Martin's geknoei met groen..

Gestart door milocomarty, juli 08, 2012, 23:32:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Heh , heb je dan geen heide in Zeeland , bij de duinen dacht ik toch echt wel.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 16, 2013, 21:27:08
Heh , heb je dan geen heide in Zeeland , bij de duinen dacht ik toch echt wel.

Idd Jan je heb helemaal gelijk......weer wat geleerd.
Ton
Erare humanum est

En de heide achter de duinen dan  ???

Is ook niet voor me eigen baan Ton, werk ook nog mee aan een NL projekt

Als je de heide als losse struikjes maakt kun je is proberen om eerst de heidestruikjes te maken en deze later ondersteboven in een beetje blanke lak dopen om de bloesem aan te brengen je krijgt dan het groen van de struik met een paarse bovenlaag van bloempjes.

JohnT

Meer hei dan maar, effe een kleine zo doen ik dat met plaatjes gedaan. Beginnen met een plaatje alu en een stukkie plastic folie. Lamineer hoesje van den action....



effe vastplakken en klaar voor verwerking....



druppels en andere vormen met de bekende latex, voorstrijk houtlijm mix, latex in dit geval in een beetje zandkleur....



pret met de nochstok, vezels in verschillende lengtes uit de rommeldoos......





Heb meerdere plaatjes dus laat deze effe een nachie drogen. Vervolgens een duppelmix uit houtlijm en voorstrijk, dun genoeg om met een pipet te druppelen en dik genoeg om een druppel te blijven. Druppel deze een beetje willekeurig in de polletjes...



dan een tweede laag vezeltjes met de nochstok...



laat het weer een dag drogen...daarna de snelle stappen, eerst een mudbrown uit de knikkerbus camopaint..



sneldrogend, dus daarna een snelle spray spuitlijm en wat  T45, T46 and T49 turf van WS strooien met een zeefie, kleurcombinatie zoals je hetzelf mooi vindt...



rap met de knikkerbus blanke lak van de bekende winkel erover en effe laten drogen..Nu is het tijd voor de extra heavy gel matte medium die ik als lijm gebruik.  Is de goedkoopste van de betere merken ( en is geen dikke houtlijm die sommige junkmerken als acrylmedium verkopen)



Een boterachtige substantie die erg makkelijk over de toppen van de pollen kan worden gekwast, doe dat met een 1/2 inch platte kwast...



als laatste knikker ik er het paarse decoratiezand overheen...



Voordeel aan het werken op plaatjes is dat je ze omkeerd en al het overtollige materiaal er zo af kunt kloppen.
Nog niet helemaal gelukkig met het paars maar met de volgende stap het drybrushen (niet vandaag, de zooi staat te drogen) van wat kleur ben ik verder aardig tevreden.
JTT uitgezonderd ken ik verder geen firma die fine flowering turf als een kleur in een zakkie verkoopt, staat in bestelling hopelijk binnenkort daarmee verder.Denk dat de turf mooier in de lijm blijft liggen en niet zoals het zand er doorheen zakt....
Da's het voor nu, hopelijk hebben jullie er wat aan...

Super tutorial Martin, dank je.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Graag gedaan Jan, heb er lol in...

Denk dat deze druppel techniek ook goed toe te passen is om wat meer onregelmatige pollen te maken, hiero met 12mm noch vezels...







bedoeling om er kleinere H0 struikies me te maken...

Zier er heel mooi uit  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Tussendoor wat aan de knoei met 12mm vezels. Zelfde handelingen...





lange vezels instrijken met de medium meuk en kortere vezels erop, geen plaatjes. Snelle coat met mudbrown en weer van die medium meuk en fijne blaadjes van Polak...



muntje voor den maat...



en een erg dichtbijtje....



lijken me aardige heestertjes

sorry voor de dubbele plaatjes...

Tijd geleden dat ik hiero wat neergezet heb, na de aanschaf van de Maagflock was ik met het polletjes maken de rondvliegende vezels een beetje zat. Toch wel handig zo'n houtwerkplaats dus heb ik maar 's een "pollenbakkie" gemaakt...



Paar alumium rails op de bodem voor de aarding...



Zelfde aluminiumplaatjes met een stukkie lamineerhoes d'rop..



druppies lijm...zo uit een potje (zo'n 250ml houtlijmpottie met een fijn toppie)...



De mean machine, hiero met een 18cm beker, snel klaar..zit ook nog een 12 en 6cm bij......



plaatjes in 't bakkie....



grote zooi met puur geweld...



grotere zooi na de losse meuk van de platen te hebben getikt..



effe met de dyson erdoor, vezels weer klaar voor hergebruik (makkelijke stofzuiger voor dit werk)...



en 2 plaatjes met pollen...



close-up



meer dan 300 pollen in 11 minutes, inclusief de foto's...

Wat een productie!!!!!!!

mooi ,man

Ton
Erare humanum est

Mooi pollebakie, goed idee,


gr John
groeten John LC

www.lostcreek.nl