American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ronald , je mag toch aannemen dat het leger zijn apparatuur goed onderhoud.
Deze foto'tjes vond ik op het net van een cw kanon.
Ton
Erare humanum est

Die zijn gerestaureerd ;)

Ton, ik probeer ze een beetje militair te verouderen. Ze werden wel in oorlogstijd gebruikt waarbij ik me voor kan stellen dat ze gebruikssporen krijgen en hebben. We gaan 1863 doen en dan zit je toch al gauw 3 jaar in de oorlog zelf.

Overigens laten de foto's veel meer zien dan als t ding voor je staat. Dan valt t best wel mee :)

Hallo Ronald,
Complimenten met je werk!!
Ik restaureer en heb al ruim 20 jaar voertuigen uit WWII, mag dus zeggen dat ik me redelijk verdiept heb in het "militaire gebeuren" en dan zeker het materieel. Ook van ver voor WWII!

Citaat van: usronald op december 15, 2012, 11:48:48
Ze werden wel in oorlogstijd gebruikt waarbij ik me voor kan stellen dat ze gebruikssporen krijgen en hebben. We gaan 1863 doen en dan zit je toch al gauw 3 jaar in de oorlog zelf.


Natuurlijk heeft het materiaal gebruikerssporen, maar denk eraan dat wapens en dus zeker ook een kanon, goed onderhouden werd. Een wapen was levensreddend!!! Poetsen poetsen en nog een poetsen!
Ik zou de loop daarom gunblue/zwart maken...
Maar dat is mijn idee...
Jeroen
Jeroen

Deze foto kwam ik tegen in de congres bibliotheek.
Is wel het Noorderlijke leger maar toch.......mooi plaatje.
Ton
Erare humanum est

Ton bedankt, ik ken de foto. Is wss genomen in City Point VA in 1864.

Jeroen, ik heb je advies opgevolgd (en een beetje die van Ton) en heb de loop opnieuw gedaan en dan in zwart:



Vind 't zelf mooier zo.

Jeps! Echt een verbetering!
Ik ben benieuwd naar de volgende foto's  ;)
Jeroen


Nog even een shotje van hoe het kan worden:



Eventueel komt hier toch een artillerie-redoubt (=stelling). Moet eens kijken wat er kan.

Later!

ziet er mooi uit  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaten uit Civil war academy.com

Confederate Artillery was always at a disadvantage to the North. The industrial North had a greater capacity for manufacturing weapons. The Confederacy mainly used artillery that they had captured from the Union Armies. Artillery that was built in the South often suffered from the shortage of quality metals and terrible workmanship. The South also had very poor quality ammunition.

The average Confederate battery consisted of four cannons. The South did not produce many working cannons. The cannons they had were taken, and then retro fitted by the Confederates.

Civil War Cannons were very valuable and expensive, because of this they were very highly maintained and artillerymen had to have very strict discipline and strict rules to keep them operating and in proper working condition.

Wat ik ook kan vinden is dat deze kanonnen geen open zuntgat hadden maar een percussion cap ontsteking met een touw eraan.

Ton
Erare humanum est


Nog een pictuur van het 2e kanon dat net klaar is, nu in de Confederate kleur (geel-achtig). Ik moet de spaken nog even nabehandelen, die zijn ietwat te smerig geworden:



Het geel/creme moest met een oudere Humbrol kleur en dat gaat niet zo lekker. De volgende zal evt met een watergedragen kleur gedaan worden.

Later!

Ik vind het mooi uit zien kan niet wachten tot alles klaar is
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, ik ook niet ;) Vind 't ook leuk om te doen. Zo leuk dat er een H0 vervolg in de planning ligt voor 2015.....

Dank U! Het 1e team is klaar zover, met deze foto's nog wel wat kleine dingetjes gezien. Ze zijn iets te stoffig, dat moet dus "ontstoft" worden. Verder zijn ze klaar om de eerst knal eruit te gooien!

De laatste die nog moest is die met de stok (om de loop schoon te maken en om de kogel aan te drukken?):



En het team bij elkaar:



Later weer meer!