Waarschuwing, nieuwe dienst bij Ebay

Gestart door Janbouli, december 02, 2013, 12:08:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misschien een beetje dom van mij maar ik heb bij een recente aankoop van Ebay er niet op gelet dat de verkoper het verzenden met het Global Shipping Program deed , bij het afrekenen kwam ik er achter. De verzendkosten worden niet gecombineerd , met als gevolg dat ik 130 dollar verzendkosten heb en de invoerrechten en BTW worden ook meteen verrekend en ook nog eens hoog, dus dat kansje dat het er door komt is weg. Uiteindelijk betaal ik nu het dubbele van wat ik geboden heb, die invoerrechten en BTW zou ik natuurlijk waarschijnlijk toch hebben moeten betalen, maar het niet combineren van de verzendkosten kost zeker een 50 dollar extra. Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd of hij mij direct kan versturen, ff afwachten , nee heb ik ja kan ik krijgen.

Voor mij dus nooit meer bieden als ik zie dat het GPS is.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Goeie tip, Jan!
Enne, wat heb je gekocht?
Heeeeeel misschien was het toch wel de moeite waard!
Ja, dat is ontzettend balen.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ja gelukkig wat Campbell H0 kits waarop ik niet veel geboden had en toch gewonnen, geluk bij een ongeluk, uiteindelijk heb ik ze nu toch nog voor een redelijke prijs. Wat wel jammer is dat ik er 3 Jordan Highway voertuig kitjes bij had , maar net een beetje goedkoper dan dat ik ze gewoon bij Debenllc besteld had en nu dus echt duurder met de verzendkosten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

De verzendkosten is iets waar je tegenwoordig heel goed voor moet uitkijken.
De verzendkosten zijn de laatste tijd heel erg verhoogd.
Dus een berichtje vooraf naar de aanbieder om zeker te zijn wat de kosten qua verzending is voordat je gaat bieden.
Ik heb al op div items niet geboden omdat de verzendkosten soms hoger zijn dan het/de item(s).

John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

De verzendkosten waren per item niet zo hoog, dus verwachtte ik ook niet heel hoge verzendkosten bij een gecombineerde verzending ( het gaat om 11 artikelen ) , de verkoper waar ik al eerder zaken mee heb gedaan deed altijd gecombineerd verzenden , maar nu met GPS is dat niet mogelijk en betaal ik voor ieder artikel wat het zou zijn geweest per stuk te verzenden.

Ik zeg al nooit meer GPS, harde leerschool.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

ik ben blij dat ik niet bij Ebay kan bestellen anders was me dat zeker ook al gebeurd omdat mijn engels niet zo goed is .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik kijk altijd wat de verzendkosten zijn en met wie. De kosten zijn idd erg hoog de laatste tijd, dus voor het bieden of direct kopen echt even kijken. Staat het er niet bij gewoon de verkoper even mailen. (da's ook een tip ;))

@Ger; kan zijn maar soms/regelmatig ben je gewoon goedkoper uit. En waarom kun je niet bestellen op ebay dan?

Citaat van: usronald op december 02, 2013, 14:33:11
Ik kijk altijd wat de verzendkosten zijn en met wie. De kosten zijn idd erg hoog de laatste tijd, dus voor het bieden of direct kopen echt even kijken. Staat het er niet bij gewoon de verkoper even mailen. (da's ook een tip ;))

@Ger; kan zijn maar soms/regelmatig ben je gewoon goedkoper uit. En waarom kun je niet bestellen op ebay dan?

Ik heb geen paybell of hoe dat ook heet ,ik heb daar vroeger toen dat pas was eens gedaan en had er alleen maar ellende mee gehad
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, allemaal onzin... sorry. Paypal werkt gewoon goed en is veilig. De meeste ongelukjes gebeuren puur door de gebruiker zelf. In mijn optiek is PP een van de meest veiiige methodes van betalen, en is ook nog eens gegarandeerd tot 1000 euro meen ik.

Verder kun je PP gewoon aan een bankrekening koppelen (andersom eigenlijk) en geef je dat uit wat jij zelf wilt. Een creditcard is daarmee niet speciaal meer nodig.

Ik betaal daarom eigenlijk het liefst met PP want het allergrootste voordeel daarmee is dat ik mijn cc nummer niet af hoef te geven. Want dat is eigenlijk de zwakste schakel in het internationale betalingsverkeer. Maar ik heb al zoveel online gekocht dat ik ook daar wel vertrouwen in heb.

Ik zaal het zeker nog eens over wegen alleen maar omdat het denk ik makkelijker is voor mijn hobby .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger

Als je moeilijkheden hebt met bestellen en zo in het engels; Je kunt altijd een beroep op mij doen. En ik weet zeker dat de anderen je ook graag willen helpen hiermee.


Citaat van: robboxxx op december 02, 2013, 18:04:52
Ger

Als je moeilijkheden hebt met bestellen en zo in het engels; Je kunt altijd een beroep op mij doen. En ik weet zeker dat de anderen je ook graag willen helpen hiermee.

Ik weet wel zeker dat ze me hier helpen vooral Jan helpt me veel ,maar is gewoon rot  om altijd hulp te vragen en als ik wat zie stuur ik het ook nog wel eens naar mijn schoonbroer of die wil helpen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: usronald op december 02, 2013, 16:39:15
Ger, allemaal onzin... sorry. Paypal werkt gewoon goed en is veilig. De meeste ongelukjes gebeuren puur door de gebruiker zelf. In mijn optiek is PP een van de meest veiiige methodes van betalen, en is ook nog eens gegarandeerd tot 1000 euro meen ik.

Verder kun je PP gewoon aan een bankrekening koppelen (andersom eigenlijk) en geef je dat uit wat jij zelf wilt. Een creditcard is daarmee niet speciaal meer nodig.

Ik betaal daarom eigenlijk het liefst met PP want het allergrootste voordeel daarmee is dat ik mijn cc nummer niet af hoef te geven. Want dat is eigenlijk de zwakste schakel in het internationale betalingsverkeer. Maar ik heb al zoveel online gekocht dat ik ook daar wel vertrouwen in heb.

Ronald heeft gelijk, PayPal is geweldig! Zeker door hun kopersbescherming. Ik heb de pech gehad dat een via ebay gekochte Athearn F3 nooit is aangekomen bij mij. Wel mooi verzonden door de verkoper in Engeland, met track&trace.... Maar onvindbaar sinds hij in Nederland aangekomen is... Alles mooi terug betaald door PayPal... Al had ik liever die loc gehad...
Jeroen

Ik ben al aan het lezen op PP ik moet het eerst goed op me laten inwerken regels goed lezen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Paypall is veilig en een perfecte manier om te betalen
Je geeft 1 keer je creditcard gegevens op en voor de rest log je in bij paypall en je kan de betaling doen.
heel handig.
Het bedrag wordt maandelijks van je bankrekening afgeschreven.

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl