West Side Lumber Co Gazoline car.

Gestart door usarene, februari 20, 2021, 22:01:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo Frits.

O Scale noemen ze niet voor niets   The King of Scales! iets waarvan ik ruimschoots voorzien ben, zowel standaard als smalspoor (On3)
Dat grote spul doe ik er maar een beetje bij!

Groeten van René.

In Duitsland en ook in Nederland vinden ze spoor I dan nog net iets koninklijker, maar het is maar hoe je er naar kijkt. Het zal ook wel met de prijzen van doen hebben. LGB is bijvoorbeeld wel groter en erg gewild, maar wordt door veel modelbouwers als minderwaardig bekeken, meer als speelgoed. In nog grotere schalen is het overwegend eigenbouw materiaal en dan is het meer wat de gek er voor geeft, mede door dat er vaak slechts een exemplaar van bestaat.
Je moet je er goed bij voelen, dan ben je tevreden en geniet je er van. En wat een ander heeft? Ach, het zij zo.
Veel mensen wisselen nog weleens van de ene schaal naar een andere. Lang niet altijd succesvol.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

maart 22, 2021, 19:13:29 #17 Last Edit: maart 23, 2021, 10:20:19 by JohnT
Probleem met LGB is dat ze alles (alle schalen) willen laten rijden op het LGB spoor, dus een van origine smalspoor loc rijd op dezelfde rails als een normaalspoor loc. Een Stainz locje kan als speelgoed gekwalificeerd worden maar GP9 toch niet.


JohnT

LGB en al zijn verschijningen is de enigste schaalgrootte waar men van uit de railbreedte rekent.
Er zijn hele lijsten van te vinden op het net.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: JohnT op maart 22, 2021, 19:13:29
Probleem met LGB is dat ze alles (alle schalen) willen laten rijden op het LGB spoor, dus een van origine smalspoor loc rijd op dezelfde rails als een normaalspoor loc. Een Stainz locje kan als speelgoed gekwalificeerd worden maar GP9 toch niet.


https://photos.google.com/photo/AF1QipMJ65Yig4lMxfe5KozanBJwzEFmopZcHDIhUWYt


JohnT

Die link doet het niet 404
Erare humanum est

Ja, dat heb ik ook Ton.
Kom niet verder!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik had een filmpje willen laten zien van een LGB loc welke in mijn fotoalbum staat maar dit wordt niet toegestaan door Google.


Zal het veranderen.

JohnT


Het geluid is echt imposant, maar dat de machinist in de motorruimte een sigaretje loopt te roken vind ik minder indrukwekkend. :laugh:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


Hallo.

Hier nog wat foto s van de tankcar, ook de caboose heeft wat details erbij zoals werkende marker lampen en een condubauter met een sluitlamp in de hand.
Ook een foto van het geheel van al het zelfgebouwde spul, 4 stuks.
Nee, zelf ga ik er niets meer bij maken maar er is al wel een hopper in deze maat en men gaat ook nog 2 boxcars bouwen, die kunnen er dan ook nog bij zodat er een mooie Amerikaanse trein van redelijke lengte in Barendrecht in de rondte kan rijden en zodra het weer mag gaat dat ook gebeuren.
Eventueel kan ook met onze Ten Wheeler er voor geplaatst worden.
Nog even dit, er gaat toch niets boven het echtte geluid en geur van een live steam lok!!

Groeten van René.

Mooie spullen René en inderdaad de lucht van live-steam is iets bijzonders. 
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Hallo allen.

Omdat ik gelukkig nog besta zijn hier een paar foto s van het treingebeuren en het nieuwe , door ons gebouwde seinhuis vanwaaruit we al diverse wissels kunnen besturen. Uiteindelijk moet alles vanuit het seinhuis aangestuurd gaan worden.
De trein begint aardige afmetingen te krijgen, er staan ook al 2 boxcars gereed en heb daar ook al mee gereden maar daar zijn nog geen foto s van gemaakt.
Ik denk dat dat wel het maximale is wat er beheerst weggetrokken kan worden met dit lokomotiefje, het gewicht is simpelweg te laag maar voor mij is het ruim voldoende, 5 wagons en een caboose, voorwaar een mooie smalspoortrein.
De hopper is niet van mij en ook de boxcars niet maar als je maar lang genoeg op mensen inpraat gaan ze vanzelf over op Amerikaans spul!!

Groeten van René.


Super mooi René.
Heel veel plezier er mee.
Hans, liefhebber On30 + H0