Rene, we hangen weer aan je lippen. Hoop alleen da je niet teveel recycled zodat deze niet teveel op je andere 2 banen lijkt ;)

OntraXS 2016? :)


Mooi simpel plan......
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik ben wel benieuwd naar je vorderingen Ren?.
Jou 'n beetje kennende, wordt het weer TOP!
Blijf jou met veel, belangstelling volgen, succes!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hallo Heren.

Bedankt voor jullie belangstelling, iets waar het bij mij nog wel eens ontbreekt.
Niet de belangstelling zelf natuurlijk maar het reageren van mij op al het moois wat ik langs zie komen.
Dat moeten jullie mij maar niet kwalijk nemen, aard van het beestje misschien maar geloof mij maar, ik vind het geweldig wat jullie zoal laten zien!!
Ook leer ik er nog heel veel van en daar gaat het ook een beetje om.
Aangezien ik niet zo van het schrijven ben, laat staan dat typen, is het al een beetje een wonder dat er wat fotos zijn en er tekst is bij mijn project!
Ik zal proberen niet te veel te hergebruiken maar sommige dingen vind ik te mooi om niet te gebruiken.
Als je , zoals jullie inmiddels wel zullen weten, een liefhebber ben van rangeren en wat langere treinen op de baan kom je al gauw weer op het thema terug van een vlakke baan en lijkt alles al gauw weer op elkaar maar dat is bij mining en logging volgens mij ook zo.
Toch ga ik proberen er iets moois van te maken, het tempo zal niet zo hoog zijn maar het is bij mij geen aangenomen werk, dat heb ik 47 jaar moeten doen !
Tot zover genoeg gekletst, aan het hobbyen maar weer, wat geen straf is hoor!

Groeten van Ren?.

Niet alleen meeglupen Rene maar actief meedoen.
Dat geld niet alleen voor jou.
De input van de leden van dit forum is de laatste tijd erg dunnetjes.

Ton
Erare humanum est

Ton, dat is het al een hele tijd..... voor mijzelf sprekend; jullie weten wel dat ik altijd in redelijk straf tempo bouw maar de laatste tijd vergen andere dingen even wat meer aandacht. Werk, de garage thuis moet gereorganiseerd worden maar ook mijn rug doet de laatste tijd niet wat die eigenlijk doen moet. En dan heb ik niet altijd zin om te bouwen en lig ik s'avonds voor de tv te hangen :)

Wat ik wel gedaan heb trouwens is wat kitjes bouwen van H0 wagons om de vingers in beweging te houden ;) Heb me wel voorgenomen in het komende jaar gewoon lekker door te bouwen. Het 0-project wil ik goed op gang hebben en ook een begin maken met toch nog een Civil War baan maar dan in H0.

Allerlaatste project: een workshop resultaat begrassen bij Martin:

http://i1092.photobucket.com/albums/i408/shannon1814/DSCN2605.jpg

U ziet, het komt wel ;)

jouw opmerking was voor mij de aanleiding om dit commentaar in het algemeen te geven....
En ik weet hoe lastig het is om wat te willen doen als je last van je rug heb.
De laatste tijd heb ik er ook knap last van en dat is me een partij irritant....

Ton
Erare humanum est