Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

oktober 18, 2018, 22:53:10 #750 Last Edit: oktober 18, 2018, 22:55:01 by Janbouli
Citaat van: Joop_L op oktober 18, 2018, 13:19:39
Kleurtje erin en je bent er weer vanaf Ger  :laugh:

Die bakovergang met koperen schroeven/spijkers is wel handig, Jan! Hoe koppel je dat door? Draadjes met krokodillenbekjes?
Die schroeven dienen om de rails het beste op hun plaats te houden, schroeven op de goede hoogte gedraaid en daarna de rails er aan vast gesoldeerd .
Tussen die schroeven word met de Dremel een sleufje gemaakt en onder de bak door komen draden die met Jack plugs aan elkaar koppelen , ik heb het al getest en zelfs mijn kieskeurigste geluids loc rijd probleemloos door . Moest wel even de fase van mijn booster omdraaien, zodat een gedeelte van de baan door de command station gevoed wordt en het ander door een booster van Tam Valley.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Wat ik ook wel doe als verbinding is scharnieren gebruiken waarvan je de scharnierpen kunt verwijderen. De scharnieren zorgen dan gelijk voor de elektrische verbinding, stroomdraden aan de scharnieren vastschroeven.
JohnT

De verbinding tussen de bak en de benchwork is met deuvels , het solderen is puur om de rails exact op hun plaats te houden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik vroeg het omdat ik zit te kijken hoe ik het beste de stroomdoorvoer kan regelen tussen m'n modulebakken. De schroeven is wel een handige manier om de rails gefixeerd te houden bij de bak overgangen. ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

stukje printplaat kan ook goed om rails te fixeren
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op oktober 19, 2018, 10:05:20
stukje printplaat kan ook goed om rails te fixeren
Cor

Zelfs beter.
Een schroef is een draaipunt en kan door spanningen en temperatuur schommelingen verdraaien en de railuiteinden vervormen.
Met printplaat heb je daar minder last van vanwege de vorm van het plaatje.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: moonlicht op oktober 19, 2018, 10:05:20 stukje printplaat kan ook goed om rails te fixeren
Dat heb ik op BNLS ook voorbij zien komen ja. Ik vind het er alleen niet zo heel fraai uitzien. De schroefjes van Jan wel  :wink:
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Joop_L op oktober 19, 2018, 10:19:19
Citaat van: moonlicht op oktober 19, 2018, 10:05:20 stukje printplaat kan ook goed om rails te fixeren
Dat heb ik op BNLS ook voorbij zien komen ja. Ik vind het er alleen niet zo heel fraai uitzien. De schroefjes van Jan wel  :wink:

Je kunt het printplaatje natuurlijk ook een railhoogte verzinken en er een klein stukje rails tussen solderen.
Dan zie je er na het ballasten nooit meer iets van.  :cool:
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Er zijn diverse mogelijkheden :wink: Komt wel goed.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

De schroefjes hebben het voordeel dat je ze nog eenvoudig in hoogte kunt verstellen voor het vast solderen. Maar printplaatjes werken ook . Het makkelijkst werken overigens koperen of messing schroeven , makkelijk te solderen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

oktober 19, 2018, 21:06:54 #760 Last Edit: oktober 19, 2018, 22:50:35 by dutchbuilder
Misschien ben ik door mijn electronica achtergrond bevooroordeeld .
Ik vind in dit geval de realistische aanblik van ondergeschikt belang ten opzichte van een stevige onwrikbare mechanische verbinding van de rails met de ondergrond.
ik vind het minder als een locomotief van een paar honderd euro onvrijwillig vliegles krijgt door een rottige rail overgang :cheesy:
Been there, done that. :cry:

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op oktober 19, 2018, 21:06:54
Misschien ben ben door mijn electronica achtergrond en ik heb heb genoeg printplaat op voorraad.
Ik vind in dit geval de realistische aanblik van ondergeschikt belang ten opzichte van een stevige onwrikbare mechanische verbinding van de rails met de ondergrond.
ik vind het minder als een locomotief van een paar honderd euro onvrijwillig vliegles krijgt door een rottige rail overgang :cheesy:
Been there, done that. :cry:

Ton

Daarom ook de schroeven Ton , zit muurvast en kan nergens heen . Als ik voor estetisch was gegaan had ik gewoon ballast gelegd en door gezaagd. Daarom zei ik ook printplaatje werkt ook.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hier ben ik aan het ballasten van de liftout , lijm nog nat.













3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Gaan die kleine N wieltjes wel over die gapende kloven in de rails?

oktober 20, 2018, 00:02:15 #764 Last Edit: oktober 20, 2018, 00:10:37 by Janbouli
Citaat van: milocomarty op oktober 19, 2018, 23:21:46
Gaan die kleine N wieltjes wel over die gapende kloven in de rails?

Yep , makkelijk

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N