33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Die code 100 smoelt veel beter in 0 dan code 125.
Ik vind de verhouding van code 100 met die grote diesels veel meer op de 1:1 situatie lijken.

Ton
Erare humanum est

@John, Fasttrack heeft geen gebogen wissels in schaal O. Ik heb wel de andere sjabloons gedownload voor een #5 wissel links en rechts en de bijpassende kruising.

@Ton, helemaal mee eens!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


We gaan weer verder. Nog een opvallend iets aan Fasttrack O sjablonen. Ze hebben een heleboel wissels (geen gebogen) maar wel een #5. Echter geen kruising die daar bij hoort. Dus die maar zelf ontwerpen en bouwen.

Dit wordt dus hand gelegd:


Ik heb de wissels van Lenz en Atlas genomen om te kijken of alles wel past.

Gebogen wissel klaar. Nu begonnen met de 2 wissels en de kruising.


De kruising wordt nog een hele uitdaging. Zoals je ziet gebruik ik geen printplaat stroken om de rails op te solderen maar ga alles spijkeren (behalve de tongen van de wissels).
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

mooi werk dat wissels maken  ;D
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Inderdaad een hele uitdaging. De basis ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ik heb is een poging gewaagd in H0 om een kruising te maken. Het wissel maken gaat wel maar elektrisch aansluiten wordt een probleem. Toen maar de makkelijke weg gekozen en er een voor een â,¬10,00 of zo gekocht.

JohnT

Helaas John, kruising is niet te koop in O met code 100 rails. Moet hem dus zelf wel maken......  :(
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Citaat van: milocomarty op september 19, 2017, 20:04:02
http://www.handlaidtrack.com/turnouts-o-crossings-14

Dat zijn toch wel mallen die ze hebben..

Mooie kruisingen maar zit geen een bij die dezelfde hoek verhouding heeft met een #5 zoals ik hem wil gebruiken (zie tekening). Verder vind ik de manier van de rails aansluiten verre van optimaal.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Het is erg stil op het forum maar denk dat dit door het mooie weer komt (dat hoop ik dan toch). Hooi koorts en vermijd een beetje het buiten zijn daarom tussen alle andere zaken verder gegaan met het opbouwen van de wissels.





De Peco rail spijkers zijn een pijn in de #$@, Die van Wenz, die ik nog had en gebruikt heb voor het gebogen wissel, zijn meer op schaal en korter en daardoor beter te manipuleren. Voor de rest gaat het prima  ;)

Ohh, by the way. De zwarte aansluit draden zijn de schakel draden voor het hardstuk van de wissel. Rood is de buitenste rail en geel de binneste rail (momenteel allen die kleuren in huis).
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

september 24, 2017, 20:52:41 #431 Last Edit: september 24, 2017, 20:54:15 by dutchbuilder
Ja het is roeien met de riemen die je heb. ;D
Ik weet nu uit eigen ervaring dat het zelf spijkeren van rails , laat staan wissels, een aparte uitdaging is.
En dan druk ik mij nog diplomatiek uit.
Lekker bezig Bart.

Wat de stilte op het forum betreft; We hebben meer zijlijners tegenwoordig dan meedoeners.
Op het ogenblik 19 tegen 2.

Ton
Erare humanum est

Moet nog steeds eens beginnen aan eigen wissel maken, dat van jou ziet er erg goed uit Bart.

Heb net weer betaald voor het forum  dus ik hoop dat het wel weer wat rumoeriger wordt de komende tijd.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op september 24, 2017, 21:13:50
Moet nog steeds eens beginnen aan eigen wissel maken, dat van jou ziet er erg goed uit Bart.

Heb net weer betaald voor het forum  dus ik hoop dat het wel weer wat rumoeriger wordt de komende tijd.

Geef even je bank rekening door in een PB, dan stort ik een bijdrage. Ik vind het belangrijk genoeg om het forum in de lucht te houden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op september 24, 2017, 21:18:30
Citaat van: Janbouli op september 24, 2017, 21:13:50
Moet nog steeds eens beginnen aan eigen wissel maken, dat van jou ziet er erg goed uit Bart.

Heb net weer betaald voor het forum  dus ik hoop dat het wel weer wat rumoeriger wordt de komende tijd.

Geef even je bank rekening door in een PB, dan stort ik een bijdrage. Ik vind het belangrijk genoeg om het forum in de lucht te houden.

Dank je voor het aanbod Bart , maar is niet nodig , vind het veel belangrijker dat er gepost wordt, ben zelf ook weer bezig dus gauw weer wat berichten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N