Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: dutchbuilder op juni 25, 2013, 11:00:32
Citaat van: JohnT op juni 25, 2013, 10:20:22
Mooi werk Jan, ik moet ook nog zo iets voor mijn baan hebben.

JohnT

Dat is toch niet zo moeilijk om zelf te maken.
Met golfplaat van Dr Ben's en een kartonnen of houten binnenwerk moet dat een eitje zijn.
Misschien heeft Jan wel een bruikbare tekening bij dat bouwpakket zitten die je kan vergroten.

Ton

Zij ook niet dat het moeilijk was  ;D

JohnT

Bedankt mannen , hoop voor mijn winkel dat het weer toch weer warmer word , maar voor de modelbaan is het wel okay.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Heb een kleine , 4x4 inch diorama gebouwd voor een challenge op kitforums, deze komt tevens op mijn baan in de elevator scene.

Hays House
4x4 N-scale
JL Innovative Design Woody's
CMW F-700 Delivery Truck Hamms Beer
Lineside Models Flatbed Truck
Noch little people

Conversation "Hey are you gonna come down and lend us a hand"







3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

juli 11, 2013, 16:54:26 #168 Last Edit: juli 11, 2013, 17:16:22 by JohnT
Mooi Jan, ik heb ook nog wel een tip voor je.

Als je de posters mooi op het hout wil krijgen dan kun je het volgende doen.

Scan de wand (wandje) waar de poster op moet komen. Open de afbeelding in een fotobewerkingsprogramma. Open de afbeelding met de poster en kopieer deze in een nieuwe laag op de afbeelding met het wandje. Geef deze laag de eigenschap overlay mee. Hiermee worden de naden van de planken zichtbaar in de poster. Print de afbeelding van het wandje met de bewerkte poster en knip de poster uit. Plak deze op dezelfde plaats op het wandje als in het fotobewerkingsprogramma.

Bijgaand een voorbeeld met en zonder overlay.

JohnT

juli 11, 2013, 20:32:08 #169 Last Edit: juli 11, 2013, 20:34:45 by Janbouli
Heb ik al eens geprobeerd John, maar vond het er niet echt uit zien, die posters zijn nou eenmaal op het hout geplakt in het echie. Is wat anders als het geschilderde reclames zijn.

Kijk maar naar deze foto
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Jan, misschien dat het beter werkt als je wat met de transparantie speelt, zodat het 'hout' er meer doorheen komt?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Jan neem 's wat van dat dunne vloeiachtige papier mee bij de Xenos, pakken ze volgens mij hun kopjes etc in. Eerst een druk op gewoon A4 daarna dat papier met masking tape erop plakken en nog een keer door de printer halen...

Wat ik doe is de poster uitprinten op 80grams en dan voorzichtig de achterkant afschuren met fijn waterproof.
Als je het dan op de houten achterwand plakt dan zie je de nerf erdoorheen.
Maar het blijft een papieren poster.

Ton
Erare humanum est

juli 11, 2013, 22:53:32 #173 Last Edit: juli 11, 2013, 22:56:01 by Janbouli
Ik wil juist niet dat het hout er doorheen komt , het zijn posters op het hek en emaille borden  op de  muren. En ze zijn al geschuurd. Enig idee hoeveel die foto's vergroten? De Miller reclame is een decal en de Royal Crown cola is ongeveer 2 x 1 cm.

Die foto van die jongens  is voor een muur met posters en daar zie je ook geen hout doorheen komen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Heb ik het ook niet over, dat dunnere spul vouwt wel bv makkelijker met je board and batten mee, zoals in je voorbeeldfoto...

Citaat van: milocomarty op juli 11, 2013, 22:56:41
Heb ik het ook niet over, dat dunnere spul vouwt wel bv makkelijker met je board and batten mee, zoals in je voorbeeldfoto...

IDD

Ton
Erare humanum est

Ja , ga ik proberen Martin , mijn reactie was meer op de post van Gerard.

Maar , wat ik wel wil zeggen is dat je het met het blote oog sowieso allemaal niet ziet. Die van Royal Crown ziet er met het blote oog erg goed uit , maar de camera , he, die vergroot het zoveel , ik had eigenlijk foto's van zo'n 50 cm afstand moeten nemen i.p.v 5. Daarom vond ik het ook niet helemaal eerlijk dat ze de oppervlakte van de diorama in schaal voorschreven, het hele voordeel van N-schaal is juist dat je meer op dezelfde oppervlakte kunt maken , en niet de details zoals in de grotere schalen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Vind dat je al aardig ver gaat in de details voor die iniemini schaal, sommige trukjes zijn in alle schalen toe te passen IMO

Ik vind het geweldig dat je die details zo mooi weer kan geven in N scale! Respect Jan!!
Jeroen