Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.


De Tichy ramen en deuren van de N-schaal kit doe ik op de volgende manier.


Druk de muur op het raam en bestrijk het raam zonder druk uit te oefenen met Micro Kristal Klear, die zorgt er dan voor dat het raam vast gelijmd wordt en na droging is er glas in de ramen.




Hier alle muren klaar voor installatie , er zijn verschillen in detail niveau tussen de 2 kits , maar beide zullen op dezelfde schaal afstand goed ogen.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

ziet er goed uit ja ga ik ook eens proberen met dat glas  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: JohnT op januari 19, 2016, 19:05:49
Ik heb vloeibaar glas van Pipoos. Maar is ook wel in andere winkels of op het www te verkrijgen. Denk dat het goedkoper is vandaar deze melding.

http://www.nmf.nl/index.php/uit-de-clubbladen/182-vloeibaar-glas

JohnT

Flesje Micro Kristal Klear kost ongeveer 5 euro, en je doet er in N-schaal jaren mee.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N









3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N









3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N













3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


ik volg het al de hele tijd, ben sprakeloos
is mij echt veel te klein
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

ben ook echt onder de indruk,vind H0 al klein genoeg,
grandioos werk

Ik volg dit met grote belangstelling. Vooral het tegelijk bouwen in 2 schalen is intrigerend. Je moet elke keer omschakelen denk ik zo, hoe je naar het model kijkt.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dank jullie allen, heb er gisteren geen Nederlandse vertaling bij gezet ( de engelse tekst staat op mijn website ) hoop dat de beelden voor zich spreken.

Het tegelijk bouwen is af en toe anders denken, maar er zijn ook veel dingen die echt hetzelfde kunnen.  Ik kom er wel achter dat in H0 alles net wat makkelijker vast pakt , foutjes niet zo opvallen en sommige technieken van verweren en verven makkelijker te doen zijn.  Overigens heb ik door dit project wel iedere avond zin om even er aan te werken, omdat als het ff niet vlot gaat in N-schaal ik over kan gaan op H0, dat dus net iets vlotter gaat.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ben aan het weatheren van de daken gegaan, daar heb ik voor de eerste keer Citadel Technical verfjes voor gebruikt.














3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Terwijl ik op het drogen van de lijm voor de dakkapellen wachtte ben ik verder gegaan met de watertanks.

Eerst een zwart vel papier met op de achterkant transfer tape Tamiya Gun Metal geverfd.


Daar strookjes van 1mm breed van gesneden.


En deze met behulp van de transfer tape en een beetje CA vast gelijmd. Dit ging helaas niet met de N-schaal tank , daarover later meer.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mooie banden, ik heb die verf gun metal ook wel gebruikt voor de drijfstangen van een locomotief. De verf die ik had moest je aanbrengen wat een mat donker resultaat gaf. Daarna uitpoetsen waardoor het een metaalglans kreeg. Denk dat het een verfje is met grafietpoeder.

JohnT