American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Even een pasproefje in de hoek gedaan. Het hotel moet daar komen en Wanda wil verder met het gebouw. Dus weer even gekeken hoe het moet gaan worden. Da's wel lastig omdat de hoek rond is en omdat we iets omhoog willen met het terrein daar:



Hoop dat ze vanavond bij thuiskomst de zijwand zover klaar heeft. We gaan een halfrelief doen maar wel "over het midden". Dus de nok voorbij zodat er wat meer diepte in komt.

Later!

Wanda heeft de zijwand zover klaar en al een ronde achterkant gemaakt zodat het hotel precies in de hoek kan staan:





Tis niet veel maar toch wat ;) We gaan nog wel kijken of een deel straks verlicht kan worden zodat we ook daadwerkelijk een bewoond hotel hebben straks.
Ik ben zelf met de wagens bezig en dat ging gisteren niet helemaal goed. Daarover later meer.

De baan moet eigenlijk een naam hebben, zelf denk ik aan de plek die het uitbeeld; "Big Lacy, Confederate railway point". Of zoiets ;) Maar eens even kijken.

Later!

"Big Lacy, Confederate railway point"   ,  niet echt catchy , misschien PBL , Point Big Lacy of zo.  Of BLT  ( Bacon Lettuce Tomato ) , Big Lacy Turnpike
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op november 22, 2012, 01:42:37
"Big Lacy, Confederate railway point"   ,  niet echt catchy , misschien PBL , Point Big Lacy of zo.  Of BLT  ( Bacon Lettuce Tomato ) , Big Lacy Turnpike

Weer zo een die de namen zo uit z'n mouw schud. Kan d'r zelf niet opkomen  :-\

@Ronald, ik denk als je het hotel nog een klein stukje draait zodat je ook een heel klein stukje van de andere wand (die er nu niet is) kunt zien dat dit beter oogt.

JohnT

mooi man  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo, vanmiddag de bielzen gedaan. Eerst nog wel even de boel goed opgepoetst met een borstel. De grijze beits is toch wel wat donkerder als wat ik eerder van Wenz gekocht heb. Maar het is nog nat en moet eerst goed drogen. Dan zal het zeker lichter worden:





Overzicht nu:



Eerst moet alles drogen zodat ik veilig verder kan. Ik zal het dan nog een keer flink oppoetsen met een staal - en koperborstel.

Later!

En een stukje opgeschuurd:



Niks mis mee ;)

Later!

ziet er goed uit :)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

En toen was het tijd voor rail te leggen... Na gisteren wel nodig. Gisteren om 04.00 uur op en in de auto naar Leerdam. Daar overgestapt en met 3 team genoten naar Parijs naar de Rail Expo (http://railexpo.fr/) in Cergy Pontoise. Tijdje rondgelopen en naar handel en banen gekeken. Daarna in een 5 uur rit naar Leerdam en onderweg nog even lekker gehapt bij de grensovergang Hazeldonk. Om 00.10 uur weer thuis en de pap op. Dan moet je op een dag als vandaag wel even lekker rustig aandoen :) ;)

Bij Wenz laatst al een aantal zaken besteld zoals spijker en railmallen. Ik had er al wel 4 maar die waren al goed gebruikt en niet helemaal strak meer aan de maat. Hier zitten er 3 op de plek vast en zijn de eerste spijkers geplaatst. Dit keer hoeft er niet geboord te worden en kunnen ze met een puntbektang zo in de biels en onderliggende plaat gedrukt worden:



Ik had natuurlijk eerst nog even de bielzen lekker opgepoetst met borstels, schuurpapier en scotch-brite. Zo ontstaat het mooie verweerde uiterlijk.
Van iets dichterbij waardoor je de kopjes van de spijkers kunt zien zitten:



Even testen met een NMRA mal of de spoorbreedte klopt. Deze is voor H0 en is dus prima geschikt voor 0N30 en 1:55n3 zoals ik doe daar de spoorbreedte 16,5 mm is:



En een testje met een los draaistel laat zien dat alles ok is:



En dan moet er toch even een loc op. Met een analoge regelaar in de buurt en een Shay test ik voor de eerste keer op de nieuwe baan:

- First testrun on the ACW 1:55n3 layout

De tik zit niet in de onderbouw maar in de tandwielen.... :-\ maar da's van later zorg. Natuurlijk heb ik ook de 4-4-0 die net als de Shay digitaal is. Zou hij willen rijden op analoge spanning? Toch maar eens proberen en zie, hij luistert!:

- Second testrun on the ACW layout

Mooi he? Toch een leuk en memorabel moment als er iets rijdt op een nieuwe baan-in-aanbouw. Geeft alleen maar weer zin om lekker door te gaan.

Later meer!

Super mooi om te zien hoe het allemaal bij elkaar komt en wat een werk  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het is een leuke klus, zeker. Maar wel fijn om te doen en het geeft toch een grote mate van voldoening :)

Wanda heeft nog gewerkt aan het hotel, en dat staat er nu zo bij:



Stukje bij beetje gaat het goedkomen ;)

Alles komt goed , toch. Mooie lok trouwens.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

mooi man  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ronald hou je er rekening mee dat de shay pas in 1877 is ontwikkeld, na de civil war.
Ik heb die 4-4-0 ook , en ik heb het geluid van de Porter overgebouwd naar die lok met een echte speaker.
Doet het erg leuk.
Ton
Erare humanum est