33 Street switching layout is eigenlijk ontwikkeld om volledig met de hand te bedienen. Dus ook de wissels. Vandaar dat alle 7 wissels een groundthrow hebben. Ik heb eigenlijk een hekel aan "onder de vloer" wissel aandrijving ;). Natuurlijk, het ziet heel netjes, maar van het gedoe om ze er goed onder te krijgen wordt ik niet vrolijk . En het maakt niet uit of je nu servo's gebruikt of tortoise switch engines.
Een kennis met hobby ultra lights maakte mij attent op de nieuwe generatie servo motortjes die ze voor die huiskamer toestelletjes gebruiken. Erg klein en licht.

De servo past op een Euro 0,20 muntje en is zelfs kleiner dan de "ground throw" van caboose hobbies.
Vandaag het kleinoodje aan de tand gevoeld. Als aansturing een Team Digital SNC 4 board gebruikt (deze wordt inmiddels al niet meer geproduceerd).
Servo'tje gedraagt zich netjes. Zelfs de snelheid is aan te passen, al is dat voor mij niet echt nodig. Loopt lustig links en rechts en houdt dit ook een uur vol zonder zichtbare schade op de tandwieltjes.
Ultra Micro Linear ServoOp Koninginnedag gaan we hem op een wissel aansluiten. Wordt vervolgt :)