Ronald gaat Finescale in spoor 0!

Gestart door usronald, maart 15, 2013, 22:05:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ach, je ben van de straat.....en idd het kost veel papier om de layout 1:1 uit te printen.
Bij Anyrail moet je inzoomen naar 1:1 en dan uitprinten, tussen twee haakjes.
Maar wat je nu doet kost ook papier.

Ton
Erare humanum est


Voor dit soort ontwerpen is een rol behang ook wel handig, Maar ja die moet je maar net hebben liggen.

John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

En in Anyrail niet vergeten de dimensies van je werkblad aan te passen, anders krijg je een HELEBOEL witruimte...  :D
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op oktober 30, 2013, 11:33:54
En in Anyrail niet vergeten de dimensies van je werkblad aan te passen, anders krijg je een HELEBOEL witruimte...  :D

Ik stel de grote altijd van te voren in op de plaat die ik heb.
En ik laat het raster meeprinten.
Anyrail is vrij simpel te gebruiken en nauwkeurig.

Ton
Erare humanum est

Het enige wat je hoeft te doen om niet alles uit te printen is aan te geven welke pagina's de printer moet printen, is even uitzoeken maar het werkt wel.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dacht aan XtrkCAD omdat deze de rail print zoals je hem nu hebt en geen lijnentekening (is een keuze) en je kiest zelf de vellen A4, waar geen rails o.i.d. ligt hoef je ook niet te printen.

JohnT

Citaat van: usronald op oktober 30, 2013, 11:13:56
Dank mannen! Die programma's zijn erg mooi maar kost me simpelweg veel te veel tijd om het allemaal weer uit te zoeken hoe het werkt..... ik had Anyrail gedownload maar ergens krijg ik het niet voor elkaar om het plan dat ik gemaakt had uit te printen op 1:1 schaal. Ja, wel met het hele werkveld wat dan 450 A4'tjes is ;) niet dus!

Daarom maar gewoon ouderwets met plak- en knipwerk. Gaat altijd het beste, ik krijg zo een goed beeld van wat wel en niet kan. Normaal in H0 doe ik dat met railstukjes maar die heb ik natuurlijk niet in 0.

Komt goed :)

Kan Ronald wel begrijpen. Ik ben ook bezig gewest met div rail ontwerp programma s. Dat kost te veel tijd om te ontdekken hoe het werkt dus, dan toch maar knippen en plakken. Zo doe ik het ook. Zo werken de zelfbouwers.

John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ja precies... ik kan er ook beter een beeld mee krijgen hoe ik het wil en hoe het wordt, met alle respect voor al die programma's en de gebruikers ervan. Gewoon 1 op 1 werkt voo mij 't beste ;)

Ik had op Eurospoor al een Esu V4.0 meegenomen. In de Geep past geen grote XL en deze loc trekt niet zo heel veel stroom, onder de 1,0 A. Deze gisteren in willen bouwen maar kwam er achter dat de handelaar mij de verkeerde meegegeven had, een 21-polige ipv 8-polige. Oplossing was om een adapterplaat van Esu bij Marnan te bestellen, die was vanmiddag hier en ik heb de decoder dan ook direct ingebouwd:



Ipv de kleine 23mm 4 ohm speaker zit er nu een 40 mm 8 ohm speaker boven in de cabine. Ook zit er een powerpack aan de decoder die ik op een van de draaistel punten geplakt heb:



Het ding rijdt prima en heeft goed geluid. Deze kan dan ook nu afgebouwd worden.

Later meer!

Ik ben het helemaal eens met de Johnnen!
Gewoon rails + wissels op je modules leggen.
Passen, meten en schuiven maar.
Maar dan praat ik over 'n paar meter, hoor!
Hans, liefhebber On30 + H0

Waar kan het geluid weg Ronald? Ik zie nergens gaatjes? Overigens wel een mooie ruimte om met meerdere speakertjes te werken (bas en hoge tonen).

JohnT

Raampjes staan open en alle fans bovenin zijn open. Gaten genoeg dus ;)

En een filmpje van de eerste testrun met definitief ingebouwde decoder. De 1,1A is blijkbaar genoeg om 'm 2 zware karren te laten trekken:

- http://youtu.be/iUD2BnBVuWI

Dat ziet en hoord goet. Mooie langzaam!

Maar dat vraagt om weatheren.........
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn