American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

@ Ronald; ziet er goed uit, de generaals treffen het met jou  :D
@ Wanda; hoe lang ben je bezig met 1 zo'n dak gedeelte inclusief het snijden van de dakshingles?

 
Gr. Klaas

Door omstandigheden kan ik helaas eerst geen amerikaan kopen

Dank U ;) Het snijden van de shingles is best nog wel veel werk, half uurtje voor 3 rijen. Maar met de NorthWestShortLine cutter is dat geen probleem. Ik heb wel het mesje gemold gisteren maar gelukkig heb ik nog 5 reserve exemplaren ;)

Hi Ronald,

Ik vond nog een fototje van je artillerie wagen (zo te zien een wat zwaarder kanon)

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik heb een topic Chopper kopen hier http://www.amerikaanse-treinen.nl/website/forum/index.php/topic,149.0.html aangemaakt en bericten hierover verplaatst.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

@Klaas; kende ik al ;) Dank U! ;)

Ik ben bezig om de constructie van het puntstuk anders te doen, nu vallen de wielen in een te groot gat. De staven moeten verder afgeschuind worden en ook moet er een stukje plaat onder om dit later op te vullen met soldeer. Dan kan ik dat uitslijpen om zo een beter draagvlak voor de wielen te krijgen.
Ook ben ik bezig met de link and pin koppelingen om die onder het materieel te krijgen. Vergt nog het een en ander aan denkwerk.

Wanda heeft verder aan het hotel gewerkt. De dakshingles zijn een voor en uit de stokjes gesneden en ook per stuk opgeplakt. De stand van zaken nu:





En gisteravond:



Rest de afwerking op de nok en de hoeken. Later meer!

Ronald, hoe heeft Wanda die ramen gemaakt?
Ik ben zelf met een treinenloods bezig en ik moet ook nog een stuk of vier ramen maken.
Nomaal gebruik ik uitgeprinte ramen maar in dit geval ziet dat er niet uit.
Ton
Erare humanum est



Yep :)

Zo, weer een kleine update. We zitten een beetje in de lappenmand beide, vandaar dat er niet veel te melden valt. Wanda zit met een verrekte spier in de bovenarm, ik zit ziek thuis met hernia-achtige rugklachten. Dus dat schiet allemaal niet echt op :-\

Van de nood maar een deugd gemaakt en wat aan de loc gedaan die gebruikt gaat worden. Dat is een Bachmann 0N30 4-4-0 American, deze is door zijn wat klein uitgevallen uiterlijk precies goed als 1:55 loc. Ik heb de decoder overgezet van een van de Shays die ik heb, met de Esu programmer kan ik de opgeslagen projecten zo weer opnieuw inladen als dat moet dus is de decoder in meer locs inzetbaar.

Dat vandaag maar eens gedaan. Om e.e.a. lekker afgesteld en ingesteld te krijgen ben je zo 2 uurtjes aan het stoeien. Maar het is zeker de moeite waard, nu heb ik alles zo'n beetje afgestemd zoals ik het wil. Hierbij moet je denken aan de rij instellingen maar ook aan de onderlinge volumes. Ook heb ik er een andere bel en luchtpomp in gezet en het afblaasgeluid toegevoegd. Fluitje van een cent zeg maar;D ;)

Filmpje op Youtube: Testrun of my Bachmann 0N30 4-4-0 with altered Esu V4.0 Loksound Let niet op mijn bureau, da's altijd zo :) ;)

Later meer!

Hoor ik nu een stoom turbine voor het licht?
Ton
Erare humanum est

Ja, ze noemen het dynamo.... weet niet of ze die hadden, denk 't wel. Klopt dat?

december 08, 2012, 15:33:38 #206 Last Edit: december 08, 2012, 15:44:34 by dutchbuilder
Nee zit niet op deze versie van de 4-4-0.
Wel op de steel cab versie, daar zit de dynamo tussen de dom en de cab.
Die lamp is volgens mij een carbiet lamp.
Ton
Erare humanum est

Oke, dank je Ton! Dan haal ik het er weer uit, da's gemakkelijk want het hele spul staat nog voor mij neus  ;)


Nog ff verder gezocht.
Deze 4-4-0 is in 1879 gebouwd en heeft dan zelfs nog geen dynamo.
Ton
Erare humanum est

Dank je Ton, geluid is aangepast evenals de verlichting. De foto is opgeslagen ;)

Zo, het is wat stiller momenteel.... loop thuis met zware rugpijn. Vermoedelijk een hernia maar dat moet volgende week eerst onderzocht worden. Dat maakt dat ik niet veel kan doen, ook door de zware pijnstillers die ik gebruik. Gisteren toch maar eens een van de kanonnen gaan schilderen. Eerst de basiskleuren, daarna een black wash en daarna opgekleurd met de gebruikte kleuren en een drybrush met lichtgrijs. Resultaat:





Ik heb 't wss iets "overdone".... denk dat ik er iets meer kleur in breng alhoewel de foto's de boel een beetje maskeren qua kleur.

Later meer!