Het weekeinde besteed aan de electra. Zonder stroom loopt het nu eenmaal niet. Ik gebruik al jaren de plastiek kroonsteen strips van de bekende doe-het-zelf winkel. Het heeft een paar voordelen; goedkoop, makkelijk op maat te snijden, geen klemmen en met huis tuin en keuken parkertjes aan de onderkant van de trein tafel te monteren. Nadeel is dat je een zijde moet doorverbinden. Dus U stukjes maken en vast zetten.

Als hoofdstroom kabel gebruik ik gewoon fase draad. In mijn geval gebruik ik al jaren blauw en zwart voor de hoofdleiding. Zwart voor de zuid zijde (de publieke kant) en blauw voor de noord zijde (de achterkant).
Als stekkers gerbruik ik luidspreker stekkers van dat zelfde doe-het-zelf bedrijf. Niet om dat die zo bedrijfszekere zijn maar a) mannetje en vrouwtje is gemakkelijk te herkennen, b) als ze "lam" worden zijn ze makkelijk vervangbaar omdat de draad vast geschroefd wordt en er niet gesoldeerd hoeft te worden en c) het kost geen .......

Op de rails soldeer ik luidspreker draad. Ook alweer omdat dat per meter goedkoop is en de twee draden gemarkeerd zijn.
Afijn een suf werkje, maar het moet gebeuren.
Verder; rails en wissels gelegd.

En nog steeds geen moppers van de vrouw :)