Intussen kan ik het plannen maken niet laten en uiteindelijk hangt alles aan elkaar. Ik bedoel zonder layout geen rails en zonder rails geen trein en zonder besturing rijdt die niet. Wat wil je uitbeelden? En, wat heb je er voor nodig? Ik heb al een flinke voorraad 'houten' vaten gemaakt, maar zonder die fabriek op de baan heb ik er weer weinig meer aan. Dat geldt ook voor het materieel dat ik ontwerp en bouw.
Dus er moet toch eerst een idee zijn van wat je wilt gaan bouwen. Het mag niet te groot en te ingewikkeld worden, maar moet wel interessant blijven.

Tja, dan zie ik toch het smalspoor dichterbij komen. Om het mijzelf niet te moeilijk te maken, houd ik het op 0n3 in combinatie met standaard gauge. Aangezien het idee nog vrij nieuw is en makkelijk nog kan veranderen, houd ik het nog maar even voor mij.

Omdat ik het ontwerpen, tekenen en printen het leukste vind, heb ik besloten dat eerst te gaan doen en in mijn locomotieven zo veel mogelijk in te vullen met motoren en accu. De elektronica voor de besturing komt daarna later wel, als ik die nodig heb. Misschien bereik ik die fase wel nooit.