Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Komt helemaal goed!
Fijne dagen nog en werk ze.
Hans, liefhebber On30 + H0

Chapeau Martin...ziet er erg goed uit!!!!
Grtz Robin.

Merci !

Nog even een aanvulling op de 3 kleurtjes latex die gebruikt zijn op de ballast en grond. RAL 7006, 1019 en 8025. Eerste laag in 7006, tweede in een mix van 1019 en 7006, derde laag 8025 daarna afgetopt met een titanium buff dark. Eigenlijk is me die nog te licht dus ga een stukkie met 1019 proberen..

Hi Martin,

Handig om te weten hoe het met de kleuren werkt.
Ziet er goed uit
Bedankt.

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Graag gedaan John..

Toch nog niet helemaal tevreden met de kleur van de  ballast en aarde heb ik het maar wat  bijgewerkt, try and error, met RAL 8025 en 1019 latex muurverf













Klein stukkie cobblestone geknoeid, misschien een stukkie beton of gescheurd asphalt (hadden ze dat in de 30er jaren ?)



Tevens alle  mockups weer op z'n plek gezet en maar 's een paar overzicht plaatjes geschoten...









houd ik dit kleine gat over om te vullen....



Das het voor nu, prettige kerst .....................modelbouwtijd voor mij dus wees voorbereid op een paar updates

Volgens Wikipedia word asfalt al sinds 1870 gebruikt voor wegen in America, in Europa nog vroeger. Dus je zit wel goed.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Oh en hoe meer updates hoe beter  ;D ;D ;D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi Martin, dat zit er mooi uit.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hi Martin,

Misschien nog wat echte aarde eroverheen hier en daar,
Zwarte  aarde (zwart zand noemen jullie dat toch )drogen en zeven door een nylonkous  :o
Bladeren uit het bos werkt ook goed. drogen , in een oude koffiemolen malen en zeven.
Geeft ook een mooi resultaat.
Geeft  weer een iets bruinere grondkleur.
Zo krijg je wat meer variatie in de kleur.

gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

december 25, 2013, 09:19:15 #504 Last Edit: december 25, 2013, 09:23:34 by dutchbuilder
Ik gebruik gewoon gedroogde en gezeefde Rozenburgse aarde uit het plantsoen.
Is mooi donker bruin.

Ton
Erare humanum est

Ik vind het heel mooi uit zien
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: johnlostcreek op december 25, 2013, 08:49:15
Hi Martin,

Misschien nog wat echte aarde eroverheen hier en daar,
Zwarte  aarde (zwart zand noemen jullie dat toch )drogen en zeven door een nylonkous  :o
Bladeren uit het bos werkt ook goed. drogen , in een oude koffiemolen malen en zeven.
Geeft ook een mooi resultaat.
Geeft  weer een iets bruinere grondkleur.
Zo krijg je wat meer variatie in de kleur.

gr John LC

Rooibos thee werkt ook erg goed zit vol met kleine takjes en frutsels hoef je niet te malen kun je zo gebruiken als bosgrond of aanvulling op grondvlaktes.

JohnT

december 25, 2013, 11:36:50 #507 Last Edit: december 25, 2013, 11:39:07 by johnlostcreek
Citaat van: dutchbuilder op december 25, 2013, 09:19:15
Ik gebruik gewoon gedroogde en gezeefde Rozenburgse aarde uit het plantsoen.
Is mooi donker bruin.

Ton

idd Ton, Gewone Bornese grond kan ook .gewoon uit de tuin. als het maar zwart is  ;) ;).
Heb al aardig wat bakjes met gemalen bosgrond, grond, en div kleuren fijn zand.
Voordeel hier is je steekt een schep in de grond en je komt div kleuren grond tegen. en op loopafstand een bos waar veel te halen valt. ;D

gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ziet er verschrikkelijk mooi uit, Martin!
Grote klasse!!!
Jij vindt jouw ballast nog niet goed, zeg je, maar het is toch hartstikke goed?
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik weet precies hoe Martin zich voelt hier in iemand anders vind het heel mooi en je zelf denkt wat kan ik beter doen ,ik heb dat ook steets als ik ergens mee begin
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf