Ultra Micro Linear Servo

Gestart door BvDoorn, april 28, 2013, 17:50:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

april 28, 2013, 17:50:18 Last Edit: april 28, 2013, 17:53:20 by BvDoorn
33 Street switching layout is eigenlijk ontwikkeld om volledig met de hand te bedienen. Dus ook de wissels. Vandaar dat alle 7 wissels een groundthrow hebben. Ik heb eigenlijk een hekel aan "onder de vloer" wissel aandrijving  ;). Natuurlijk, het ziet heel netjes, maar van het gedoe om ze er goed onder te krijgen wordt ik niet vrolijk . En het maakt niet uit of je nu servo's gebruikt of tortoise switch engines.

Een kennis met hobby ultra lights maakte mij attent op de nieuwe generatie servo motortjes die ze voor die huiskamer toestelletjes gebruiken. Erg klein en licht.


De servo past op een Euro 0,20 muntje en is zelfs kleiner dan de "ground throw" van caboose hobbies.

Vandaag het kleinoodje aan de tand gevoeld. Als aansturing een Team Digital SNC 4 board gebruikt (deze wordt inmiddels al niet meer geproduceerd).

Servo'tje gedraagt zich netjes. Zelfs de snelheid is aan te passen, al is dat voor mij niet echt nodig. Loopt lustig links en rechts en houdt dit ook een uur vol zonder zichtbare schade op de tandwieltjes.

Ultra Micro Linear Servo

Op Koninginnedag gaan we hem op een wissel aansluiten. Wordt vervolgt :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooi! Wat kost zo'n ding, Bart?

Beter nog ,waar kun je die servo'tjes kopen.
Ik gebruik zelf de classieke servo's maar die zijn een stuk groter.

Ton
Erare humanum est

Hi Bart,

Wat zijn de exacte maten van deze servo


John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Zo dit vind ik dus wel interessant, klein genoeg om te verbergen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

april 29, 2013, 09:08:12 #5 Last Edit: april 29, 2013, 14:12:36 by CSX 6400
Ook ik vind dit er zeer interessant uit zien. (straks zit het hele forum aan deze servo's :P)

Groet,
Paul

In antwoord op jullie vragen  :)

Voor zo ver mij bekend is er maar ??n Chinese fabriek die deze dingetjes maken, waarna de diverse leveranciers hun eigen merk erop plakken (dat was de info die ik kreeg in de winkel in Singapore). Je kunt een linkse of een rechtse kopen (logisch als je ermee vliegt en je er je aerolons mee aanstuurt).

Als je op internet gaat zoeken op "micro linear servo" dan kom je ze geheid tegen. Ik heb die van mij in Singapore gekocht bij NTC Engineering Hobbies (www.myrcstore.com), maar ik zie ze ook op andere RC sites zoals http://www.myrcmart.com/rcx-s1502-micro-linear-servo-15g-012sec-02kg-left-right-combo-p-4037.html.

Er is wel een punt van aandacht; Je hebt ze voor max 4.2 volt en max 5 volt. Op een aantal RC forums wordt tog gewaarschuwd tegen door branden op 5 volt (duo pack batterij schijnt 4.2 volt te zijn??). Als je besteld zou ik de max 5 volt bestellen. Als je gaat zoeken kun je ze in het verre oosten (Hong Kong, Singapore) bestellen voor USD 4,50 per stuk. In Europa (Duitsland of UK) zie ik ze zelfs voor EURO 16 per stuk wat mij een beetje prijzig lijkt.

Wat betreft de maten; Even gedult. Ik ben morgen weer thuis en zal dan de dimesies in het draadje plaatsten.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dank je Bart. Waarbij de verzending vanuit het verre Oosten vaak heel weinig of zelfs gratis is.

De maten; 21.5 x 15 x 8 mm, lineare uitslag 5,4 mm maximaal.

Helaas niet geschikt voor de Atlas 2 rail O wissels. Ik kom net een half mm te kort om de tongen goed aan te laten sluiten (en gegarandeerd stroom dragend te zijn). Voor hO moet dit geen problemen opleveren denk ik.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hi Bart,

Bedankt voor de maten. ga even kijken of het in mijn Ford AA gaat passen.
Een normale servo (microservo) is nog net te groot.

Mocht het bij mij wel passen wil ik hem wel overnemen als je er van af wil.

Gr John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hi John,

Laat maar weten als je denkt hem te kunnen gebruiken
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hi Bart.


hoor je zsm van mij

John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hi Bart,

Een bericht van mij is onderweg

gr John
groeten John LC

www.lostcreek.nl