33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ja Ton, met dit materiaal bekleed ik ook de meeste van mijn Factory's.

http://paperbrick.co.uk/index.php?action=home

Prima site en veel variaties!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Dank je Hans, pik ik ook even mee.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Merci Ton, was onbekend voor mij.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik ben er zelf niet zo'n liefhebber van.
Veel te glad.
misschien in de deep deep background maar als frontline model, nee niet echt.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op juni 18, 2018, 09:08:52
Ik ben er zelf niet zo'n liefhebber van.
Veel te glad.
misschien in de deep deep background maar als frontline model, nee niet echt.

Ton

Mee eens, voor achtergrond of doorkijkje prima. Edoch kun je leuke effecten bereiken maar kost wel tijd en creativiteit. Mijn moeder (88) maakt kaarten op basis van gewoon kartonnen prentjes maar is wel laag op laag op laag etc. veel knip en snij werk. Dan krijg je ook reliÄ"f.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Je bent weer goed bezig Bart
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: BvDoorn op juni 18, 2018, 19:43:33

Mee eens, voor achtergrond of doorkijkje prima. Edoch kun je leuke effecten bereiken maar kost wel tijd en creativiteit. Mijn moeder (88) maakt kaarten op basis van gewoon kartonnen prentjes maar is wel laag op laag op laag etc. veel knip en snij werk. Dan krijg je ook reliÄ"f.
Zo werkt het met die papieren gebouwen ook. Als je op het www kijkt kun je je verbazen wat er zoal van gemaakt wordt. Ook als het op de voorgrond komt te staan.
JohnT

In de tijd dat ik met Graham Ferrish bezig was, Engelse N, heb ik diverse huisjes op die meer laagsmethode gemaakt.
Die zagen er uitstekend uit.
maar je kan je op die schaal aardig wat permitteren qua detail, of meer het gebrek eraan.
Hoe groter de schaal des te kritischer het word.
Mijn pa had 00 papieren huisjes van een Engels merk maar daar hadden ze structuur in het papier aangebracht en die zagen er zeer realistisch uit.
Zelf heb ik ook papier/karton huisjes op mijn baan staan maar dat was wit papier geschilderd met enamal mat.

Ton
Erare humanum est

Idd Ton, Papier op deze manier is een leuk alternatief voor hout.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ook eens proberen, als is het maar voor de variatie!
Hans, liefhebber On30 + H0

Dilema, dilema.........
In februari is de zoon (de laatste van de kinderen), het huis uit gegaan. Het was wel wat. Zijn aanstaande heeft een dik jaar bij ons in gewoond (mooie tijd) doch in het begin 2018 hebben ze een huis kunnen vinden.

Nu is de boven verdieping leeg. Tenminste op de studeerkamer van de vrouw na. Wat nu? De baan verhuizen naar boven. Past niet. 33 Street is 6 meter lang en kamer is 5.25 bij 4.07 met 2 x schuin dak. Toch naar boven verhuizen en opnieuw de baan ontwerpen en dan met zelfbouw rails gaan werken? Is erg aanlokkelijk.

Ik ben er nog niet over uit en hou jullie op de hoogte....
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Soms zit het mee , meestal zit het tegen.
Een dilemma?
Dat zie je verkeerd , is een uitdaging....
Alle gekheid op een stokje , 75cm te kort...SHIT!
Dat word verhuizen ;D ;D ;D

Ton
Erare humanum est

Waarom verhuizen Bart, je moet toch niet?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op juli 04, 2018, 00:23:55
Waarom verhuizen Bart, je moet toch niet?

Nee moeten is er niet bij. Er zit wel wat in overnieuw te beginnen. Zelf rails en wissels spijkeren met code 100 rails, een grotere staging lade, nu geschikt voor 3 wagons maar dan naar 4 of 5 en zo zijn er nog een paar dingen die nu niet kunnen.

Ik puzzle verder :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Zoals Ton al zei, een uitdaging. Je kunt fouten die je ongetwijfeld (doen wij toch allemaal) gemaakt hebt nu mooi voorkomen c.q. verbeteren.
JohnT