Robs Lay-out vorderingen

Gestart door robboxxx, december 18, 2013, 09:48:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Als je bielsjes gaat schilderen zou ik de knikkerbus met rode primer, een zwarte effe licht nevelen en daarna een mudbrown, heb je gelijk je rail aardig in de roest staan..

Ik heb een airbrush (badger 150) en een compressor. Dat is het probleem niet. Ik wilde gewoon even een paar bielzen uitproberen, vandaar de penselen. Ik vind een airbrush t? uniform.

Ik ben waarschijnlijk uit de basis kleur en die kan ge-airbrushed worden. Daarna ga ik de bielzen washes geven waarbij verschillende tinten worden gebruikt.

Maar nu ben ik tegen het volgende dilemma aangelopen: als de bielzen eerst lichtgrijs worden gespoten, waarna er een lichte coating van bruin overheen komt zodat het grijs nog een beetje doorkomt en vervolgens washes worden gegeven, wat is dan nog de meerwaarde van houten bielzen gebruiken? Zouden gewone op maat geknipte styreen (Evergreen) bielzen ook werken?


Ik denk dat je dan de structuur wel gaat missen.....i now (heb altijd n-spoor gehad) in N-schaal zie je deze niet heel erg meer na het schilderen maar ik denk dat het dan veel te vlak word als je begrijpt wat ik bedoel....normaal zie je altijd wel sporen van zagen, splinters of het lekker opruwen van de bovenzijde om het wat echter te laten lijken...daarbij lijkt het me ook niet heel makkelijk om dit alles vast te zetten...

behalve als je ze toch afdekt met stof en zand hehe ::)
Grtz Robin.

Hi Robin,
Je hebt het over: heb er laatst 1tje opgescharreld op MP!!!
Wat is dat voor 'n winkel?
Ik ben zelf een beetje huiverig hiervoor.
En vooral het schoonmaken van het een en ander.
Maar ik zie ook wel de voordelen hier van in.

Hans, liefhebber On30 + H0

Met MP wordt Marktplaats bedoeld.

En, ja, het schoonmaken is een hele klus. Ik maak vaak de afweging en kom dan tot de conclusie dat al die tijd die ik nodig heb om een en ander schoon te maken niet opweegt tegen het penseel.

Trouwens, als je hele goede penselen en goede verf gebruikt kom je ook een heel eind.

Ik denk toch, dat dat meer mijn ding is: penselen en goede verf (Vallejo o.a.)!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Het schoonmaken van een airbrusch valt best wel mee.
Als je dat een keer of wat gedaan hebt krijg je er ook vaardigheid in.
Ik heb er eentje met een vaste cup bovenop. deze is in vijf minuten weer brandschoon.

Het is handig als je wat te spuiten hebt wat dingen op te sparen zodat je alles in een keer kan spuiten.
Een kwast kan zeker niet op tegen een airbrusch.
Je blijft alle details mooi zien tegenover het schilderen.

gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

daarom gebruik ik geen kwast maar een penseel ;)

gisteren voor over de 100 euro aan raampjes en deurtjes besteld (dat zijn er heel wat). De meeste zijn van Grandtline en een paar van Tichy.

ik ben nog op zoek naar een goede bron voor corrugated aluminum of te wel: aluminum golf platen.

Citaat van: robboxxx op december 31, 2013, 15:40:32
ik ben nog op zoek naar een goede bron voor corrugated aluminum of te wel: aluminum golf platen.

Flatcable en aluminium folie...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ja maar dat is meestal te grof (ik werk in N).

Citaat van: robboxxx op januari 03, 2014, 21:05:56
Ja maar dat is meestal te grof (ik werk in N).

Ik heb er een malletje voor van Ebay gekocht samen met nog wat handige dingetjes, ben net gaan kijken van wie en slecht nieuws gezien, hij is in April gestorven.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Het is fijn om te weten dat jij hebt wat ik niet heb. ;)

Hoeveel heb je nodig Rob? Die stansen kan ik niet missen aangezien ik niet weet waar ik ze weer kan kopen , maar misschien kan ik wel wat corrugated staal voor je maken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik weet niet hoeveel werk het is om dat te maken dus ik durf geen aantal te noemen. Ik heb een boel raampjes, deuren en zo besteld dus ik wil gewoon een voorraadje hebben waar ik gewoon, indien nodig, kan pakken wat ik nodig heb.

Ik wil er wel voor betalen.

Kan je een foto van het malletje posten/sturen.

Dan heb ik een beeld hoe het uit ziet.