Even voorstellen!

Gestart door Robin87, april 10, 2013, 22:33:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo allemaal.

Ik wil me even voorstellen, ik ben Robin 26 jaar, en woonachtig in het oosten, de Achterhoek welteverstaan. Ik heb al een aantal modelbanen gehad, alle in N-spoor.
Nu ben ik al een paar jaar aan het zoeken naar een plekje om een mooie amerikaanse baan op te zetten, aangezien we vorig jaar een huis aangekocht hebben en ik de aangebouwde garage volledig tot mijn beschikking krijg wil ik de plannen wat concreter maken. Ik heb nog erg veel spullen in schaal N, dus wil hier ook mee verder.
De ruimte is 4,5x3 meter en 1 deuropening (garagedeur word dicht gemaakt). Het is de bedoeling om een een multilevel shelf layout te maken, ik ga eerst een deel maken en breid zo verder uit, heb al een redelijk leuk plan in mijn hoofd en op een paar kladjes, ook al menig jaren over na kunnen denken en lezen in o.a. Modelrailroader enz.

Mijn vraag aan jullie is, of jullie mij een beetje op gang willen helpen met het eerste deel, die word 450cm x 70cm. Hier is de bedoeling om een amerikaanse yard/rangeren/station/enz op te bouwen. Het punt is dus dat ik er niet echt uit kom wat er nou allemaal aan sporen bij elkaar hoort en hoe dat nu zit met het doorlopen van alle rails enz, zijn er mensen die mij willen helpen de 1ste stappen op papier te zetten, of miss wat voor me willen schetsen zoals het in het echt ook hoort???

Ik ga natuurlijk een uitgebreid bouwverslag hier op dit forum bijhouden!! Heb al wat dingen besteld en aangeschaft o.a. led-band voor de verlichting enz....


Nou, hoor graag van jullie!!!!! brand maar los.....of af.. ;D :o

Grt, Robin.
Grtz Robin.

Hey Robin,

Welkom op dit forum. Kijk even op deze pagina voor yard-ontwerp.

Succes!
Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoi Robin welkom op het forum hier we zullen je zeker helpen van hoe en wat ,maar denk eerst goed na wat je wil .
Ga eens flink kijken op internet met layout yard en noem maar op kijk naar de voorbeelden en ga dan met je eigen idee verder .
En welke rails je wild gebruiken hier voor dit moet je niet overhaast doen , als je een mooi voorbeeld ziet print je dat uit en kijk er naar een paar dagen zo heb ik het ook gedaan .

Mvg Ger deguelle
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Welkom Robin,we zullen je zeker proberen te helpen waar we kunnen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Welkom Robin.
Ton
Erare humanum est

Welkom Robin, concrete hulp kan ik je niet bieden omdat een modelbaan een individueel ding is. Volg de adviezen die je hier krijgt maar bedenk dat je uiteindelijk zelf je ontwerp zult moeten maken.

Een handig hulpmiddel hier in vind ik XtrkCAD dit is een freeware ontwerpprogramma voor modelspoor. Als je je aanmeld bij de Yahoogroep voor dit programma dan kun je daar diverse baanontwerpen downloaden en bekijken. Ook kun je delen van die banen in je eigen ontwerp plaatsen. Zo heb ik ook mijn baan ontworpen.

Mijn baanontwerp in H0

JohnT

Welkom Robin van een mede-Achterhoeker hier ;)

Heb je wat foto's van je voormalige N-baantjes, wel benieuwd naar. Verder is je uitgangspunt voor een nieuwe US baan behoorlijk (Maat, multilevel) dus ik zou wel oppassen je daar niet op stuk te bijten. 450 x 70 is ook in N al een hele kluif om klaar te krijgen.

Succes hier, en we zien je vorderingen tzt wel komen :) ;)

Citaat van: Robin87 op april 10, 2013, 22:33:46
..heb al een redelijk leuk plan in mijn hoofd en op een paar kladjes, ook al menig jaren over na kunnen denken en lezen in o.a. Modelrailroader enz.

Ik werk zelf graag en bijna exclusief met kladjes maar in een geval als van jou zou ik toch een wat meer gedegen plan willen hebben om niet later in de bouw in de problemen te gaan komen.

Als je trouwens de MR leest met zijn extra uitgaves zoals de MRP moet je eigenlijk op yard design niet veel meer te vragen hebben, dat is verschillende keren besproken :D

Misschien een goed idee om eens iets van die schetsen hier neer te zetten zodat we wat meer gedegen advies kunnen geven?

Hi Robin.

Welkom op het forum.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Van harte welkom

Groet,
Paul

Hoi Robin,

Welkom op het forum. Leuk om er weer een Achterhoeker bij te hebben op dit forum. En ook nog eentje die in N(ormaal spoor) bouwt. Wij (SusaN en ik) wonen overigens in Doetinchem. En jij?

Spoorse groet, SusaN & Wim.

Hoi Robin,
Welkom hier op het forum!
Om een goed beeld van een yard te krijgen, kun je ook Google Earth gebruiken en een US yard in een redelijke plaats bekijken. Dat geeft goed weer hoe de sporen lopen.
Jeroen

april 11, 2013, 22:40:27 #11 Last Edit: april 11, 2013, 22:44:01 by Gerard Wassink
Jep, zoek maar eens even op Lamberts Point...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op april 11, 2013, 22:40:27
Jep, zoek maar eens even op Lamberts Point...

Gerard

Kun je meteen beginnen met wagons te verzamelen.... ;D
Jeroen

Citaat van: Nuffield10/60 op april 11, 2013, 22:46:01
Kun je meteen beginnen met wagons te verzamelen.... ;D

LOL...  :D 8)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Welkom Robin! Leuk weer een N-spoorder er bij  :)
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles