Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: milocomarty op augustus 11, 2015, 12:23:41
Fineer op foamboard as usual...pallets zijn deels eigenbouw deels Rusty Stumps..

Valkenburg NH Jan..

Jammer  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hoi Martin.

Valkenburgsmeer kan ik niet komen, dan sta ik in Genk op de modelbouwshow met Herberts Crossing.
Dat is nu gelijk met V.B.meer.
Leipzig en Sedan zijn mij te ver dus gaat het bekijken nog even niet lukken.
Valkenburg is altijd erg gezellig, ontstressen leer je daar ook !
Veel plezier overal.

Groeten van René.

Citaat van: Janbouli op augustus 11, 2015, 14:07:37
Citaat van: milocomarty op augustus 11, 2015, 12:23:41
Fineer op foamboard as usual...pallets zijn deels eigenbouw deels Rusty Stumps..

Valkenburg NH Jan..

Jammer  ;)

Zuidholland tussen denhaag en leiden

Ton
Erare humanum est

Ook goed Ton, voor velen ben ik ook een achterhoeker  :o


Hoi Martin,


Zou je willen  :)


Groetjes, Wim.





Ondertussen snijden, plakken, snijden plakken, schilderen en weatheren. Wat Ammo spul besteld en dat is toch aardig leuke materie om mee te werken. Iets meer forgiving als acryl washes..nog aardig wat te doen om de baan klaar te krijgen voor de Valkenburg, Leipzig en Sedan shows..






Ik vind de variaties in daken mooi Martin, maakt het erg levendig.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Hoi Martin,

Je hoort weinig van mij maar ik bekijk steeds met heel veel interesse je vorderingen.
Valkenburgse Meer sta ik ook (samen met Coen) en kan dan weer je Mara Harbour in het eggie bekijken.
Succes met je laatste opbouw,
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Thanks !! Ondanks dat het weer weinig platte daken zijn Jan ?

Raen en deuren idd eigen fabrikaat..

Maar een bakkie doen dan Jaap ! Of een biertje na de show..

Citaat van: milocomarty op augustus 19, 2015, 02:05:06
Thanks !! Ondanks dat het weer weinig platte daken zijn Jan ?

Raen en deuren idd eigen fabrikaat..

Maar een bakkie doen dan Jaap ! Of een biertje na de show..

Yep , ondanks dat Martin, zag op vele foto's van dorpjes aan de kust dat schuine daken ook veel meer voor komen, zal wel met de wind te maken hebben.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Geen idee Jan, zou idd kunnen, plus sneeuw in het winter seizoen..maar om eerlijk te zijn vind ik een verzameling schuine daken interessanter ogen..

Ik kan het niet laten om even in te gaan op de vele schuine daken op Martin zijn baan ;-)

In het gebied wat Martin uitbeeld zijn er nagenoeg geen historische gebouwen met een plat dak. In de winter kan er nogal wat sneeuw vallen in dat gebied. (ik heb eens in een nacht in Gloucester - Maine - 1 meter sneeuw zien vallen tijdens een blizard). Een schuin dak kan met een makkelijker (lees hout) constructie veel sneeuw dragen. Bij het smelten overdag en weer opvriezen 's nachts kan het water ook weg van een schuin dak. Op een plat dak krijg je dan al gaauw plassen water onder de sneeuw die een ijs laag vormt en het plat dak kan beschadigen. Een schuin dak is ook makkelijker en goedkoper regen dicht te krijgen met shingels. Vooral vroeger toen bitumen rollen nog niet de kwaliteit hadden zoals tegenwoordig. Als laatste: in een bos rijk gebied, wat de NO kust van de USA is, hopen bladeren zich op een plat dak op waardoor je regelmatig het dak op moet om alles eraf te halen. Vandaar dat er historisch veel houtbouw was (en nog steeds is) met schuine daken.

De dak schuinte is eigenlijk ook wel leuk om naar te kijken. In de zuidelijke staten is (over het algemeen) de dakhoek minder schuin dan in de noordelijke staten.

By the way Martin, ik kom zeer zeker in Valkenburg kijken.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn