Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: Janbouli op november 10, 2012, 20:26:46
Vandaag wat spul van Locdepot binnen gekregen waaronder Woodland Scenics Fine Ballast in een paar verschillende kleuren. Ziet er zeer goed uit. Ik ga dus nooit meer iets van Anita Design kopen, vorig jaar ballast gekocht  ( datgene wat nu in Manhattan tussen de rails ligt ) specifiek gevraagd naar N-schaal ballast, ik had toen geen idee hoe groot dat moest zijn, er werd me geadviseerd en ik heb dat gekocht, ik voel me nu ik echt N-schaal ballast heb behoorlijk genaaid door Anita Design, dan gaat het niet om de 12 euro of zo die de ballast kostte maar vooral om het ruineren van mijn baan waar ik de ballast die dus nader bekeken verkeerd ( opzettelijk, slechte verkoop gehad denk ik die dag ) geadviseerd is aan mij. Ik zit nu echt naar die stukken rails te kijken ( uren aan besteed ) met de gedachte om het helemaal los te weken en weg te halen , maar dat is bijna niet te doen. Bedankt Anita Design, NOT.

Gedeeltelijk met je eens... het is trouwens Anita Decor ;) Ed zal je niet gauw iets aansmeren omdat hij niet goed genoeg verkoopt, dus dit verbaasd mij een beetje. Zijn ballast is namelijk best goed. Zijn fijnste ballast is zeker geschikt voor spoor N. Ik gebruik ook wel eens mixen van hem zoals de fijne en 1 soort groffer. Dan krijg je voor H0 een perfect mengsel. Samen met zijn flexibele lijm blijft dat jaren liggen. Je hebt Cornfield Yard gezien, daar ligt het op.

De WS is ook fijn en laat zich wat gemakkelijker inbedden. Maar beide gebruik ik met liefde.

november 12, 2012, 14:03:28 #46 Last Edit: november 12, 2012, 14:05:41 by Janbouli
Misschien was het fijne op , maar dan had hij mij dat moeten zeggen, geloof dat het wel Ed zelf was. In Roermond waren het andere mensen volgens mij ? Als hij in Gangelt staat zal ik eens kijken wat zijn fijnste ballast is, maar wat ik nu van WS heb is aanzienlijk fijner. Denk dat het ook makkelijker ballast leggen is als dat fijner is, blijft het beter tussen de bielzen liggen.

Misschien iets te heftig gereageerd in mijn voorgaande posts , maar bij het zien van het WS ballast was dat ook een behoorlijke shock.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op november 12, 2012, 14:03:28
Misschien was het fijne op , maar dan had hij mij dat moeten zeggen, geloof dat het wel Ed zelf was. In Roermond waren het andere mensen volgens mij ? Als hij in Gangelt staat zal ik eens kijken wat zijn fijnste ballast is, maar wat ik nu van WS heb is aanzienlijk fijner. Denk dat het ook makkelijker ballast leggen is als dat fijner is, blijft het beter tussen de bielzen liggen.

Misschien iets te heftig gereageerd in mijn voorgaande posts , maar bij het zien van het WS ballast was dat ook een behoorlijke shock.

Jan hoe ga je het balast tussen de rails doen ,ik heb een hulp middel een soort bakje waar je het strooi goed in doet en dan over de rails mee kunt gaan werkt goed ,die kun je wel lenen hoor  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Janbouli op november 12, 2012, 14:03:28
Misschien was het fijne op , maar dan had hij mij dat moeten zeggen, geloof dat het wel Ed zelf was. In Roermond waren het andere mensen volgens mij ? Als hij in Gangelt staat zal ik eens kijken wat zijn fijnste ballast is, maar wat ik nu van WS heb is aanzienlijk fijner. Denk dat het ook makkelijker ballast leggen is als dat fijner is, blijft het beter tussen de bielzen liggen.

Misschien iets te heftig gereageerd in mijn voorgaande posts , maar bij het zien van het WS ballast was dat ook een behoorlijke shock.

Nee hoor. En in Roermond was het Eddy en echtgenote zelf... dus ik denk dat je op een eerder moment iemand anders gehad hebt ;)

@Ger; gaat ook prima met een lepeltje en een kwast hoor ;)

Citaat van: usronald op november 12, 2012, 15:10:11
Citaat van: Janbouli op november 12, 2012, 14:03:28
Misschien was het fijne op , maar dan had hij mij dat moeten zeggen, geloof dat het wel Ed zelf was. In Roermond waren het andere mensen volgens mij ? Als hij in Gangelt staat zal ik eens kijken wat zijn fijnste ballast is, maar wat ik nu van WS heb is aanzienlijk fijner. Denk dat het ook makkelijker ballast leggen is als dat fijner is, blijft het beter tussen de bielzen liggen.

Misschien iets te heftig gereageerd in mijn voorgaande posts , maar bij het zien van het WS ballast was dat ook een behoorlijke shock.

Nee hoor. En in Roermond was het Eddy en echtgenote zelf... dus ik denk dat je op een eerder moment iemand anders gehad hebt ;)

@Ger; gaat ook prima met een lepeltje en een kwast hoor ;)

Okay Ronald , dank je , want op Eurospoor vorig jaar was het zeer zeker niet dezelfde persoon als in Roermond.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

D'r staat ook wel eens een vent bij met donkere haren van een jaar of 45... misschien was die het. Heeft er minder verstand van dan Ed en daardoor krijg je dit soort dingen. Maar goed, volgende keer beter toch? ;)

Dank je Ger, heb dit met lepel en kwastje gedaan, ging al goed en ik vermoed dat het met fijner ballast nog beter gaat. Ik Woensdag t/m Vrijdag vrij, kan ik lekker opschieten , eindelijk.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

november 13, 2012, 08:47:56 #52 Last Edit: november 15, 2012, 19:41:12 by Janbouli
Citaat van: Janbouli op november 13, 2012, 00:23:33
Dank je Ger, heb dit met lepel en kwastje gedaan, ging al goed en ik vermoed dat het met fijner ballast nog beter gaat. Ik Woensdag t/m Vrijdag vrij, kan ik lekker opschieten , eindelijk.

Ok zo deed ik het vroeger ook maar nu ik dat ding eens gebruikt heb denk ik bij me zelf waarom niet eerder gekocht :)
Bedding voor N spoor treinbaan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi werk, vraag mij altijd wel af hoe dit met bochten en wissels gaat.

Het probleem met instrooien van ballast is dat men te lang met een penseel blijft werken om de ballast te verdelen en de bliezen schoon van ballast te krijgen. Zelf breng ik het aan met een lepel en verdeel het met een niet te zachte breedte kwast, breedte van het spoor. Overig ballast verwijder ik van de bielzen door met de vingers erover te wrijven. Aan de vingers blijft het ballast niet hangen aan een penseel wel en springt het steeds weer op.

JohnT

Citaat van: JohnT op november 13, 2012, 13:41:27
Mooi werk, vraag mij altijd wel af hoe dit met bochten en wissels gaat.

Het probleem met instrooien van ballast is dat men te lang met een penseel blijft werken om de ballast te verdelen en de bliezen schoon van ballast te krijgen. Zelf breng ik het aan met een lepel en verdeel het met een niet te zachte breedte kwast, breedte van het spoor. Overig ballast verwijder ik van de bielzen door met de vingers erover te wrijven. Aan de vingers blijft het ballast niet hangen aan een penseel wel en springt het steeds weer op.

JohnT

Hoi john .

Ik heb er bochten mee gedaan geen probleem er me en wissels moet je inderdaad met de hand doen ,maar je spaart er zo veel tijd ,als je dat allemaal met de hand moet doen .

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er idd erg makkelijk uit Ger , waar heb je dat ding vandaan?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op november 13, 2012, 20:40:16
Ziet er idd erg makkelijk uit Ger , waar heb je dat ding vandaan?

ik heb die in utrecht gekocht  ,http://www.digitalzentrale.de maar je kunt hem  lenen werkt echt goed .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wil het wel lenen om uit te proberen , werkt het voor mij goed dan koop ik er wel 1, PM me even als je de komende 3 dagen thuis bent, kom ik het wel halen en zie ik je baan in progressie.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Citaat van: JohnT op november 14, 2012, 11:58:24
Lekker als je zo dicht bij elkaar woont. Mis ik wel hier live praten met soortgenoten.

JohnT

Plek genoeg hier in het diepe zuiden John, en je wilt niet weten hoe goedkoop wonen het hier is.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N