33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dank voor de complimenten. Zo stap voor stap wordt alles geweathered en begint het op een echt spoor bedrijf te lijken.

Ook de flat van Atlas TrainMaster moest eraan geloven. De lok 2552 samen met de flat;



Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

word mooi zo

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


Nice

Ton
Erare humanum est

Ziet er erg mooi uit. Wat mij ook opvalt is toch als je zo alles op de plaatsjes ziet hoe mooi de details van zo'n loco, feitelijk alles,tot zijn recht komt als hij vervuilt is en hoe dat meewerkt aan het tot leven komen van de diorama. Knap hoor.

Heel mooi .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Vindt dit heel mooi om te zien.
In spoor nul beleef je het gevoel van een trein.

Citaat van: Ronald1974 op september 04, 2016, 18:42:27
Vindt dit heel mooi om te zien.
In spoor nul beleef je het gevoel van een trein.

Vooral als je het geluid mee neemt. De QSI decoder die origineel in dit Atlas model zat heb ik er uit gehaald. De lok heeft 2 motoren en de QSI decoder kon dit, juist met lage snelheden, niet goed aansturen. De lok bleef stotteren in de schaalsnelheden van 0 tot 20 km/u. Uiteindelijk een ESU 4.0 L erin gezet met het geluid van de juiste motor. Ik zal binnekort een filmpje maken en die plaatsen. Nu een oplossing vinden om het piepen van de wielen van de lok en wagons goed na te bootsen zodat je die ook hoort als deze door de krappe (wissel) bogen lopen.

Binnenkort eens gaan expirimenteren met de geluids moduletjes die je ook wel in felicitatie kaarten aantreft. Hier kun je ook zelf geluid in zetten en kosten bij de Conrads van deze wereld geen drol. Dit in combinatie met een infrarood oogje tussen de rails moet mogelijkheden bieden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Hi Ton, al gezien. Nadeel 1) is prijs 2) het geluid is, voor zo ver ik de beschrijving lees, eigenlijk random op de aansturing met de magnet na. Ik denk meer aan het inbouwen van infrarood sensors op de strategische plaatsen die dan een aantal geluids modules aan stuurt die ik onder de baan bouw.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

lichtsluisjes , ja dat kan.
Wat dacht je van een elektronische versnellingsmeter schakeling in de wagon?
Doe maar ff een gooi.
een ander idee is de schakeling uit een kattenspeeltje.
Als die beweegt gaat het geluid geven.

Ton
Erare humanum est

Bart, ESU gebruikt bij haar H0 modellen contacten bij de draaistellen. Als het draaistel draait raakt het de contacten die weer naar de decoder een signaal geven om het piepen van de wielen na te bootsen.

JohnT



Het geluid van de ESU Loksound Select L. Er zitten wat gadgets bij zoals het simuleren van het geven van vermogen en handmatig "notching".
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


heftig

Ton
Erare humanum est