Martin's geknoei met groen..

Gestart door milocomarty, juli 08, 2012, 23:32:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paar nieuwe boompies....







draadframe, 6 en 2mm vezels met de nochstok, perslucht en WS fine turf...

Beetje klein voor jouw schaal Martin, ik weet een baan waar ze veel beter op zouden passen  ;), en daar zijn ze ook zeker mooi genoeg voor.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zijn een beetje lomp voor N Jan, wil nog fijner en kleiner. Try and error..maar een paar boompies op je baan wordt wel geregeld  ;)

ze zijn mooi ja  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Nog maar 's een testje met vezels, perslucht en WS green grass fine turf....







iets groter boompie dit keer, iets meer dan 30cm de kleintjes van gister eronder...

die ziet er echt goed uit  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

november 04, 2012, 12:48:35 #66 Last Edit: november 04, 2012, 12:53:44 by Janbouli
Martin , weet niet hoe je er zelf over denkt , maar deze vind ik toch wel bijna perfect. Als ik al zou moeten muggenziften, zou ik zeggen dat de meeste naaldbomen net iets donkerder zijn, maar dat kan jou belichting zijn of misschien dat je prototype juist wel iets lichter is.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Wordt wel jaloers als ik dit zie. Prachtige bomen. Ben ook erg benieuwd naar je verdere bomen voor de kleinere schalen. De eerste resultaten zijn al prima!  :)
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles


Zo maar weer 's naar de boompies. Volgens mij de combinatie bloemistendraad, gedraaide top en rondhout stam al 's eerder laten zien. Nochstok tijd dan maar. Spuitlijm van de onderzijde en dan een eerste laag 12mm grasvezels..





Vezels eraan even van de bovenzijde met perslucht eroverheen, daarna zelfde maar met 6mm vezels..





stap 1 nog een keer erhalen met 2mm vezels..





En weer effe blazen met perslucht. Vezels zitten erop nu een snelle laag met mud brown en olive drab camo verf uit de knikkerbus....





Nu is het tijd voor WS green grass fine turf, T46 dacht ik. Spuitlijm vanaf de onderzijde en dan een aantal laagjes fine turf met een theezeef, niet teveel ineens maar gewoon lekker opbouwen tot het naar wens is...





Hopelijk is het zo duidelijk uitgelegd.... ;)

super uitleg kun je zoiets ook  op film zetten stapsgewijs  ::)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Ik heb helaas geen perslucht ,maar ik gebruik een 240V luchtbedopblaaspompje met een kleine spuitopening die ik ooit eens bij de Lidle gekocht heb.
Ton
Erare humanum est

Alles wat de vezels naar beneden kan blazen werkt, inclusief de manuele...................gewoon hard blazen :D ;)

Citaat van: ger deguelle op november 20, 2012, 18:12:31
super uitleg kun je zoiets ook  op film zetten stapsgewijs  ::)

Geen idee hoe ik dat met de camera moet oplossen, heb twee handen nodig voor deze boompies. Grootsten zijn een cm of 45