Martin's geknoei met groen..

Gestart door milocomarty, juli 08, 2012, 23:32:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ben nog steeds in de begroenings en boombouw mood. Ipv het vervuilen van andere draadjes heb ik maar een nieuwe geopend om al m'n groene experimenten te documenteren.
Vandaag eens een probeersel hoever je kunt gaan met het extre invlechten van draad om meer takken en takstructuren te maken...



On30 karretje op de achtergrond...



Met m'n enige H0 geval uit de jonge dagen...



en zo dichtbij als ik kan komen met m'n lens. Betere kijk op de takstructuur, bloemisten draad .4mm en  een .6mm binnendraad. Totale hoogte tot nu toe 105mm..


Dit is het basisframe John, verdere afwerking volgt nog..

Ben benieuwd hoe je dat doet Martin.

Primer, houtlijm, zaagsel?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Altijd een laag primer, deze heeft al een roodbruine. Meestal pak ik de 2,09 euro bussen van de Action. Hierna gezeefd MDF zaagsel (door een theezeefje) met een mix van 50% houtlijm (snelle D2) 25% bruin/grijze latex en 25% voorstrijk (kant en klaar van Alabastine) met een druppie afwasmiddel. Voorstrijk is waterdun dus die is er voor het verdunnen maar is toch plakkerig. Ben van mening dat de druppies afwasmiddel niet echt nodig zijn omdat de voorstrijk eigenlijk al een ontspanningsmiddel bevat. Is er ja normaal voor om in het stuckwerk te trekken en de zuiging eruit te halen. Door de bruinige latex heeft het mixje gelijk een kleur.. :)

Gelijk een heel recept, toe maar!  :D

Bedankt!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op juli 09, 2012, 12:52:49
Gelijk een heel recept, toe maar!  :D

Bedankt!

Na geknoei met groen, nu koken met Martin :)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hopelijk niet Jan, moe'k staks ook nog kookles gaan geven  ;)
Nog steeds aan het draaien, maar vandaag wat van de ruwe boompjes en bosjes van afgelopen zaterdag afgemaakt. Heb een goede student gehad  ;)







Op de foto's een hoge den er tussen gezet, denk dat met lagere onderbegroeiing er op een 10cm een aardige bosrand gecre?erd kan worden...misschien ook interessant voor de kleinere schalen (dit is btw H0 en voor een aantal Mitropa / OHMB modules)

Wow , Martin zien er super uit, echt topklasse.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Thanks Jan, zie hier en daar nu wel een paar kleine dingetjes op de foto's die nog voor verbetering vatbaar zijn  ::)

Het lijkt klein Boskoop wel!
mooi hoor.
Ton
Erare humanum est

Inderdaad, erg mooi, zeker ook omdat deze voor H0 zijn. Maar ben je zelf met wat H0 bakjes bezig?  ;)
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Citaat van: nycentral op juli 10, 2012, 19:48:29
Inderdaad, erg mooi, zeker ook omdat deze voor H0 zijn. Maar ben je zelf met wat H0 bakjes bezig?  ;)

Ik heb ergens gehoord dat Martin stiekum in N(ormaal)-schaal gaat beginnen, dat H(eavily)O(versized) is een tussenstap  ;D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

G(ewoonspoor) trekt me wel, modules met schaal 1:20,5......
Uitstapje tussendoor, aantal Oud Hollandse Module Bouw bakken, een gezamelijk project binnen Mitropa. Oefening ook in hoe klein je iets kunt maken  ;)

Nog maar 's wat in elkaar geknoeid voor de OHMB bakken, werk nu aan een strook grove dennen achter deze lage begroeiing...







Moet nog wat losse vezels, groen op de stammen verwijderen en deze een beetje drybrushen...