33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Voordat ik verder kon gaan eerst een ander projectje afgerond. De vrouw gaat bijen houden. Nu denk je; "makkelijk zat" je zet een paar korven in de tuin en klaar is Kees. Helaas niets is minder waar. Die diertjes moeten in een heuse bijen stal. Dus eerst een stal gebouwd voor maximaal 4 bijen kasten.



Het eerste bijenvolk komt volgende week.

De regen van afgelopen week nuttig besteed. De bakken staan weer in de kamer. Alle rails is gelegd en aangesloten. De wissel puntstukken met micro switches aangesloten. Mocht er ooit nog een twee asser op komen te rijden dan gaat hij in ieder geval niet op de puntstukken stoppen.


Micro switch aangestuurd door de "throw bar" in stand open.


Micro switch aangestuurd door de "throw bar" in stand dicht.

Op sommige yards hebben ze dwergseinen die de wisselstand van en naar de ?main? weergeven. Nu kun je die dingen wel kopen maar leuker is het om ze zelf in elkaar te prutsen. Van 3mm leds de eerste 3 gemaakt.


Nog niet geverfd


In de mat zwart

Het oprij sein is groen en geel. Groen voor rechtdoor en geel voor afbuigend. De andere kant wordt bewaakt met een rood sein. Als het aan is ligt het wissel verkeerd.


Wissel in de main ligt recht door


Wissel in de main ligt afbuigend


Wissel ligt verkeerd en er kan niet opgereden worden.

De stroom wordt van de rails gehaald en via een dubbele gelijkrichter kring en 1120 Ohm weerstand naar 3 volt gebracht.


Eigenbouw gelijkrichter

Nu nog de micro switches wegwerken en dan kan de rails gespoten worden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Netjes, zijn toch wel andere dimensies waar je mee te maken hebt.

Bijen houden is erg mooi heb het zelf ook een poosje gedaan. Net genoeg om de zaak aan het draaien te krijgen. Toen moest alles weg wegens verhuizing.

Mijn bijen waren z.g Italiaanse die zijn erg rustig en steken niet snel. Moest een keer raten uit een korf overzetten in raampjes voor de kast. Dit is geheel zonder steken verlopen.

JohnT

Citaat van: JohnT op juli 18, 2012, 19:21:30

Mijn bijen waren z.g Italiaanse die zijn erg rustig


Zuidelijk he? Zo lui als de neten....... ;D ;)

Citaat van: usronald op juli 18, 2012, 20:00:01
Citaat van: JohnT op juli 18, 2012, 19:21:30

Mijn bijen waren z.g Italiaanse die zijn erg rustig


Zuidelijk he? Zo lui als de neten....... ;D ;)

Wou het niet zeggen  ;D
Mooi stukkie baan zo Bart..

Bijna vergeten...  :-*  Bart, ziet er prima uit! ;)

Citaat van: usronald op juli 18, 2012, 20:00:01
Citaat van: JohnT op juli 18, 2012, 19:21:30

Mijn bijen waren z.g Italiaanse die zijn erg rustig


Zuidelijk he? Zo lui als de neten....... ;D ;)

Hey , hey , wij in Limburg zijn niet lui, wij zijn bourgondisch en genieten van het leven.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik bedoelde iets zuidelijker........ :P ;)

Die Italiaanse bijen? De imker waar mijn ega nu stage loopt heeft ook een volk Italianen en die hebben echt wel temparement. Geen volkje om zonder handschoenen aan te pakken :-\. Tot nu toe de enige die haar, door de handschoen heen, hebben gestoken. Het blijkt maar weer. Niet alle Italianen zijn gelijk :)

Alle micro switches van een bescherm kast voorzien. Ze worden mee gespoten, dus in werkelijkheid zal het nauwelijks opvallen. De bovenkant ligt op gelijke hoogte met de bovenkant van het rail profiel. Als afdek plaat heb ik stukjes van verpakking strap gebruikt. Die hebben een wafel motief zodat het straks op een staal plaat lijkt.

Ik had nog wel een kleine setback. De straps kunnen niet met plastiek lijm vast gezet worden, dus maar seconden lijm gebruikt. De eerste druppel was ietsjes te groot en daarmee had ik gelijk de micro switches vast gelijmd. Niet meer te redden :(. Dus vervangen dat ding.

Afijn de foto?s spreken voor zich denk ik.


Doosje van 1 cm hoog styreen.


Afdek plaatje van verpakking straps
(ik moest wel 2 zomerstoelen kopen bij de Gamma hiervoor  ;D)


Die jongens helpen mij bij het opruimen zodat morgen het hele zootje naar buiten kan. Onder de Car port voor het betere spuitwerk. De vrouw heeft er toch bezwaar tegen dat ik dat in de huiskamer doe :P.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op juli 20, 2012, 18:28:17
De vrouw heeft er toch bezwaar tegen dat ik dat in de huiskamer doe :P.

Nou, wat flauw zeg!  :D :D 8)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Eindelijk ................. het weer om blij van wordt 8).

Vrouw en dochter zijn de buitenboel aan het schilderen (iedereen zijn hobby). Ik zelf de modules onder de carport gezet en de rails gespoten.

Eerst met een grijsbruine basis kleur gespoten, daarna een donkere roestkleur aangebracht.





Voor de nieuwsgierigen. Test run van de GP 35
http://www.flickr.com/photos/bvdoorn/7630446590/#secretfe54daac40in/photostream
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooi geluid zit er in die loc ;D

Wil

Imposant ! Mooi geregeld trouwens, vrouwlief en dochter aan het schilderen en zelf met treintjes spelen  ;D

De lok is 34 cm lang, ??n grote klankkast. Er zit een QSI decoder in en een redelijk grote speaker. Ik heb het geluid naar 35% teruggeschroefd om het niet al te overheersend te maken.

Ja dat schilderen. Ik heb de moestuin aangelegd en de bijenstal gebouwd. Dus de dames hebben alle begrip ervoor dat ik nu met de treintjes speel  :D.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Achtergrondje en fries erbij zometeen ? Lijkt me wel top dit geweld een keer ergens te zien, zie niet zoveel US spul in 0 op normaalspoor..