American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zo op het oog ben ik geneigd te zeggen dat het draaistel wel goed zit, maar dat die balkjes op de foto aan de onderkant uit het midden en iets te ver naar rechts zitten...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Graag gedaan John ;)

Vanmorgen in de verloren uurtjes nog even lekker bezig geweest. Het eerste karretje is niet helemaal op lengte. En toen bedacht ik mij ineens een tekening die ik ergens al eens gedownload had van een Confederate railgun:



En dus is dat onderstel daar reuze geschikt voor temeer daar ik de andere platte kar voorzien heb van smallere planken. En ik wil ze wel allemaal een beetje hetzelfde hebben.

Voor de voorkant een raamwerk gemaakt uit 6 x 3 mm materiaal:



En geplaatst op de wagen met 2 ondersteunende balken van hetzelfde materiaal:



Op die kar stond dus een echte affuit die over een soort rail zoals op een schip versteld kon worden om te laden. Dat moet ook nagebouwd worden en een beetje conform de werkelijkheid lijken. Dus eerst een kanon affuit maken. Hiervoor wwat materiaal aan elkaar gelijmd:



En daar maak je dan dit uit:


En wat het worden moet, er moeten nog wielen onder:



Daarna uit 4 x 4 mm materiaal een raamwerk gebouwd waar het geheel op komen moet:



En dat ondersteund en op de schuine manier opgehoogd zoals op tekening. Waarschijnlijk deed men dit omdat het gevaarte naar voren sneller gedrukt kon worden maar ook om de terugslag wat rustiger te laten verlopen:



Straks nog wat wielen maken, eerst nog even naar een afspraak voor dochterlief.

Super mooi mijn bek valt steets maar weer open  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

november 15, 2012, 16:32:44 #139 Last Edit: november 15, 2012, 16:48:44 by usronald
Pas dan maar op voor beschadigingen.... 8) ;)

Moet even zien dat ik wat messingdraad van 0,5 en 1 mm krijg. Er moet een lading voor op de bescherming, die bestond uit ijzeren staven. heb er eerst wel een houten beplating opgemaakt:



Inmiddels staat 't er zo bij:



Later meer!

ziet er goed uit,
voor draad kan je toch ook de koperdraad uit een telefoon snoer (of tegenwoordig cat 5) gebruiken.
recht maken is simpel, in de werkbank en er een stevige snok aan geven.

is er nog een reden waarom je de vloer van deze flat van brede planken hebt gemaakt?

cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dank je voor de tip, Cor :) De vloer is van bredere planken omdat dit de eerste was die ik maakte. Nadien zag ik dat de H0 varianten smallere planken hadden, vandaar dat ik de normale flatcars nu maak (en ga maken) met smallere planken ;)

Vanavond niet zoveel gedaan. Er was een mooie docu op 3 van felix Baumgartner en zijnrecordsprong van 39 km hoog... erg mooi om naar te kijken.

Nog wel aan de flatcar en de railgun car de stak pockets gezet. Ze zijn van gegoten metaal en zijn erg fijn om mee te werken. 2 gaatjes boren en vastzetten is al wat nodig is. De railgun car:



En de flatcar:



Ziet er al weer heel anders uit. Morgen weer meer!

Misschien een rare vraag maar ik heb nooit kunnen zien of die model pockets aan de onderkant dicht zijn? Anders schuift de paal er toch doorheen?

Bij deze dus, zijn ze dicht of werkt dat anders?

JohnT.

John, zowel de plastic exemplaren van Grandt Line die bij de 0N30 kits zaten van Stoney Creek Designs als wel deze metalen van Wisemann zijn aan de onderkant open. Dus ik denk dat het zo hoort ;)


Ik meen dat ze een beetje taps toelopen, dat is ook zo bij vrachtwagens, althans dat was het toen ik nog op de bouw werkte.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Stakepockets zijn open aan de onderzijde, stakes lopen onderin wat taps toe...

In model ook? Blijven de palen wel hangen? Ik bedoel maar als je die dingen hebt wil je ze toch ook kunnen gebruiken of ben ik nu aan het zeuren.

JohnT

Mooi wagentje! Je zal nu ook een tweede moeten maken voor de kogels en het kruit.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

3 nog... de 2e langere versie is al ruw klaar ;)