American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Opnieuw moet ik stof van deze draad afblazen. Na de show in Engeland is de baan in opslag gegaan tot november waar ze een dag heeft gestaan in Emmen. Momenteel staat ze in opslag en de vermeende plannen om er iets bij aan te bouwen zijn niet uitgevoerd. Wel komt er voor komende november wel een kale fiddleyard bij aan om toch een loc om te kunnen zetten. Ook moet er nog 1 of 2 wagens bij en figuren liggen er ook nog. Beetje werk dus nog.

Wat belangrijker is; ik heb besloten om, ondanks het 0-project dat loopt (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,51437.0.html) toch een Civil War baan in spoor H0 te gaan bouwen. Dat was ook het oorspronkelijke plan totdat ik in de ban raakte van deze schaal 1:55.
De ideeen en planning zijn nog pril, maar wel voor mijzelf duidelijk is dat het thema maritiem is en een aantal oude zeilschepen laat zien. Ik he wel een idee wat het worden moet maar moet dat nog uitwerken. Hoogstwaarschijnlijk toch een deel van het oorspronkelijke idee, City Point:







Ook het formaat wat het moet gaan worden ben ik mij nog niet zeker. Aan de ene kant wil ik het compact, aan de andere kant is een wat grotere baan ook mooi maar zal beduidend langer duren om te bouwen. Daar moet ik dus nog even over nadenken.

Beschouw dit maar als weer de offici?le aftrap naar een nieuwe baan!

Grtz, Ronald.

Ik volg je op de voet.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dank je Jan, heb je gemist de laatste tijd :o weer aanwezig? ;)

Het lijkt me een interessant onderwerp en ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30


Hi Ronald,

Ben benieuwd naar je ontwerp.
Voordeel van HO is natuurlijk dat je wat meer mogelijkheden hebt om te rijden met de treinen. Iets wat met de 1:55 baan wat minder was.
Weer veel werk al die legers schilderen maar dat is jou wel toevertrouwd, gezien de resultaten van de 1 op 55 baan.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Heel ambitieus Ronald.
'n Baan bouwen met 2 verschillende schalen over hetzelfde thema!!!
Dan moet je het thema wel heel erg boeien?
Hans, liefhebber On30 + H0

Dank mannen, idd is het thema boeiend genoeg om er een 2e modelbaan mee te maken. Ik heb bij de 1e de Confederates als thema genomen (de zuidelijken) en nu gaan we de Noordelijken als thema nemen (The Union).

Rijden zal bij deze denk ik ook niet het belangrijkste zijn, en ik ben er nog niet uit om het rondrijdend te maken of wederom als switcher  :)

Klopt Ronald al 2 maanden niets gedaan aan modelbouw, maar lurk wel iedere dag hier.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ben zeer benieuwd hoe het gaat uit zien
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: usronald op augustus 22, 2014, 11:25:50
Dank mannen, idd is het thema boeiend genoeg om er een 2e modelbaan mee te maken. Ik heb bij de 1e de Confederates als thema genomen (de zuidelijken) en nu gaan we de Noordelijken als thema nemen (The Union).

Rijden zal bij deze denk ik ook niet het belangrijkste zijn, en ik ben er nog niet uit om het rondrijdend te maken of wederom als switcher  :)


Rijden is misschien  niet het belangrijkste met zo een baan maar, je weet het. Je zal er mee op buerzen gaan staan en wat willen de mensen zien. Rijdende treinen.
Misschien toch een idee om de trein rond te laten rijden. Paar rangeer spooren erbij en je kan zelf rijden als je wil en de trein word regelmatig gezien  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Goed te lezen dat je weer een nieuw project voor ogen hebt..... en zeker een zeer interessant thema en ook nog in Ho..... super.

Maar waar ik tegen op zou zien bij dit project zijn de schepen of zijn daar schaal modellen voor verkrijgbaar ???

Jeffrey

Ik ga 1:96 schepen gebruiken. Die gaan redelijk met H0 (1:87) en 1:72 voor de figuren. Er zijn modellen in 1:110 die denk ik ook nog gaan.

Laat je verrassen :)

Zo, we gaan verder. Om het maritieme idee te testen en te kijken wat mogelijk is heb ik op MP een goedkope kit van de Revell Bounty gescoord. Dit schip is eind 1700 gesneuveld, de bouwwijzes zijn (zouden) tot mid-1800 nog zichtbaar kunnen zijn.
Het is natuurlijk wel trein-gerelateerd maar ik wil er niet een heel schip-bouwverslag van maken. Daarom beperk ik het tot hoofdpunten.

De kit is van oudere datum. Jammer, zal de verzamelaar zeggen maar die dingen zijn niet om te stapelen maar om te bouwen :) :



De inhoud:



De kale romp samengebouwd:



Met masten:



Dit was goed 2 uurtjes werk. Daarna gisteren een middag uitgetrokken voor de broodnodige ontspanning en de eerste verf erop gezet samen met de details:



En gisteravond zo rond 10 stond ze er al zo bij:



Aan het eind van de avond heb ik de eerste mast voorbereid voor de takelage. Da's een heel gepriegel maar zal 't wel helemaal afmaken:



De masten blijven kaal zonder zeilen. In de havens zag je dat uiteraard het meest. De ra's hadden in de "leegstand" moeten staan, de kit had daar wel in voorzien. Dat zag ik achteraf pas.... ik laat het zo, bij een volgende zal dat zeker wel gebeuren. Die volgende is ook een stukje groter, zo rond de 90 cm.

Wordt vervolgd!

Gezonken bij de Pitcairn eilanden.
Ga je de scheepsromp nog afzagen tot op de waterlijn?

Ton
Erare humanum est